۱۰ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۴:۲۱
آغاز کشت مکانیزه برنج در شالیزارهای مازندران

آغاز کشت مکانیزه برنج در شالیزارهای مازندران

قائمشهر- کشاورزان قائمشهری با آب تخت کردن و و شخم شیار اراضی، کشت مکانیزه برنج را در استان آغاز کرد.

به گزارش خبرنگار بازار، شهرستان قائم شهر با داشتن ۲۰ واحد بانک نشا یکی از شهرستان های پیشرو در کشت مکانیزه برنج مازندران است و با آغاز فصل زراعی سال ۱۴۰۳، کشاورزان قائم شهر با آب تخت کردن و شخم و شیار اراضی و خزانه گیری برنج خود را برای کشت این محصول استراتژیک آماده کردند.

سید مهدی حسینی برنجکار روستای دوک قائم شهر یکی از مجریان بانک نشاء برنج این شهرستان در اهمیت کار کشت مکانیزه برنج در گفت وگو با خبرنگار بازار افزود: با اخذ مجوز از مدیریت جهاد کشاورزی قائم شهر و ایجاد کارگاه های بانک نشا، کار آماده سازی بذر برنج به صورت مکانیزه در این مجموعه انجام می شود.

وی افزود با فعالیت این بانک نشا، بذر مورد نیاز ۱۲۰ هکتار اراضی شالیزاری برای نشای مکانیزه برنج تامین می شود.

همچنین علی جعفرزاده معاون جهاد کشاورزی قائم شهر نیز ایجاد اشتغال، کاهش هزینه های تولید، تسهیل و سرعت بخشی روند کاشت و افزایش محصول برنج را از مزایای کشت مکانیزه برنج عنوان کرد.

جعفر زاده افزود: شهرستان قائم شهر بیش از ۱۰ هزار هکتار اراضی شالیزاری دارد که با توسعه کشت مکانیزه، ۶۵ درصد شالیزارهای این شهرستان به روش نوین و با ماشین نشا کشت می شود.

معاون جهاد کشاورزی قائم شهر اظهار امیدواری کرد با آماده شدن اراضی و در صورت مساعد بودن شرایط آب و هوایی، نخستین نشای برنج روزهای آینده در شالیزارهای این شهرستان آغاز خواهد شد.

پیش بینی می شود با تلاش ۱۵ هزار کشاورز و بهره بردار برنجکار قائم شهر، امسال بیش از ۵۰ هزار تن شلتوک از شالیزارهای این شهرستان برداشت شود.

کد خبر: ۲۸۰٬۳۵۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha