۱۵ تیر ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۷
صنایع پایین دستی در معادن بزرگ آذربایجان شرقی ایجاد می‌شود
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌ شرقی:

صنایع پایین دستی در معادن بزرگ آذربایجان شرقی ایجاد می‌شود

تبریز- رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌ شرقی با اشاره به خام فروشی مواد معدنی در استان گفت: صنایع پایین دستی در معادن بزرگ آذربایجان شرقی ایجاد می شود تا از خام فروشی جلوگیری شود.

به گزارش خبرنگار بازار، حبیب امین زاده عصر امروز در جلسه بررسی مشکلات واحدهای تولیدی و اقتصادی استان که با حضور نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی برگزار شد افزود: آذربایجان شرقی ظرفیت های بزرگ معدنی و اقتصادی دارد که باید از این پتانسیل ها استفاده کنیم.

وی با بیان اینکه معادن بزرگی همچون مس سونگون، نفلین سینیت، معدن طلا و آلومینیوم در این استان وجود دارد، افزود: جذب سرمایه‌گذاران بخش خصوصی در جهت توسعه معادن و صنایع معدنی از دیگر برنامه‌های پیش رو در سال جاری است.

امین زاده با تاکید بر اینکه توسعه صنایع پایین دستی از دیگر برنامه های ما در معادن استان است، ابراز داشت: توسعه فعالیت‌های جنبی معادن در این خصوص ضروری است و می تواند باعث رشد و شکوفایی صنایع استان شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌ شرقی با بیان اینکه تکمیل پروژه های نیمه تمام صنعتی و معدنی استان ضروری است، افزود: ۱۰۵ واحد راکد و غیرفعال در آذربایجان ‌شرقی وجود دارد که در سه ماهه نخست امسال ۲۲واحد به چرخه تولید بازگشتند.

کد خبر: ۲۸٬۰۷۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha