۱۱ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۶:۱۲
تولید مس تصفیه شده چین در سال ۲۰۲۴ بیش از ۳ درصد رشد خواهد کرد

تولید مس تصفیه شده چین در سال ۲۰۲۴ بیش از ۳ درصد رشد خواهد کرد

مس به طور گسترده در بخش های برق، حمل و نقل و ساخت و ساز استفاده می شود و تقاضای آن از صنعت انرژی های تجدید پذیر رو به افزایش است.

به گزارش بازار، مرکز تحقیقات دولتی Antaike اعلام کرد تولید سالانه مس تصفیه شده چین امسال بیش از ۳ درصد رشد خواهد کرد، علیرغم اینکه اخیرا میان کارخانه های ذوب برای اتخاذ تدابیری برای کاهش تولید توافق شده لست

آنتایکه در این گزارش افزود، چندین کارخانه بزرگ ذوب چینی هفته گذشته با کاهش نرخ بهره برداری، تعدیل برنامه های تعمیر و نگهداری و به تعویق انداختن پروژه های جدید موافقت کردند.

رویترز گزارش داد که کارخانه های ذوب برتر با کاهش تولید در برخی از کارخانه های زیان ده موافقت کرده اند تا از ضرر جلوگیری کنند آن هم به دلیل کمبود مواد خام.

آنتایکه در حساب وی چت خود گفت: پیشبرد تعمیر و نگهداری در دوره مارس تا مه و کاهش موثر سالانه ظرفیت ذوب، هر کدام شامل ظرفیت بیش از ۲۰۰۰۰۰ تن است، اما عمدتاً بر نیاز به تهیه کنسانتره مس تأثیر می گذارد که کمبود آن وجود دارد.

تولید مس تصفیه شده چین در سال ۲۰۲۳ به حدود ۱۲.۹۹ میلیون تن رسید که ۱۳.۵ درصد نسبت به سال ۲۰۲۲ افزایش داشت.

حاشیه سود در میان کارخانه‌های ذوب مس چین کاهش یافته است که دلیل آن ، هزینه‌ای تبدیل کنسانتره به مس تصفیه‌شده - به پایین‌ترین حد خود در بیش از یک دهه گذشته رسیده است .

چندین اختلال در عرضه در سطح جهان، از جمله تعطیلی معدن بزرگ کوبره در پاناما متعلق به First QuantumO و دستورالعمل کاهش تولید آنگلو امریکن، چشم‌انداز عرضه کنسانتره مس را سخت‌تر کرد.

کارخانه‌های ذوب چین به سرعت ظرفیت خود را در سال گذشته افزایش داده‌اند تا از افزایش مورد انتظار تقاضای مس از بخش‌های مرتبط با انتقال انرژی سبز مانند وسایل نقلیه الکتریکی یا انرژی بادی و خورشیدی پیشی بگیرند.

مس به طور گسترده در بخش های برق، حمل و نقل و ساخت و ساز استفاده می شود و تقاضای آن از صنعت انرژی های تجدید پذیر رو به افزایش است.

کد خبر: ۲۸۰٬۴۹۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha