۱۱ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۰:۱۸
نرخ تورم در قزوین ۸.۷ درصد کاهش یافت
در قیاس با سال قبل؛

نرخ تورم در قزوین ۸.۷ درصد کاهش یافت

قزوین- وکیلی رئیس سازمان مدیریت‌ و برنامه‌ریزی قزوین از کاهش ۸.۷ درصدی نرخ تورم نقطه به نقطه در این استان در مقایسه با اردیبهشت ماه ۱۴۰۲ خبر داد.

سعید وکیلی در گفت‌وگو با خبرنگار بازار با اشاره به روند کاهشی نرخ تورم در این استان از اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۲ اظهار کرد: نرخ تورم نقطه به نقطه در استان قزوین به مانند سایر استان‌ها از اردیبهشت‌ماه پارسال به تدریج کاهش یافته و این روند کاهشی استمرار دارد.

وی از کاهش ۸.۷ درصدی نرخ تورم نقطه به نقطه این استان در اسفندماه ۱۴۰۲ خبر داد و گفت: نرخ تورم استان قزوین در اسفندماه به ۴۱.۹ درصد رسیده، در حالی که همین نرخ در اردیبهشت‌ماه از ۵۰ درصد گذشته بود و به ۵۰.۶ درصد رسیده بود.

رئیس سازمان مدیریت‌ و برنامه‌ریزی استان معدل نرخ تورم استان‌ها را ۴۰.۷ درصد دانست و اضافه کرد: بنابراین نرخ تورم در استان قزوین از معدل کشوری ۱.۲ درصد بیشتر است.

وکیلی با بیان اینکه استان قزوین از نظر نرخ تورم در میانه جدول ۳۱ استان کشور قرار دارد، ادامه داد: در حال حاضر قزوین در جایگاه پانزدهم بیشترین نرخ تورم در بین استان‌های کشور قرار گرفته است.

وی با اشاره به تأثیر خریدهای نوروزی در نرخ تورم اسفندماه استان قزوین تصریح کرد: در گروه کالاهای خوراکی بیشترین رشد نرخ تورم ماهانه مربوط به میوه و خشکبار است و گروه پوشاک و کفش هم بیشترین تورم کالاهای غیرخوراکی به خود اختصاص می‌دهند که با توجه به خریدهای نوروزی در اسفندماه امری طبیعی محسوب می‌شود.

کد خبر: ۲۸۰٬۴۵۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha