۱۵ تیر ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۲
مالیات بر عایدی سرمایه باعث افزایش قیمت مسکن می شود
عضو هیات رئیسه مجلس:

مالیات بر عایدی سرمایه باعث افزایش قیمت مسکن می شود

فرهنگی، عضو هیات رئیسه مجلس تاکید کرد: سخنان فریبنده ای مانند مالیات بر عایدی سرمایه در بخش مسکن نه تنها کمکی به حل مشکل مسکن نمی کند بلکه مشکلی هم بر مشکلات آن می افزاید و باعث افزایش بیشتر قیمت مسکن می شود.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، محمدحسین فرهنگی در نشست علنی امروز (یکشنبه، ۱۵ تیرماه) مجلس شورای اسلامی، در نطق میان دستور خود گفت: اولین نطق خود در اولین دوره حضورم درمجلس را می خواندم، دیدم  مطالبی که در آن نطق گفته ام مسائل امروز کشور هم هست، جامعه ما این روزها انتظار تحولات گسترده ای را دارد امیدوارم مجلس محترم بتواند آغازگر این تحولات بوده و به جای تمرکز بر مسائل حاشیه ای چاره ای برای بازار ارز، قیمت طلا، هدایت نقدینگی، کاهش سطح عمومی قیمت ها و سایر مولفه های موثر در اقتصاد بیاندیشد.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس ادامه داد: اینکه شعار تحول خواهی بدهیم و به جای تمرکز  بر مسائل اساسی مردم، در درون مجلس به حذف شایستگان و نظایر آن متمرکز شویم مناسب نیست، بهتر است برای موضوعاتی مانند مسکن، اصلاح شرایط بازار، تحول در حوزه های مختلف دیگر مانند حوزه دانش و فناوری، هنر و فرهنگ، کشاورزی، معدن و صنایع معدنی و نظایر آنها بهترین راه حل ها را بیابیم.

سخنگوی هیات رئیسه مجلس اظهار داشت:  امروز ما باید برای جایگزینی برخی از مولفه های موثر در اقتصاد گام های موثر را برداریم و کاری نکنیم امید عموم مردم به سرخوردگی منتهی شود.

وی گفت: چند کلمه  هم با دولت محترم دارم، ایجاد شوک های پیاپی در مسائل داخلی، کار را به جای رسانده که قوانین تبدیل به قوانین سفید و خنثی شده اند، حتی مسئولان خود هم به مردم می پیوندند، در جلسات تصمیم گیری برای شبکه های  مجازی تصمیم می گیرند و خودشان پیام هایشان را به جای مجاری رسمی در همان شبکه ها رد و بدل می کنند، مردم این را می بینند و آنها  آنچه را در محاورات روزمره به کار می برند عملا به قانون تبدیل می کنند، در نتیجه آنچه ما در مجلس می نویسیم و ابلاغ  می کنیم درعدم اجرا شاهد تحمیل هزینه های بیشتری به جامعه هستیم.

این نماینده مجلس بیان داشت: در روش شناسی قومی  در چارچوب اصول جامعه شناسی و حتی اقتصاد مسئله را به این صورت بیان می کنند که برای از بین بردن اخلاقیات جامعه نیاز به جنگ نظامی یا حتی تحریم نیست، کافی است جامعه ای را  تورم طولانی مدت درگیر کنیم، این نظریه برجسته ترین اقتصاددانان جهان هم هست.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس ادامه داد: دولت مسئولیت پذیر نباید به گونه ای عمل کند که جایگاه لگالیته را در نظام مردم سالاری فرو بکاهد و به جای یک نظام قانونمند، جامعه را به نظام عوامگرایانه تبدیل کند و به جای بحث های اصلی به حاشیه ها بپردازد.

سخنگوی هیات رئیسه مجلس عنوان کرد: بنا به گفته بانک مرکزی۳۵ میلیارد دلار در خانه ها است چرا دولت محترم آنها را با مشوق هایی به بازار نمی کشاند این ها ضرورت های جامعه ما است، این ها علاج افت سرمایه اجتماعی دولت است. چرا برای تامین کالاهای اساسی مردم فکر صحیحی را عملیاتی نمی کند؟ دادن سرمایه های ملی به مردم هیچ از دولت کم نمی کند، بیش از  ۶۰ میلیارد دلار مطالبات ما از کشورهای مختلف دنیا است به جای خوراندن به دلالان چرا در قالب تامین کالاهای مورد نیاز هم برای تامین کالاهای اساسی و تامین جهیزیه خانواده هایی که به خاطر عدم امکان تامین آن، تشکیل خانواده ها به تاخیر می افتد و کلیه اقداماتی که می تواند از آلام و گرفتاری جامعه بکاهد به کار گرفته نمی شود.

وی ادامه داد: درست است این اقدامات زحمت دارند اما دولت برای چیست؟ و به چه دردی می خورد که نخواهد کوچکترین زحمتی را متحمل شود و متناسب با نیاز جامعه اقدام نکند، ما در مجلس قانون مجلس را به سرعت  مطرح خواهیم کرد، هر نظری دولت محترم دارد بدهد اما بعد از آنکه تصویب  شد به سرعت اجرا کند.

این نماینده مجلس تاکید کرد: نقدینگی در اختیار جامعه را به سمت تولید مسکن هدایت کند نه به صورت کاذب دلالی باعث افزایش قیمت مسکن شود.

نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس بیان داشت: سخنان فریبنده ای مانند مالیات بر عایدی سرمایه در بخش مسکن نه تنها کمکی به حل مشکل مسکن نمی کند بلکه مشکلی هم بر مشکلات آن می افزاید و باعث افزایش بیشتر قیمت مسکن می شود، موضوعاتی مانند شفاف سازی مهم است اما مسائل مهمتری داریم، از همگان خواهش می کنم به آنها بپردازید.

سخنگوی هیات رئیس مجلس گفت: دیروز روز شهرداری و دهیاری بود، تدبیری بیاندیشید، تدبیری که این دو نهاد مردمی را به  طور اساسی دارای اختیار کند، قانونمند ساز، توانمند ساز و پاسخگو کند، ما مسئولیت نداریم که مطابق مذاق جامعه صحبت کنیم بلکه باید آنچه مصالح ملی اقتضا می کند مبنای سخن و تلاش ما باشد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس بیان داشت: درباره خصوصی سازی، معماهای غیر قابل اجرا و لاینحل مطرح نکنیم که از یکسو افراد فاقد اهلیت، دلال، سودجو و فاسد را پای معاملات بکشانیم و از سوی دیگر به گونه ای قیمت گذاری ها را طرح کنیم که هیچ خریدار واقعی تمایل و جرأت نزدیک شدن به بنگاه های اقتصادی مفید و موثر کشور را نداشته باشد.

فرهنگی ادامه داد: به نظر اینجانب توانایی و اهلیت اداره با توجه به سوابق و عملکرد بهترین، مهمترین و عالی ترین معیار برای واگذاری ها است، بروید کشورهای مختلف دنیا را بررسی کنید و ببینید که چه در زمینه واگذاری دولتی چه در زمینه تامین زمین، تسهیلات و اقلام مشابه برای فعالیت های تولیدی چه تشویق های وسوسه انگیزی را پیش روی فعالان اقتصادی قرار داده اند و آنان را به وادی تولید کشانده اند.

وی عنوان کرد: بروید ببینید کشور کره جنوبی با کدام سیاست از کشوری نیازمند به کشوری توانمند از نظر اقتصادی تبدیل شده است. یکی از روسای جمهور گذشته آنها، حدود ۶ دهه قبل زمینه ای فراهم کرد و منابعی را به صورت وام تهیه کرد در اختیار کسانی که عمل کننده بودند قرار داد و صنعت مهمی را راه انداخت که باعث شکوفایی کره جنوبی شد.

این نماینده مجلس گفت: چند جمله ای هم در ارتباط با کاری که اخیرا یکی از رهبران اصلاح طلب انجام داد، داشته باشم،   ایشان که سوابق ارزشمندی در انقلاب اسلامی، مانند رهبری اشغال لانه جاسوسی درکشور و آغاز نظارت استصوابی در انتخاباتها را در کارنامه خود دارد، نمی دانم چرا عنوان نامه خود را اشتباه نوشته و هر آنچه را که در اختیار دولت مورد حمایت خویش است به رهبری خطاب کرده اند.

فرهنگی تصریح کرد: هر آنچه در اختیار رهبری است از جمله حوزه های دفاعی، به اعتراف دولت و دشمن با کمترین امکانات به بهترین و عالی ترین شکل اداره می شود در عمر بیش از چهل ساله انقلاب اسلامی جز دوره اول مدیریت آقای احمدی نژاد و مدت زمان کوتاهی که در اختیار مرحوم شهید رجایی بود، قوه مجریه در اختیار جریان اطلاح طلبی بوده است. به جای نعل وارونه زدن، باید توضیح دهید که این چه مدیریتی است که داشتید و دارید.

سخنگوی هیات رئیسه مجلس تاکید کرد: راه علاج کشور اصلاح قوه مجریه و ورود اراده ای انقلابی، با نشاط و پای کار به عرصه اجرا است، نه فرافکنی و متوجه ساختن همه مشکلات و مسائلی مانند آثار مداخلات جنایت کارانه دشمن خارجی و بی انگیزگی و پای کار نبودن دوستان خودتان، به جایگاه ارزشمند رهبری. این فرافکنی نیست پس چیست؟

کد خبر: ۲۸٬۰۰۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha