۸ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۸:۱۰
۱۲۰ هزار پروژه نوسازی مردمی مسکن فرصتی برای اعتلای معماری ایرانی-اسلامی
معاون وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد

۱۲۰ هزار پروژه نوسازی مردمی مسکن فرصتی برای اعتلای معماری ایرانی-اسلامی

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران گفت: امسال نوسازی ۱۵۰ هزار واحد جدید و بهره برداری از ۱۰۰ هزار واحد نوسازی شده در بافت های فرسوده انجام خواهد شد.

به گزارش بازار به نقل از وزارت راه و شهرسازی، محمد آیینی معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران گفت: آمار صدور پروانه نوسازی در بافت‌های فرسوده شهری از مرز ۲۵۰ هزار واحد عبور کرده است که این واحدها در ۷۳ هزار نقطه کشور در حال نوسازی است. با برنامه‌ای که در سال جدید برای آغاز نوسازی ۱۵۰ هزار واحد دیگر داریم عملاً ۱۲۰ هزار نقطه در سراسر کشور در جریان نوسازی قرار می‌گیرند.

معاون وزیر راه و شهرسازی نوسازی واحدها را در بیش از ۱۲۰ هزار نقطه فرسوده کشور فرصتی مناسب برای بهره‌مندی از بهره گیری و اجرای نمادهای ایرانی-اسلامی و ترویج این نوع از معماری که جزو سیاست‌های کلی نظام است، عنوان کرد.

ترویج معماری ایرانی- اسلامی در نوسازی واحدها در بافت‌های فرسوده شهری
مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران توضیح داد: تدوین ضوابط طراحی نما و منظر شهری نیز در حال تدوین است که با تدوین این ضوابط شرایطی ایجاد خواهد شد تا علاوه بر نوسازی واحدهای بافت فرسوده، هم هویت شهرها در موضوع معماری ارتقا یابد و هم سیاست‌های کلی نظام مبنی بر اعتلای معماری ایرانی- اسلامی در کشور محقق شود.

آیینی تصریح‌کرد: بهترین فرصت برای به نمایش گذاشتن ارزش‌های معماری ایرانی-اسلامی، اجرای پروژه نوسازی بافت‌های فرسوده است که در درون شهرها و در معرض دید عموم قرار دارد.

ضوابط طراحی نما و منظر شهری در حال تدوین و ابلاغ است
به گفته وی، ضوابط طراحی نما و منظر شهری که در حال تدوین است بعد از تایید مراجع ذی‌صلاح ابلاغ خواهد شد و با این کار شهرها این فرصت را پیدا می‌کنند تا متناسب با شرایط خود و با استفاده از این اصول نسبت به طراحی نما در نوسازی بافت‌های فرسوده خود اقدام کنند.

آیینی تأکید کرد: در تلاش هستیم تا بعدها مشوق‌های شهرسازی به ضوابط طراحی نما و منظر شهری متصل شود و با اعمال این ضوابط، مشوق‌ها به متقاضیان ارائه شود.

۱۰۰ هزار واحد نوسازی شده بافت‌های فرسوده امسال بهره‌برداری می‌شود
وی همچنین اعلام‌کرد: در سال جدید علاوه بر آغاز نوسازی ۱۵۰ هزار واحد در بافت‌های فرسوده، یکصد هزار واحد نوسازی شده نیز بهره‌برداری خواهد شد که با بهره‌برداری از این تعداد تا نیمه امسال، رقم واحدهای بهره‌برداری شد به بیش از ۱۸۲ هزار واحد خواهد رسید.

کد خبر: ۲۸۰٬۲۰۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha