۱۴ فروردین ۱۴۰۳ - ۲۲:۱۸
صنعت پهپادی انگلیس، افتضاح به بار آورد!

صنعت پهپادی انگلیس، افتضاح به بار آورد!

یک قانونگذار بریتانیایی فاش کرد این پهپادها بعد از تولید دستخوش تغییراتی گسترده شده و نیاز به بیش از ۲۰۰۰ تغییر ضروری و در نتیجه وزن بیش از حد سنگین پیدا کرده و یک «فاجعه تمام‌عیار» را رقم زده‌اند .

به گزارش بازار، پهپاد جاسوسی-تهاجمی پرهزینه ارتش انگلیس بعد از تولید به نواقص فراوان برخورده، قابلیت پرواز را در شرایط آب‌وهوایی بد نداشته و در نتیجه به دلیل عملکرد فاجعه‌بار به جز برای آموزش مورد استفاده این ارتش قرار ندارند. این خلاصه‌ای از دستاورد ارتش انگلیس است که حتی نتوانست روی یک پهپاد کپی درستی هم انجام دهد، با این حال مشخص نیست چگونه در حال ارسال قطعه به ترکیه برای مونتاژ برخی پهپادها در خاک این کشور است.

نشریه انگلیسی «تایمز» نوشت، ناوگان پهپادهای جاسوسی-شناسایی انگلیسی از مدل «واچ‌کیپر» با وجود آنکه هر کدام پنج میلیون پوند قیمت دارند در شرایط آب‌وهوایی بد قابلیت اجرای عملیات نداشته و هیچ کدام از آنها در حال حاضر مورد استفاده قرار نمی‌گیرند!! یعنی در طول چند سال گذشته حتی شاهد استفاده از یکی از این پهپادها در یک عملیات رسمی و رزمی هم نبوده‌ایم!

به گزارش تایمز یک قانونگذار بریتانیایی فاش کرد این پهپادها بعد از تولید دستخوش تغییراتی گسترده شده و نیاز به بیش از ۲۰۰۰ تغییر ضروری و در نتیجه وزن بیش از حد سنگین پیدا کرده و یک «فاجعه تمام‌عیار» را رقم زده‌اند و هشت عدد از آنها با ۴۰ میلیون پوند هزینه اخیرا کنار گذاشته شدند. پهپادهای واچ‌کیپر بر مبنای پهپادهای اسرائیلی «هرمس ۴۵۰» ساخته شده‌اند.

کریس لینکلن-جونز، سرگرد سابق ارتش انگلیس سال‌ها قبل از سوی مقام‌های این کشور مامور به تحلیل تاثیرگذاری این پهپادهای اسرائیلی و ساخت یک نمونه کپی‌برداری شده از آن برای وزارت دفاع انگلیس شده بود. تحقیقات او که عمدتا در اراضی اشغالی اجرا شدند نهایتا منجر به ساخت پهپادهای واچ‌کیپر، یکی از بزرگترین پروژه‌های پهپادی وزارت دفاع انگلیس که ۱.۴ میلیارد پوند هزینه برداشت، شده و ۵۴ عدد از آنها برای ارتش انگلیس خریداری شدند.

کد خبر: ۲۸۰٬۷۹۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 3
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 1
    • حسین شرافت IR ۲۲:۲۲ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۰
      3 2
      باید بیاند خواهش کنند تا یادشون بدیم عنگلیسی نجس ترکیب ،
      • محسن IR ۱۹:۳۳ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۱
        0 0
        (اس رائ یل) با این همه حمایت سیاسی و تسلیحاتی از غرب داشته حاظر نشده تکنولوژی پهپاد رو به انگلیس بده،رفته یه نقشه ساخت تراکتور با ظاهر پهپادبهشون داده،ولی غرب بازم حیا نمیکنه و حمایتش میکنه. اینا فکر کردن مثل ایران میتونن مهندسی معکوس کنن و چیزی رو میز بزارن که اصل خودشو به چالش میکشه و از رده خارج میکنه. مهندسی معکوس دانشی هست که مختص خودمونه
    • محسن IR ۱۹:۲۴ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۱
      0 0
      رژیم صهیونستی با این همه حمایت سیاسی و تسلیحاتی از غرب داشته،انقدر بیشرف هستن که حاظر نشدن تکنولوژی ساخت پهپاد رو به متحدش بده،معلوم نیست چه نقشه ساختی به انگلیس داده که به فنا رفتن. این کشورها فکر کردن مثل ایران به راحتی میتونن مهندسی معکوس کنن و از اصل خودش هم بهتر در بیارن ولی زهی خیال باطل که مهندسی معکوس خودش یه دانشی هست که مختص ایرانه که حتی اصل خودش رو هم به چالش بکشه و از رده خارجش کنه