۸ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۱
توسعه ۱.۳ هزار هکتاری سطح زیر کشت گیاهان دارویی در سیستان و بلوچستان
رئیس سازمان جهاد کشاورزی به بازار خبر داد؛

توسعه ۱.۳ هزار هکتاری سطح زیر کشت گیاهان دارویی در سیستان و بلوچستان

زاهدان- سیدحسینی، رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان از توسعه یک هزار و ۳۰۰ هکتاری سطح زیر کشت گیاهان دارویی استان از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون خبر داد.

سیدمحمدرضا سیدحسینی در گفت‌وگو با خبرنگار بازار اظهار داشت: با توجه به محدودیت منابع آبی و تداوم کم بارشی و خشکسالی‌های اخیر در سطح استان سیستان و بلوچستاتن، توسعه کشت گیاهان اقتصادی و کم آب‌بر و نیز تقویت صنایع تبدیلی با هدف افزایش درآمد کشاورزان و حفظ ماندگاری در منطقه بسیار حیاتی و ضروری است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سیستان و بلوچستان ادامه داد: در همین راستا سازمان جهاد کشاورزی استان اقدامات ویژه‌ای انجام داده که اهم آنها شامل تامین و توزیع حدود هفت تن بذر و ۴۵۰ هزار نشاء از انواع گونه‌های سازگار و پرمتقاضی گیاهان دارویی، ۱۱۰ هزار اصله نهال گل محمدی، خرید یک دستگاه بذرکار ریزدانه کار، ایجاد و راه‌اندازی سه واحد اسانس و عرق‌گیری گل محمدی و گیاهان داروئی و خرید سه هزار اصله نشاء آپونتیا، جمعاً با اعتباری حدود ۱۰۵ میلیارد ریال بوده است.

وی خاطرنشان کرد: ضمناً با توجه به‌ پتانسیل قابل توجه سیستان و بلوچستان طرح توسعه همه جانبه گیاهان دارویی در قالب برنامه‌ای پنج ساله در سطح ۲۰ هزار هکتار تدوین شده که در صورت تأمین اعتبار و فراهم شدن زمینه اجرایی آن، تحول چشمگیری در استان رقم خواهد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سیستان و بلوچستان گفت: از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون سطح زیر کشت گیاهان دارویی استان یک هزار و ۳۰۰ هکتار توسعه یافته است.

کد خبر: ۲۸۰٬۱۴۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha