۱۵ تیر ۱۳۹۹ - ۲۱:۴۹
اجرای ۵۰۰۰ پروژه روستایی در آذربایجان غربی از سال ۹۵
معاون عمرانی استاندار آذربایجان غربی خبر داد

اجرای ۵۰۰۰ پروژه روستایی در آذربایجان غربی از سال ۹۵

ارومیه- معاون عمرانی استاندار آذربایجان غربی از اجرای بیش از پنج هزار پروژه روستایی در استان از سال ۹۵ خبر داد.

به گزارش خبرنگار بازار، آیدین رحمانی عصر یکشنبه در همایش دهیاران استان در محل استانداری آذربایجان غربی با اشاره به توجه ویژه دولت تدبیر و امید به توسعه و آبادانی روستاها گفت: در طول هشت سال گذشته حدود ۷۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای مناطق روستایی در استان هزینه شده که این میزان اعتبار هزینه شده در نوع خود کم نظیر است.

وی ادامه داد: همچنین از سال ۹۵ تاکنون، پنج هزار و ۴۶ پروژه روستایی در استان اجرا شده است که برای اجرای این پروژه ها، ۴۷۴ میلیارد تومان هزینه شده و برای ۱۳ هزار و ۵۰۰ نفر شغل ایجاد شده است.

رحمانی در ادامه سخنان خود با اشاره به زلزله قطور خوی نیز گفت: متاسفانه در این زلزله، ۲۸ روستای در بخش قطور به طور کامل و تعداد زیادی روستای دیگر اسیب دیدند که با تلاش دهیاران این منطقه و تاکید مقام عالی استان، روند آوار برداری و ساخت منازل مسکونی در این منطقه با سرعت ادامه دارد و با پرداخت ۶۰ میلیارد تومان خسارت از طرف بیمه بخش قابل توجهی از خسارت های وارده به مردم منطقه جبران می شود.

معاون عمرانی استاندار توجه به توسعه و فعال کردن تعاونی های روستایی، توسعه فضایی سبز و بوستان های روستایی، تجهیز، توسعه و ساماندهی ماشین آلات دهیاری ها و ساماندهی آرامستان ها و مزارشهدا در روستاها توسط دهیاری های استان را نیز مورد تاکید قرار داد.

کد خبر: ۲۸٬۰۹۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha