۹ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۶:۲۸
نظام عرضه و بازار محصولات کشاورزی ناکارآمد است
سرپرست سازمان جهاد کشاورزی مازندران:

نظام عرضه و بازار محصولات کشاورزی ناکارآمد است

ساری- مومنی، سرپرست سازمان جهاد کشاورزی مازندران از تولید سالانه ۲.۵ میلیون تن مرکبات در استان خبر داد و گفت: نظام بازار و عرضه محصول ناکارآمد است.

بابک مومنی در گفت وگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: صدور شناسنامه‌ واحدهای تولیدی و کد ارتقاء سلامت محصول یکی از ۵ برنامه و رویکرد سازمان جهاد کشاورزی مازندران در سال جهش تولید با مشارکت مردم است.

وی با بیان اینکه زیرپایه تولید و صادرات محصولات کشاورزی، شناسنامه دار کردن واحدهای تولیدی است، ادامه داد: شناسنامه‌دار کردن واحدهای تولیدی هم به تولید هم به فرآیند پس از تولید کمک می‌کند.

سرپرست سازمان جهاد کشاورزی مازندران با اشاره به اینکه سالانه ۲.۵ میلیون تن مرکبات در استان مازندران تولید می شود که حدود ۲ میلیون تن آن در بازه زمانی یکماهه به بازار عرضه می‌شود، گفت: منافع باغداران با این نظام عرضه تامین نمی شود چراکه نظام بازار و عرضه محصول ناکارامد است.

این مسؤول بیان کرد: اگر بتوانیم ۱۰ درصد مرکبات تولیدی استان را وارد فضای صادرات کنیم و ۲۵ درصد مرکبات تولیدی را با قیمت مناسب و مطلوب عرضه کنیم، ۱۰۰ درصد این محصول از این قیمت پیروی می کند.

مومنی اضافه کرد: تولید باید منظم باشد و نظام عرضه به گونه‌ای باشد که ۱۰ درصد مرکبات تولیدی استان معادل ۲۵۰ هزار تن صادر شود.

وی اظهار کرد: محصولی می‌تواند وارد چرخه صادرات شود که شناسنامه‌دار باشد و محصولات شناسنامه دار می تواند با قیمت مناسب عرضه شوند و منافع باغدار را تضمین کنند.

وی با بیان اینکه برنامه‌ریزی برای تولید محصولات کشاورزی جز با شناسنامه‌دار کردن واحدهای تولیدی امکانپذیر نخواهد بود، ادامه داد: برنامه‌ریزی برای شناسنامه‌دار کردن محصولات مرکبات تا پایان فروردین تهیه و ابلاغ شود و برای محصول برنج هم این برنامه تهیه و تدوین شود.

کد خبر: ۲۸۰٬۳۰۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha