۱۲ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۸:۱۳
جابه‌جایی ۱۰ میلیون مسافر با ناوگان حمل و نقل عمومی تا ۱۲ فروردین
معاون وزیر راه و شهرسازی خبر داد

جابه‌جایی ۱۰ میلیون مسافر با ناوگان حمل و نقل عمومی تا ۱۲ فروردین

معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی از جابه‌جایی نزدیک به ۱۰ میلیون مسافر با ناوگان حمل و نقل عمومی از ۲۴ اسفند ۱۴۰۲ تا ۱۲ فروردین ۱۴۰۳ خبر داد.

به گزارش بازار، «سید کمال هادیان فر» امروز (یکشنبه) برای دومین بار در ایام سفرهای نوروزی ۱۴۰۳ از ایستگاه راه آهن تهران بازدید کرد و با مسافران در سالن انتظار به گفت و گو پرداخت.

معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی پس از شنیدن گزارش مدیرکل راه آهن تهران، در جریان آخرین وضعیت ایستگاه، سکوها، خطوط، غرف و خدمات ارائه شده به مسافران از جانب شرکت‌های حمل و نقل ریلی قرار گرفت.

وی درباره ظرفیت توزیع و قیمت بلیت قطار، تاکید کرد: باید وضعیت توزیع بلیت قطار در زمان اوج سفرهای نوروزی به گونه‌ای باشد که ۷۰ درصد به صورت برنامه ای و ۳۰ درصد برای مسافرانی که در شرایط خاص نیازمند سفر ناگهانی هستند، قرار گیرد.

هادیان فر ابراز امیدواری کرد امسال و سال آینده شاهد افزایش تعداد ناوگان مسافری ریلی در کشور باشیم.

وی افزود: روزانه ۸۰ قطار از مبدا یا به مقصد شهر مشهد مقدس سیر دارند و از این بابت بیشترین تعداد قطارها به مقصد استان خراسان رضوی در حرکت هستند.

معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی با اشاره به پیش‌بینی افزایش سه تا پنج درصدی سفرها در نوروز امسال، یادآور شد: تا پایان طرح سفرهای نوروزی ۶ روز باقی مانده است و تاکنون افزایش سه درصدی سفرها را شاهد هستیم.

وی، دلایل اصلی کاهش سفرهای نوروزی ۱۴۰۳ را شرایط نامساعد جوی و تقارن با ماه مبارک رمضان بر شمرد و گفت: هم اکنون زمان اوج برگشت سفرهای نوروزی شروع شده است و انتظار افزایش سفرها در ایام بازگشت نیز وجود دارد.

معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی بیان‌داشت: در گفت و گو با مردم شاهد رضایتمندی از حمل و نقل ریلی بودیم و میزان تاخیر قطارها بسیار ناچیز بوده است.

کد خبر: ۲۸۰٬۵۶۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha