۱۶ فروردین ۱۴۰۳ - ۰۹:۲۸
سرریز شدن هفت سد در کردستان/حجم آب ذخیره شده در استان افزایش یافت
مدیرعامل شرکت آب منطقه ای کردستان:

سرریز شدن هفت سد در کردستان/حجم آب ذخیره شده در استان افزایش یافت

سنندج – آریانژاد، مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان کردستان از سرریز شدن هفت سد این استان طی دو هفته اخیر و به دنبال بارش های مناسب بهاری خبر داد.

آرش آریانژاد در گفتگو با خبرنگار بازار ضمن اشاره به بارش های مناسب بهاری در استان کردستان، عنوان کرد: خوشبختانه تاکنون هفت سد در استان کردستان سرریز شده اند.

وی ادامه داد: سرریز شدن سدها در استان کردستان از نخستین روز بهار سال جاری آغاز شد و تا امروز شمار سدهای سرریز شده در این استان به هفت مورد رسیده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان کردستان عنوان کرد: تا هشتم فروردین ماه سال جاری، سدهای عباس آباد بانه، چراغ‌ ویس سقز، گاران مریوان و آزاد سنندج سرریز شده بودند که طی یک هفته اخیر سه سد دیگر استان نیز سرریز شده اند.

وی با اشاره به تداوم بارش های مناسب بهاری در استان کردستان، ادامه داد: خوشبختانه تا امروز عباس آباد و سبدلو بانه، چراغ ویس سقز، گاران مریوان، سد آزاد و قشلاق سنندج و زیویه شهرستان کامیاران سرریز شده اند.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای کردستان به پیش بینی‌های انجام شده برای جلوگیری ازخسارت احتمالی ناشی از سرریز سدها به اراضی پایین دست این سدها اشاره کرد و یادآور شد: با توجه به پیش بینی های صورت گرفته و اقدامات مختلف خوشبختانه تاکنون هیچ گونه گزارشی در خصوص خسارت های وارده به کشاورزان در رودخانه های پایین دست سدهای سرریز شده اعلام نشده است.

وی حجم کل مخازن سدهای استان را یک میلیارد و ۸۶۴ میلیون مترمکعب اعلام کرد و افزود: خوشبختانه تاکنون وضعیت حجم آب ذخیره شده در سدهای استان در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته با افزایش قابل توجهی مواجه بوده است.

کد خبر: ۲۸۰٬۹۹۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha