۱۲ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۸
افزایش ۱۱۴ درصدی عملیات تخلیه و بارگیری در بنادر آبادان
مدیر بنادر و دریانوردی آبادان خبر داد:

افزایش ۱۱۴ درصدی عملیات تخلیه و بارگیری در بنادر آبادان

آبادان- مالکی زاده، مدیر بنادر و دریانوردی آبادان گفت: عملیات تخلیه و بارگیری کالاهای غیر نفتی در بنادر سه گانه آبادان ۱۱۴ درصد افزایش یافت.

کامبیز مالکی زاده با بیان اینکه عملیات تخلیه و بارگیری در بنادر آبادان، اروندکنار و چویبده در سال ۱۴۰۲ نسبت به سال ۱۴۰۱ رشد دو برابری داشته است، اظهار کرد: تعامل بین ادارات و مراکز مرتبط از جمله دانشگاه علوم پزشکی، مرکز بهداشت، اداره استاندارد و گمرک آبادان با بنادر سه گانه این شهرستان در تسریع روند تایید استاندارد و کیفیک کالاهای تخلیه و بارگیری شده، منجر به رشد و رونق فعالیت شده است.

وی افزود: لاستیک ماشین، پارچه، لوازم یدکی و مواد غذایی از جمله کالای های تجاری بوده است که توسط گمرک ایران و همچنین گمرک منطقه آزاد اروند به صورت کالای تجاری و ملوانی از بنادر آبادان در سال ۱۴۰۲ ترخیص شد.

مدیر بنادر و دریانوردی آبادان ادامه داد: این تعامل منجر به افزایش سرعت در ترخیص و خروج کالا از بندر آبادان شده است و لازم به ذکر است که با ایجاد فضای لازم جهت تخلیه و بارگیری کالای های جدید در بندر آبادان، این عملیات سرعت بیشتری پیدا کرد.

مالکی زاده توضیح داد: از علل رشد عملیات صادرات می‌ توان به افزایش سقف مجوز صادرات کاه و علوفه اشاره کرد که با همکاری اداره جهاد کشاورزی محقق شد.

وی خاطرنشان کرد: در مجموع، تسهیل امور خروج و ورود کالا در بنادر آبادان منجر به رشد عملیات تخلیه و بارگیری و تمایل به انجام صادرات کالاهای مختلفی همچون آبزیان و تنقلات از بندر آبادان در سال ۱۴۰۲ شد و به همین علت، گاهاً عملیات صادرات در ایام تعطیل از جمله پنج شنبه و جمعه صورت می گرفت.

لازم به ذکر است، در سال ۱۴۰۲ عملیات صادرات و واردات از بندر آبادان به کشور کویت و از امارات متحده عربی به بندر آبادان بود.

شهرستان آبادان دارای سه بندر صادراتی در شهرهای آبادان، اروندکنار و چوئبده است که به آب های بین المللی دسترسی دارند.

کد خبر: ۲۸۰٬۵۶۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha