۱۶ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۸:۲۶
تردد بین استانی از شروع طرح نوروزی تا چهاردهم فروردین ۲ درصد کاهش یافت

تردد بین استانی از شروع طرح نوروزی تا چهاردهم فروردین ۲ درصد کاهش یافت

تردد بین استانی از ابتدای طرح سفرهای نوروزی ۱۴۰۳ تا چهاردهم فروردین با ۴۲ میلیون و ۶۲۸ هزار و ۱۲۶ وسیله نقلیه نسبت به مدت مشابه سال گذشته، دو درصد کاهش و نسبت به نوروز ۱۴۰۱ یک درصد افزایش داشته است.

به گزارش بازار، محمد تیموری معاون برنامه‌ریزی سازمان راهداری گفت: تردد بین استانی از ابتدای طرح سفرهای نوروزی ۱۴۰۳ تا چهاردهم فروردین با ۴۲ میلیون و ۶۲۸ هزار و ۱۲۶ وسیله نقلیه نسبت به مدت مشابه سال گذشته، دو درصد کاهش و نسبت به نوروز ۱۴۰۱ یک درصد افزایش داشته است.

وی افزود: بیشترین تردد بین استانی روزانه در روز هفتم فروردین امسال رخ داده که طی آن دو میلیون و ۳۹۹ هزار و ۸۲۸ وسیله نقلیه تردد داشته‌اند.

تیموری اضافه کرد: استان های سیستان و بلوچستان با ۱۴ درصد، فارس با ۱۳ درصد، لرستان با ۴ درصد، تهران و البرز با ۴درصد و یزد با ۴ درصد افزایش بیشترین افزایش تغییرات تردد بین استانی را از ابتدای طرح تا روز گذشته نسبت به مدت مشابه سال قبل داشته‌اند. همچنین استان‌های تهران و البرز و قزوین و مرکزی در مجموع بیشترین تردد بین استانی را در مدت ایام طرح به ثبت رسانده‌اند.

وی افزود: در روز مجموع ایام طرح فروردین محور چالوس – کرج با تردد ۲۳ هزار و ۷۸۶ وسیله نقلیه دارای ۱۰۶ درصد افزایش نسبت به متوسط سال قبل، محور هراز با تردد ۲۰ هزار و ۶۱۶ وسیله نقلیه دارای ۴۵ درصد افزایش نسبت به متوسط سال قبل، محور قائمشهر - فیروزکوه با تردد ۱۹ هزار و ۸۹۶ وسیله نقلیه دارای ۵۵ درصد افزایش نسبت به متوسط سال قبل، آزادراه رشت – قزوین با تردد ۴۹ هزار و ۳۴۷ وسیله نقلیه دارای ۱۱۰ درصد افزایش نسبت به متوسط سال قبل، آزادراه قم – تهران با ۷۵ هزار و ۶۸۲ وسیله نقلیه دارای ۳۴ درصد افزایش نسبت به متوسط سال قبل، آزادراه ساوه – تهران با تردد ۶۰ هزار و ۵۵۷ وسیله نقلیه دارای ۸۷ درصد افزایش نسبت به متوسط سال قبل و آزادراه باغچه – مشهد با تردد ۳۴ هزار و ۸۷۰ وسیله نقلیه دارای ۷ درصد افزایش نسبت به متوسط سال قبل بوده اند.

به گفته معاون برنامه‌ریزی، استان‌های تهران و البرز با تخلیه بیش از ۱۷۹ هزار و ۸۰۰ وسیله نقلیه به مقاصد مهم شامل مازندران، قزوین، قم، مرکزی، اصفهان، استان مازندران با انباشت بیش از ۸۳ هزار و ۷۰۰ وسیله نقلیه از مبادی مهم شامل تهران و البرز، گلستان، اصفهان، گیلان، آذربایجان شرقی، استان گیلان با انباشت بیش از ۷۲ هزار و ۴۰۰ وسیله نقلیه از مبادی مهم شامل تهران و البرز، قزوین، مازندران، اردبیل و آذربایجان شرقی از استان های حائز اهمیت در این طرح نوروزی هستند.

تیموری ادامه داد: در بازه زمانی مذکور تعداد چهار میلیون و ۹۴۲ هزار و ۹۶۹ تماس با سامانه تلفنی ۱۴۱ برقرار شده است، از این مقدار، تعداد ۱۴۰ هزار و ۸۵۱ تماس توسط کارشناسان پاسخ داده شده است، همینطور آمار بازدید از سایت و اپلیکیشن ۱۴۱ از ابتدای طرح تا پایان روز چهاردهم فروردین به ترتیب یک میلیون و ۸۲۱ هزار و ۲۲۵ و ۵۳۴ هزار و ۱۷۵ بوده است، ضمن این که از ابتدای طرح تا تاریخ چهاردهم فروردین جاری، تعداد ۱۳۲۶ شکایت مسافری توسط کارشناسان مرکز به ثبت رسیده است.

کد خبر: ۲۸۱٬۰۶۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha