۱۲ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۵:۲۹
استفاده از تکنولوژی های جدید برای صرفه جویی در مصرف آب
منتخب مردم شهرستان‌های ابهر، خرم‌دره و سلطانیه در مجلس:

استفاده از تکنولوژی های جدید برای صرفه جویی در مصرف آب

زنجان-علیمردانی،منتخب مردم شهرستان‌های ابهر، خرم‌دره و سلطانیه در مجلس،گفت: با توجه به محدودیت منابع آبی باید از تکنولوژی‌های جدید برای صرفه‌جویی در مصرف آب و استفاده از اقلام کم‌آب‌بر بهره برد.

منصور علیمردانی در گفتگو با خبرنگار بازار، با بیان اینکه ایفای مسئولیت اجتماعی صنایع برای کمک به رفع محرومیت مناطق مختلف مهم است، گفت: بنیاد مستضعفان در عرصه‌های مختلف همواره کنار مردم بوده است و اختتصاص ۸ میلیارد از طرف این مجتمع در راستای انجام مسئولیت اجتماعی و رفع نیازهای منطقه شایسته قدردانی است.

وی با اشاره به اینکه ۲ هزار و ۲۰۰ حلقه چاه مجاز در دشت ابهر وجود دارد، ابراز کرد: در پیش گرفتن سیاست کشت محصولات کم آب‌بر در مجموعه کشت و صنعت بنیاد مستضعفان خرمدره قابل تقدیر است و این الگو باید مورد توجه سایر فعالان کشاورزی منطقه نیز قرار گیرد.

منتخب مردم شهرستان‌های ابهر، خرم‌دره و سلطانیه در مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به محدودیت منابع آبی و تبدیل شدن دشت ابهر به منطقه بحرانی باید از تکنولوژی‌های جدید برای صرفه‌جویی در مصرف آب و استفاده از اقلام کم‌آب‌بر بهره برد.

علیمردانی تاکید کرد: وجود زمین ۳۰ هزار هکتاری کشاورزی این مجتمع در کنار فعالیت هیئت علمی دانشکده کشاورزی دانشگاه آزاد اسلامی واحد ابهر، یک ظرفیت بسیار عظیم محسوب می‌شود و باید از این پتانسیل در راستای توسعه منطقه استفاده شود.

وی به کشت گردو در این مجموعه اشاره کرد و افزود: با توجه به این که رقم گردوی چندلو دیر برگ و دارای مصرف آبی کمتری است، در صورتی که کشت آن در باغات شهرستان گسترش یابد، علاوه بر حفظ درختان از خسارت‌های ناشی از سرمازدگی در مصرف آب نیز صرفه‌جویی می‌شود.

کد خبر: ۲۸۰٬۵۶۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha