۹ فروردین ۱۴۰۳ - ۲۱:۰۰
جهش تولید بدون توجه به کسب و کارهای کوچک امکان پذیر نیست| «اروند» پیشانی صنایع مناطق آزاد ایران است
در گفت‌وگو با بازار مطرح شد؛

جهش تولید بدون توجه به کسب و کارهای کوچک امکان پذیر نیست| «اروند» پیشانی صنایع مناطق آزاد ایران است

آبادان- جنامی، یک دکتری مدیریت کارآفرینی گفت: جهش تولید بدون توجه به کسب و کارهای کوچک امکان پذیر نیست.

خلیل جنامی در گفتگو با خبرنگار بازار با اشاره به شعار سال، اظهار کرد: به طور حتم مردم اصلی ترین پایه های تحقق شعار سال هستند زیرا اقتصاد بدون پشتوانه مردم، اقتصاد پویایی نخواهد بود.

وی افزود: مردم همواره در تصمیم گیری های کلان کشوری نقش عمده و برجسته ای داشته‌ اند و در سال ۱۴۰۳ شرایط به گونه ای است که حضور مردم گره گشای رفع مشکلات صنایع خواهد شد.

این دکتری مدیریت، پیش نیاز حضور مردم در تولید را اعتمادسازی دانست و گفت: مردمی سازی دولت و سپردن امور کشور به مردم یک ضرورت است و مشارکت آنها در امور مختلف اقتصادی، تولیدی، ایجاد اشتغال و … بسیار مهم است.

جنامی با تاکید بر اینکه جهش تولید بدون توجه به کسب و کارهای کوچک امکان پذیر نیست، خاطرنشان کرد: عامه مردم در کسب و کارهای کوچک حضور دارند و از سوی دیگر کسب و کارهای کوچک و متوسط تکمیل کننده زنجیره تولید هستند بنابراین دولت باید در این بخش نگاهی واقع بینانه داشته باشد.

وی با اشاره به قوانین و بروکراسی های اداری بخش تولید، تصریح کرد: از دولت انتظار می رود بخش نامه های غیر تخصصی و قوانین خلق الساعه را حذف کند و با تحلیل اشتباه از شعار سال اقدام به طرح قوانین جدید نکند.

عضو انجمن مدیریت ایران، توسعه اقتصادی را در گروی آزادسازی اقتصاد برشمرد و تاکید کرد: هر کشوری که قوانین را کاهش داده، از تغییر مستمر جلوگیری کرده و فضا را برای فعالیت بازتر کرده، اقتصاد پویاتری را به دست آورده و دولت باید از الگوهای موفق جهانی استفاده کند زیرا فرصت آزمون و خطا نیست.

جنامی با اشاره به شهرک های صنعتی منطقه آزاد اروند، عنوان کرد: منطقه آزاد اروند (آبادان-خرمشهر) پیشانی صنایع مناطق آزاد ایران است و این موضوع چند علت دارد؛ یکی از مهم ترین عوامل، وجود حمل و نقل ترکیبی شامل هوایی، دریایی، ریلی و جاده ای است. همسایگی با کشورهای عراق و کویت به دلیل سهولت صادرات و وجود بازار بکر یکی دیگر از جذابیت های فعالیت در بخش تولید منطقه آزاد اروند است.

وی با بیان اینکه سازمان منطقه آزاد اروند باید کارگروه ویژه «جهش تولید با مشارکت مردم» را تشکیل دهد، اظهار کرد: یکی از مهم ترین مصوبات این کارگروه باید برخورد با هرگونه رانت احتمالی در زمینه نرخ گذاری شهرک های صنعتی شهرهای آبادان و خرمشهر باشد.

این دکتری مدیریت افزود: قطعا با توجه به شعار سال پیش بینی می شود بسیاری از مردم برای فعالیت در شهرک های صنعتی ترغیب شوند و سازمان منطقه آزاد اروند ضرورت دارد به گونه ای برنامه ریزی کند که افزایش تقاضا منجر به افزایش هزینه های تولید به ویژه در خصوص خرید املاک صنعتی شهرک های صنعتی این منطقه نشود.

کد خبر: ۲۸۰٬۳۳۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha