۱۵ تیر ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۸
اولویت کمیسیون اجتماعی؛ همسان‌سازی حقوق و مزایای بازنشستگان
رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس‌ مطرح کرد

اولویت کمیسیون اجتماعی؛ همسان‌سازی حقوق و مزایای بازنشستگان

عیسی زاده، نماینده مجلس اولویت کاری کمیسیون اجتماعی را با نگاه ویژه به وضعیت دولت درتوجه به معیشت مردم خاصه دربحث حقوق کارمندان و کارکنان دولتی وغیردولتی را تشریح کرد.

به گزارش بازار به نقل از صداوسیما، رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس‌ اولویت های کاری این کمیسیون همچون حقوق و دستمزد کارمندان، همسان سازی حقوق بازنشستگان، تبدیل وضعیت کارکنان دولتی، حقوق ایثارگران، صندوق های بازنشستگی و مسائل تأمین اجتماعی را تشریح کرد.

توجه به دستمزدهای کارکنان دولتی و غیردولتی
مهدی عیسی زاده رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در دوره یازدهم درباره موضوعات مهم و اولویت دار این کمیسیون در برنامه صبح وگفتگو به توضیح پرداخت و با اشاره به اینکه مواردی که جامعه به آن مبتلاست در این کمیسیون مورد توجه است، گفت: دستمزد تمام اشخاصی که مستخدم دولت هستند و یا نیستند در کمیسیون اجتماعی مورد توجه است.

همسان سازی حقوق بازنشستگان در اولویت
وی افزود: با موضوع همسان سازی حقوق و مزایای بازنشستگان لشکری و کشوری درگیر هستیم.

اولویت دادن به موضوع تبدیل وضعیت کارکنان بلاتکلیف
عیسی زاده خاطر نشان کرد: تبدیل وضعیت افرادی که با وزارتخانه ها همکاری داشتند و الان بلاتکلیف هستند، همچون افرادی که در آموزش و پرورش، نهضت سواد آموزی، شرکت آب و فاضلاب، بخش کشاورزی، بانک کشاورزی، کتابداران، دامپزشکان و... شاغل بودند مورد توجه کمیسیون اجتماعی قرار دارد.

خانواده شهدا شرمنده ایم!
وی با بیان اینکه حق و حقوق ایثارگران و خانواده های آنها هم برای حل و فصل شدن مورد توجه کمیسیون اجتماعی مجلس است، تأکید کرد: جانبازانی داریم که حق و حقوق شان تعیین تکلیف نشده است و از دنیا رفته اند، ما خانواده این افراد شرمنده هستیم اگر تا امروز کارشان تعیین تکلیف نشده است.

دست درازی به صندوق بازنشستگی ممنوع
این نماینده مجلس شورای اسلامی در دوره یازدهم در بخش دیگری با بیان اینکه صندوق های بازنشستگی هم خیلی برای مان اهمیت دارد، گفت: نزدیک به ۱۸ صندوق داریم که اینها باید تعیین تکلیف شود. در این صندوق ها پول های موجود و اعتبارات شان برداشته شده است و هنوز هم برداشت می شود، در حالی که، کسی حق ندارد از آن برداشت کند و اگر چنین اتفاقی افتاد باید ۲ الی ۳ برابر آن بازگردد.

توجه به مسأله تأمین اجتماعی؛ حتما
در ادامه رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس با اشاره به اینکه موضوع تأمین اجتماعی را هم مدنظر داریم اظهار داشت: قریب به ۶۰ درصد جامعه با سازمان تأمین اجتماعی درگیر است.

وی با اشاره به مشکلات برخی افراد در تأمین داروهای مورد نیازشان به طرح این موضوع پرداخت که در یک مورد شاهد بودم فردی برای تهیه یک داروی ضدسرطان ۲۲ میلیون تومان پرداخت کرده است در حالی که همان دارو پیشتر ۱۵ تا ۱۶ میلیون قیمت داشت. [اشاره به سختی تهیه این داروها و گرانی آن به ویژه برای افرادی که تحت پوشش تأمین اجتماعی هستند]

وی افزود: سایر افراد به ویژه بخش درمان تأمین اجتماعی را مدنظر داریم.

توجه به مسائل بر اساس شاخص های مدنظر رهبر
در بخش دیگری عیسی زاده با بیان اینکه موضوع اشتغال را در کمیسیون اجتماعی مجلس مدنظر داریم، گفت: مقام معظم رهبری –درباره مسائل کشور- ۵ شاخص را مدنظر دارند که ما در این کمیسیون این شاخص ها را دنبال می کنیم. امیدواریم در تعاملی که با دولت داریم بتوانیم مسائل اجتماعی را حل کنیم.

وضع موجود حاصل ۴۱ سال بی توجهی
این نماینده مجلس در پاسخ به سوال انتقادی مبنی بر اینکه چنین اولویت هایی در مجالس قبل و کمیسیون اجتماعی آنها مدنظر بوده است و حل نشدند، گفت: مجلس وظیفه نظارتی دارد، باید تعامل برقرار شود، در این کمیسیون بیش از دو هفته است که کارشناسان نشستند وضعیت مسائل نسبت به دولت را بررسی کردند تا تعیین کنند موضوعات هرکدام چه اولویتی دارد.

وی با اشاره به اینکه مسائل کشور سالها تلنبار شده است، گفت: ۴۱ سال است که دولت ها توجهی به مسائل کشور نداشتند، اگر حل این مسائل را سالی ۵ درصد پیش می بردند الان ۷ میلیون نفر تحصیلکرده، دپو شده نداشتیم. ۴ میلیون زنان سرپرست خانواده یکجا جمع نمی شد و موضوع آنها با کمک با نهادهای اجتماعی هم قابل حل بود.

عیسی زاده با بیان اینکه دولت ها حل مسائل اجتماعی در اولویت کاری شان نبوده است، گفت: تلاش می کنیم تا ببینیم چقدر در این دولت مسائل حل می شود و باقی آن را به دولت آتی محول خواهیم کرد.

کد خبر: ۲۸٬۰۵۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha