۱۳ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۷:۴۹
شرایط حضور بانک‌های خارجی در منطقه آزاد اروند فراهم شود
در گفت‌وگو با بازار مطرح شد؛

شرایط حضور بانک‌های خارجی در منطقه آزاد اروند فراهم شود

آبادان- جنامی، یک دکتری مدیریت کارآفرینی گفت: ضرورت دارد برای حضور بانک های خارجی در منطقه آزاد اروند برنامه ریزی شود تا سرمایه گذاری خارجی با سهولت انجام شود.

خلیل جنامی در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: منطقه آزاد اروند به دلیل همجواری با کشورهای عراق و کویت ماهیت بین المللی دارد و همین موضوع لزوم اتخاذ تصمیمات بین المللی برای این منطقه را دوچندان کرده است.

وی اساس کسب و کار و اقتصاد در مناطق آزاد را بین المللی عنوان کرد و افزود: چنانچه طی سال های گذشته معیار بین المللی در برنامه ریزی های سازمان منطقه آزاد اروند در نظر گرفته می شد اکنون شاهد برخی کمبودهای منطقه نبودیم.

این دکتری مدیریت کارآفرینی حضور بانک های خارجی را یکی از راه های رشد و توسعه اقتصادی در منطقه آزاد اروند عنوان کرد و گفت: ضرورت دارد برای حضور بانک های خارجی در منطقه آزاد اروند برنامه ریزی شود تا سرمایه گذاری خارجی با سهولت انجام شود و از سوی دیگر این بانک ها می توانند تکنولوژی نوین بانکی را وارد این منطقه کنند.

جنامی توضیح داد: بانک های فراساحلی (Offshore Bank) بانک هایی هستند که در یک کشور خارجی آن هم در مناطقی که از نظر اقتصادی آزاد یا ویژه هستند تاسیس می شوند که منطقه آزاد اروند ظرفیت تاسیس آفشور بانک را دارد.

وی خاطرنشان کرد: صادرات یکی از مزیت های منطقه آزاد اروند است و به طور حتم بانک های فراساحلی کمک بسیاری برای افزایش کسب و کارهای صادرات محور دارند.

این دکتری مدیریت کارآفرینی با اشاره به ضرورت برگزاری نشست مستمر مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند با بانک های این منطقه، تاکید کرد: بانک ها در هر منطقه باید ضمن اینکه سیاست پولی و بانکی کشور و همچنین برنامه های داخلی خود را اجرا می کنند، برنامه های متناسب با آن منطقه ای که در آن شعبه دارند نیز انجام بدهند تا حضور آنها پیامدهای مثبت برای مردم به همراه داشته باشد.

کد خبر: ۲۸۰٬۶۵۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha