۱۵ تیر ۱۳۹۹ - ۲۱:۱۸
سهم آذربایجان‌غربی از تسهیلات کرونایی ۱۲ هزار میلیارد ریال است
استاندار آذربایجان غربی:

سهم آذربایجان‌غربی از تسهیلات کرونایی ۱۲ هزار میلیارد ریال است

ارومیه- استاندار آذربایجان‌غربی گفت: سهم تسهیلات ابلاغی این استان در تسهیلات حمایت از مشاغل آسیب‌دیده کرونا، ۱۲ هزار و ۳۰ میلیارد ریال است.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی استانداری آذربایجان غربی، محمدمهدی شهریاری امروز در نخستین جلسه کارگروه اقتصادی، اشتغال و سرمایه گذاری با اشاره به اینکه ۴۷ هزار و ۷۰۰ واحد صنعتی و صنفی مشمول دریافت تسهیلات حمایت از مشاغل آسیب دیده از کرونا می شوند، افزود: سهم تسهیلات ابلاغی استان، هزار و ۲۰۳ میلیارد تومان است که توسط ۱۷ بانک پرداخت می شود.

وی با تاکید بر ضرورت اطلاع رسانی نحوه دریافت این تسهیلات برای صنوف و واحدهای صنعتی تصریح کرد: این تسهیلات می تواند تا حدودی از حجم خسارت های اقتصادی ناشی از کرونا بکاهد که با تامین کامل این تسهیلات از ۱۰۰ هزار شغل صیانت می شود و اگر این اعتبارات به درستی جذب نشود این رقم به تعداد بیکاران استان افزوده می شود.

استاندار آذربایجان غربی استفاده بهینه از سهمیه های کارورزی، تسهیلات اشتغال پایدار روستایی و عشایری و مشاغل خانگی را مورد اشاره قرار داد و گفت: دستگاه های اجرائی و بانک ها نهایت همکاری و اهتمام را برای جذب به موقع این تسهیلات داشته باشند. 

شهریاری افزود: سیستم بانکی باید نقش و کارکرد خود را در رفع محرومیت و کمک به توسعه استان ایفا کند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه برخی صنوف خرد حائز دریافت تسهیلات حمایت از مشاغل آسیب دیده از کرونا نشده اند، افزود: این صنوف نیز به زودی از تسهیلات لازم برخوردار می شوند و برای تسهیل در فرایند دریافت نیز از طریق نهاد ریاست جمهوری پیگیر مسئله خواهیم بود.

کد خبر: ۲۸٬۰۹۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha