۱۲ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۷:۰۵
حمله هکری به شرکت مخابراتی آمریکا| اطلاعات ۷۳ میلیون مشترک فاش شد

حمله هکری به شرکت مخابراتی آمریکا| اطلاعات ۷۳ میلیون مشترک فاش شد

اطلاعات شخصی بیش از ۷۳ میلیون نفر از مشترکان فعلی و سابق شرکت مخابراتی مطرح آمریکایی در دارک وب فاش شد.

به گزارش بازار، شرکت مخابراتی ای‌تی اند تی آمریکا (AT&T) اعلام کرد که اطلاعات شخصی بیش از ۷۳ میلیون نفر از مشترکان فعلی و سابق این شرکت فاش شده است.

به گفته این شرکت، اطلاعات به سرقت رفته شامل نام کامل، تاریخ تولد، شماره تلفن، آدرس ایمیل و پستی، شماره بیمه و همچنین شماره حساب و رمز عبور مشتریان بوده و در دارک وب منتشر شده است.

مقامات شرکت مخابراتی ای‌تی اند تی گفته‌اند که در حال بررسی اطلاعات فاش شده مربوط به ۷.۶ میلیون مشتری فعلی و ۶۵.۴ میلیون مشتری سابق خود هستند. به گفته آن‌ها این اتفاق حدود ۲ هفته قبل روی داده است.

براساس گزارش‌ها، تاکنون منبع نشت اطلاعات مشخص نشده است.

این شرکت در بیانیه‌ای اعلام کرد: براساس تجزیه و تحلیل اولیه ما، به نظر می‌رسد مجموعه داده‌ها مربوط به سال ۲۰۱۹ یا قبل از آن باشد. در حال حاضر ای‌تی اند تی شواهدی مبنی بر دسترسی غیرمجاز به سیستم‌های خود که به سرقت مجموعه داده منجر شده باشد در اختیار ندارد.

کارشناسان امنیت سایبری برای کمک به تحقیقات وارد عمل شده‌اند و با مشتریان آسیب‌دیده نیز برای تغییر رمز عبور تماس گرفته شده است.

این شرکت مخابراتی پیش‌تر در ماه مارس ۲۰۲۳ (اسفند ۱۴۰۱) نیز به ۹ میلیون مشتری خود خبر داده بود که اطلاعاتشان به دلیل نشت اطلاعاتی در یک شرکت ثالث افشا شده است.

در ماه آگوست ۲۰۲۱ (مرداد ۱۴۰۰) نیز داده‌های بیش از ۷۰ میلیون مشتری ای‌تی اند تی در دارک وب برای فروش قرار گرفت. در آن زمان ای‌تی اند تی ادعا کرده بود که به نظر نمی‌رسد این اطلاعات معتبر باشند.

پیش از این در سال ۲۰۲۳ نیز شرکت مخابراتی تی موبایل آمریکا اعلام کرده بود که داده‌های مربوط به ۳۷ میلیون مشترک این شرکت فاش شده است.

کد خبر: ۲۸۰٬۵۹۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha