۱۲ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۹
برداشت نخستین خوشه های طلایی گندم در سیستان و بلوچستان
رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان خبر داد؛

برداشت نخستین خوشه های طلایی گندم در سیستان و بلوچستان

زاهدان- سیدحسینی، رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: برداشت نخستین خوشه های گندم کشور در اراضی کشاورزی شهرستان راسک در جنوب استان آغاز شده است.

سیدمحمدرضا سیدحسینی در گفت‌وگو با خبرنگار بازار اظهار داشت: برداشت نخستین خوشه‌های طلایی گندم کشور طی روزهای اخیر در اراضی کشاورزی شهرستان راسک واقع در جنوب استان سیستان و بلوچستان آغاز شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه بیش از ۳۵ هزار هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان راسک به کشت گندم اختصاص یافته، افزود: حدود ۹۰ درصد از گندمزارهای سیستان و بلوچستان با توجه به سیاست‌های حمایتی دولت و تعهد ابلاغی سازمان از سوی وزارت جهادکشاورزی تحت پوشش کشت قراردادی قرار گرفت.

وی با اشاره به استقبال خوب کشاورزان در سال زراعی جاری از کشت قراردادی، از رشد بیش از ۱۰۰ درصدی میزان کشت قراردادی گندم در استان نسبت به تعهد کشت قراردادی به وزارت جهاد کشاورزی خبر داد و گفت: امسال کار خرید گندم از گندمکاران توسط ۱۶ مرکز خرید در سطح استان انجام می‌شود.

سیدحسینی خاطرنشان کرد: نرخ پایه خرید تضمینی هر کیلوگرم گندم معمولی و دورروم در سال زراعی جاری به ترتیب ۱۷۵ هزار ریال و ۱۸۰ هزار ریال تعیین شده است.

کد خبر: ۲۸۰٬۴۶۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha