۱۴ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۳:۴۲
کشاورزان کماکان پیگیر تخصیص جایزه گندم هستند
مدیرعامل بنیاد ملی گندمکاران:

کشاورزان کماکان پیگیر تخصیص جایزه گندم هستند

مدیرعامل بنیاد ملی گندمکاران گفت: با توجه به هزینه‌های بالای تولید، کشاورزان کماکان پیگیر تخصیص جایزه ۲ هزارتومانی به ازای هرکیلو گندم تولیدی هستند.

به گزارش بازار، علیقلی ایمانی گفت: اکنون استان‌های جنوب کرمان، بوشهر و سیستان و بلوچستان مشغول برداشت گندم هستند که نسبت به سال گذشته وضعیت برداشت در این مناطق مساعدتر است.

به گفته او، برآوردها حاکی از آن است که امسال بیش از ۱۰ میلیون و ۵۰۰ هزارتن گندم از اراضی آبی برداشت شود که با احتساب برداشت از اراضی دیم، تولید به ۱۳ تا ۱۳.۵ میلیون تن می‌رسد.

ایمانی ادامه داد: اکنون کشاورزان اکثر استان‌ها در مرحله داشت با مشکل کمبود کود شیمیایی روبرو هستند و از طرفی در مناطقی که رطوبت بالاست، تولیدکنندگان باید بررسی‌های لازم را داشته باشند تا محصولشان از حیث آفات دچار خسارت نشود.

مدیرعامل بنیاد ملی گندمکاران با بیان اینکه بحث جایزه تحویل گندم هنوز به جایی نرسیده است، افزود: با توجه به عدم اجرای قانون خرید تضمینی، در حال تنظیم و ارسال نامه به کمیسیون کشاورزی مجلس به عنوان ناظر بر اجرای قانون هستیم، حال باید منتظر ماند و دید که جایزه تحویل به گندم تخصیص می‌یابد یا خیر؟

به گفته او، با توجه به آنکه کشاورزان بر نرخ ۱۹ هزار و ۵۰۰ تومان تاکید دارند، از این رو انتظار می‌رود ۲ هزارتومان جایزه تحویل به گندم اختصاص یابد تا از هدررفت گندم جلوگیری شود.

ایمانی گفت: برآوردها حاکی از آن است که امسال خرید تضمینی گندم به ۱۱ میلیون تن برسد که در صورت تحقق در بخش نان و همچنین بخش اعظم نان حجیم، ماکارانی و رشته تامین می‌شود.

کد خبر: ۲۸۰٬۷۳۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha