۱۶ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۸:۲۵
میزان بدهی روسیه مشخص شد

میزان بدهی روسیه مشخص شد

بدهی خارجی روسیه در سال ۲۰۲۳ نزدیک به ۲۰ درصد کاهش یافت.

به گزارش بازار، آخرین داده‌های رسمی نشان می‌دهد که دولت و شرکت‌های روسیه به‌طور پیوسته میزان بدهی خود به وام‌دهندگان خارجی را کاهش داده‌اند.

بانک مرکزی روسیه در گزارش سالانه خود می‌گوید که سطح بدهی خارجی این کشور در سال گذشته نزدیک به یک پنجم کاهش یافت و به پایین‌ترین میزان خود در بیش از یک دهه گذشته رسید.

بانک مرکزی اعلام کرد که تا اول ماه ژانویه سال جاری، «بدهی خارجی فدراسیون روسیه به ۳۱۶.۸ میلیارد دلار رسیده که در طول سال ۲۰۲۳، ۶۸.۲ میلیارد دلار یا ۱۷.۷ درصد کاهش یافته است».

بدهی خارجی، بخشی از بدهی ملی یک کشور است که توسط دولت و شرکت‌های خصوصی از وام‌دهندگان خارج از کشور مانند بانک‌ها، صندوق بین‌المللی پول، شرکت‌های خارجی و سایر طلبکاران وام گرفته شده است.

مبلغ بدهی بانک مرکزی روسیه و سایر بانک‌ها تقریبا بدون تغییر باقی ماند و ۹۴.۷ میلیارد دلار بود، در حالی که بدهی دولت ۲۹ درصد نزول کرد و از ۴۶.۱ میلیارد دلار به ۳۲.۷ میلیارد دلار رسید. در این گزارش آمده است که سایر بخش‌های اقتصاد، کل بدهی خارجی خود را با ۲۲.۶ درصد کاهش به ۱۸۹.۴ میلیارد دلار رساندند.

رگولاتور همچنین خاطرنشان کرد که بار بدهی بر اقتصاد روسیه نزول کرده زیرا نسبت بدهی خارجی به تولید ناخالص داخلی در سال گذشته به ۱۵.۸ درصد کاهش یافته است.

بر اساس گزارش بانک روسیه، سطح بدهی خارجی فعلی به پایین‌ترین سطح خود در یک دهه اخیر رسیده است.

ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه در ماه دسامبر گفت که شرکت‌های روسی همه وام‌های گرفته شده از موسسات مالی خارجی را اغلب زودتر از موعد مقرر بازپرداخت می‌کنند.

به نقل از اکونومی، بدهی خارجی روسیه در سال ۲۰۱۴ به بالاترین رقم تاریخی بیش از ۷۰۰ میلیارد دلار رسید.

کد خبر: ۲۸۱٬۰۵۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha