۷ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۸:۰۹
چرا کسب و کار شما نیاز به ایمیل سرور دارد و مزایای آن چیست؟

چرا کسب و کار شما نیاز به ایمیل سرور دارد و مزایای آن چیست؟

ایمیل ها برای کسب و کار شما مهم هستند و شما میخواهید که آن ها را به موقع و با خیال راحت به مشترکین خود ارسال کنید.

به گزارش بازار، ایمیل ها برای کسب و کار شما مهم هستند و شما میخواهید که آن ها را به موقع و با خیال راحت به مشترکین خود ارسال کنید. این کاری است که ایمیل سرور انجام می دهد. در این مطب به این می پردازیم که ایمیل سرور چیست و چرا برای شما ضروری است. 

ایمیل سرور چیست؟

ایمیل سرور که به آن میل سرور هم گفته می شود در اصل یک سیستم کامپیوتری است که ایمیل ها را ارسال و دریافت می کند. زمانی که یک ایمیل ارسال می کنید از یک سری سرور عبور می کند تا به مقصد نهایی خود برسد. در حالی که این فرآیند بسیار سریع و کارآمد است (با تشکر از تکنولوژی!) اما در پشت ارسال و دریافت ایمیل، پیچیدگی ظریفی وجود دارد.

ارتباط ایمیلی شامل پروتکل ها و فرآیندهای پیچیده ای است. معمولا سرور ایمیل یک کامپیوتر یا ماشین است که دارای یک سیستم کامل با برنامه ها یا خدمات مختلف است.  سرورهای ایمیل را می توان بر اساس نوع عملکردی که انجام می دهند، به سرورهای ایمیل ورودی و خروجی دسته بندی کرد.

در زمانی که اینترنت تازه آمده بود، در مرحله Web۱، فرستندگان ایمیل مجبور بودند به سرورهای خود متکی باشند. این باعث شد رایج ترین پلتفرم های ایمیل شوند که بر روی سرورهای اختصاصی کار می کنند. این تغییر باعث افزایش دسترسی به ایمیل  اما کاهش امنیت آن شد.

امروزه، هر کسی همچنان می‌تواند ایمیل سرور خود را داشته باشد تا از هرگونه نگرانی مربوط به امنیت و حریم خصوصی مرتبط ارائه‌دهندگان بزرگ ایمیل مانند گوگل و یاهو، اجتناب کند. به همین دلیل است که میلر اور برای کمک به کسب و کارها  ایمیل سرور های اختصاصی ارائه می دهد.

ایمیل سرور چطور کار می کند؟

نحوه کارکرد ایمیل سرور

برای اینکه یک سیستم کامپیوتری به عنوان یک ایمیل سرور عمل کند، باید نرم افزار سرور ایمیل را نصب کرده باشد. این نرم افزار سپس به مدیر سیستم اجازه می دهد تا برای هر یک از دامنه های میزبانی شده روی سرور، حساب های ایمیل را مدیریت و ایجاد کند.

در کنار آن، پروتکل هایی نیز دارید. پروتکل‌ها قوانین نرم‌افزاری شبکه‌ای هستند که به رایانه‌ها اجازه می‌دهند در همه جا به شبکه‌ها متصل شوند، بنابراین می‌توانید به صورت آنلاین خرید کنید، ایمیل ارسال کنید و آزادانه اینترنت را مرور کنید. این پروتکل ها جزء حیاتی فعالیت شبکه شما هستند.

SMTP

پروتکل SMTP هرگونه درخواست نامه ارسالی را مدیریت می کند و ایمیل می فرستد. بنابراین SMTP مخفف عبارت Simple Mail Transfer Protocol است و سرور ایمیل خروجی است. ما می‌توانیم SMTP را به‌عنوان انتقال ایمیل شما در شبکه‌ها و بین شبکه‌ها تصور کنیم. بدون آن، ایمیل های شما به جایی نمی رسد. ادغام سرویس SMTP با برنامه تحت وب شما بسیار ساده است. تنها کافیست اطلاعات کاربری لازم را در فایل کانفیگوریشن خود وارد کرده و سپس ارسال ایمیل را آغاز کنید.

POP / IMAP

برای سرورهای ایمیل ورودی، دو نوع اصلی وجود دارد - POP۳ و IMAP. سرورهای POP۳ که مخفف عبارت Post Office Protocol نسخه ۳ است، بیشتر به دلیل گرفتن محتوای صندوق ورودی در هارد دیسک رایانه شما شناخته شده است. سرورهای IMAP که مخفف عبارت Internet Message Access Protocol هستند، برای همگام‌سازی صندوق پستی از راه دور استفاده می‌شوند.

IMAP همچنین می تواند به عنوان برنامه بازیابی پروتکل جایگزین سرور ایمیل عمل کند. و اگرچه نسخه‌های POP جدیدتری وجود دارند که ویژگی‌های بیشتری را ارائه می‌دهند، پروتکل ترجیحی POP۳ باقی می‌ماند زیرا ساده است، میزان موفقیت بالایی دارد و کار را با حداقل خطا انجام می‌دهد. حتی به شما این امکان را می دهد که ایمیل های خود را دانلود کرده و در حالت آفلاین بخوانید.

بدون اینکه یکی از این پروتکل ها به درستی کار کند، ایمیل شما به رایانه شما نمی رسد.

نحوه انتخاب بین POP۳ و IMAP

انتخاب بین POP۳ و IMAP بستگی به نحوه دسترسی شما یا کاربران شما به ایمیل ها دارد.

POP۳ برای دسترسی به ایمیل‌ها از یک دستگاه منفرد بهترین روش است، زیرا ایمیل‌ها را دانلود می‌کند و اغلب آنها را پس از دانلود از سرور حذف می‌کند، فضای سرور را ذخیره می‌کند اما دسترسی به آن ایمیل‌ها را به دستگاهی که دانلود شده‌اند محدود می‌کند.

از طرف دیگر IMAP ایمیل ها را روی سرور نگه می دارد و امکان دسترسی و همگام سازی پیام ها را در چندین دستگاه فراهم می کند. تفاوتش این است که IMAP به فضای سرور بیشتری برای ذخیره همه ایمیل ها نیاز دارد و در صورت ذخیره بسیاری از ایمیل ها ممکن است کندتر باشد.

هدف استفاده از ایمیل سرور چیست؟

یک ایمیل سرور در ساده ترین حالت، ایمیل ها را به مقصد مورد نظر خود جمع آوری و توزیع می کند. شما می توانید آن را به عنوان رایانه ای در نظر بگیرید که به عنوان یک اداره پست الکترونیکی برای ایمیل عمل می کند، که به شما امکان می دهد انتقال ایمیل ها را در یک شبکه از طریق پروتکل های مختلف کنترل کنید.

همچنین یک ایمیل سرور می تواند انتقال ایمیل ها را رمزگذاری کند، بنابراین هیچ کس نمی تواند به اطلاعات موجود در صندوق ورودی ایمیل شخصی شما دسترسی پیدا کند. صندوق‌های پستی امروزی می‌توانند گنجینه‌ای از اطلاعات حساس از جزئیات رسانه‌های اجتماعی تا داده‌های مالی را که هکرها مشتاق فروش 

آن‌ها هستند، داشته باشد. بنابراین مهم‌تر از همیشه حفظ امنیت ایمیل‌هایتان است. برای انجام این کار، برخی از سرورهای ایمیل و نرم افزارهای سرور نیز می توانند ویژگی های امنیتی بیشتری را برای محافظت در برابر حملات امنیت سایبری ارائه دهند.

جلوگیری از فیشینگ

چه ایمیل های خود را از طریق تلفن، در محل کار، در وب یا با استفاده از یک نرم افزار چک کنید، ایمیل شما توسط سرورهای ایمیل ورودی و خروجی کنترل می شود. بدون این ماشین پروتکل‌ها و نرم‌افزار سرور، همه پیام‌های مهم یا ایمیل‌های حساس را در زمان خود را دریافت نمی‌کنید. علاوه بر این، مشکلات

 مربوط به سرور ایمیل ورودی شما ممکن است چالش هایی را برای ایمیل های شما ایجاد کند که به موقع یا اصلاً دریافت نخواهند شد.

افزونه های ایمیل سرور: ایمیل سرور دیگر چه کاربردی دارد؟

همانطور که قبلاً اشاره کردیم، ارسال و دریافت ایمیل یک فرآیند پیچیده است که با هر مقررات و الزامات امنیتی جدید، پیچیدگی آن افزایش می یابد. و با این حال، حتی با وجود همه استانداردهای امنیتی در حال تحول، پیام‌های شما همچنان می‌توانند جعل شوند و شما را در معرض خطر حملات سایبری قرار دهد. از آنجایی که ایمیل هدف اصلی این نوع حملات است، باید محافظت بیشتری از ایمیل، به خصوص اگر صاحب یک کسب و کار هستید انجام دهید.

ایمیل سرور برای پلتفرم های زیادی در دسترس است. چه به دنبال ایجاد یک کسب و کار یا فقط به دنبال افزایش امنیت یا زیرساخت های فناوری اطلاعات خود باشید، ایمیل سرور می تواند محیط امن تری را به طور خاص برای رفع نیازهای شما در مقایسه با ارائه دهندگان ایمیل سنتی ارائه دهد. و خوشبختانه، گزینه هایی برای ایمن سازی سرور ایمیل شما وجود دارد.

علاوه بر ابزارهای امنیتی گسترده، ویژگی های مهم دیگری از جمله

  • دسترسی از هر نقطه در هر زمان
  • ارتقاء به کاربران یا ویژگی های بیشتر
  • تقویم و همکاری با امکان اشتراک گذاری تقویم ها و فایل ها
  • و خیلی ویژگی های پیشرفته دیگر

با ایمیل سرور در دسترس شماست.

مزایای استفاده از ایمیل سرور چیست؟

ارتباطات کارآمد

۱. ارتباطات کارآمد: یک ایمیل سرور ارتباطات ایمیلی را با مدیریت کارآمد جریان پیام ها ساده می کند. تحویل مطمئن ایمیل ها را تضمین کرده و احتمال گم شدن یا تحویل نشدن ایمیل ها را کاهش می دهد. کسب و کارها می توانند با استفاده از ایمیل سرور یک سیستم متمرکز برای ارسال، دریافت و ذخیره ایمیل داشته باشند که امکان دسترسی و مدیریت آسان مکاتبات ایمیل را فراهم می کند.

۲. امنیت و حریم خصوصی پیشرفته: با استفاده از ایمیل سرور، مشاغل می توانند امنیت و حریم خصوصی ارتباطات ایمیلی خود را افزایش دهند. سرورهای ایمیل اغلب از اقدامات امنیتی پیشرفته مانند رمزگذاری و فیلتر کردن هرزنامه ها برای محافظت در برابر دسترسی غیرمجاز و اطمینان از محرمانه بودن اطلاعات حساس استفاده می کنند. علاوه بر این، میزبانی ایمیل‌ها در سرور ایمیل خصوصی به کسب‌وکارها کنترل بیشتری بر داده‌هایشان می‌دهد و اتکا به ارائه‌دهندگان ایمیل شخص ثالث را کاهش می‌دهد.

امنیت و حریم خصوصی

۳. سفارشی سازی و نام تجاری: سرورهای ایمیل انعطاف پذیری را برای سفارشی کردن تنظیمات  ایمیل برای هماهنگی با نیازهای خاص یک کسب و کار ارائه می دهند. این شامل تنظیم آدرس‌های ایمیل شخصی‌شده با نام دامنه کسب‌وکار (به عنوان مثال، name@yourcomapny.com )، ایجاد نام‌های مستعار ایمیل، و اجرای قوانین مسیریابی ایمیل سفارشی است. چنین گزینه‌های سفارشی‌سازی، کسب‌وکارها را قادر می‌سازد تا ایمیل مارکتینگ حرفه‌ای داشته باشند و برندسازی را در تمام ارتباطات ایمیلی تقویت کنند.

سفارشی سازی

۴. مقیاس پذیری و کنترل: یک ایمیل سرور، مقیاس پذیری و کنترل بیشتری را بر زیرساخت ایمیل مشاغل فراهم می کند. سازمان‌ها می‌توانند عملکرد و قابلیت‌های ذخیره‌سازی سرور را برای برآورده کردن نیازهای آن‌ها تنظیم کنند و از تحویل ایمیل قابل اعتماد حتی با رشد تجارت اطمینان حاصل کنند. همچنین کنترل بر روی سرور ایمیل به کسب و کارها اجازه می دهد تا ویژگی ها و ادغام های پیشرفته مانند بایگانی ایمیل یا ادغام CRM را برای ساده سازی فرآیندهای داخلی و افزایش بهره وری پیاده سازی کنند.

مقیاس پذیری

۵. الزامات انطباق و نظارتی: صنایع خاصی مانند مراقبت های بهداشتی یا مالی دارای الزامات انطباق و مقرراتی خاص برای مدیریت داده های حساس از طریق ایمیل هستند. استفاده از سرور ایمیل، کسب‌وکارها را قادر می‌سازد تا اقدامات امنیتی لازم را اجرا کنند و قوانین خاص صنعت مانند HIPAA یا GDPR را رعایت کنند. رعایت این استانداردها به کسب و کارها کمک می کند تا از عوارض قانونی جلوگیری کنند و اعتماد مشتریان و شرکای خود را حفظ کنند.

چطور می توان ایمیل مارکتینگ و ایمیل سرور میلراور را باهم ادغام کرد؟

ایمیل مارکتینگ میل راور یک پلتفرم قدرتمند اتوماسیون بازاریابی است که می تواند با ایمیل سرور آن ادغام شود تا قابلیت های بازاریابی ایمیل و ارتباطات را افزایش دهد. این ادغام امکان همگام سازی بی وقفه فهرست های مخاطبین، پاسخ های خودکار ایمیل و ردیابی سریع تعاملات ایمیلی را برای شما فراهم می کند.

شما می توانید با اتصال ایمیل مارکتینگ و ایمیل سرور میلر اور ، از ویژگی های پیشرفته مانند کمپین های ایمیل شخصی، گردش کار خودکار و تجزیه و تحلیل دقیق برای بهینه سازی ایمیل مارکتینگ خود استفاده کنید.

برای ارتباط کارآمد و ایمن ایمیلی در کسب و کار شما، استفاده از یک ایمیل سرور بسیار مهم است. ایمیل سرور میلر اور مزایایی مانند مدیریت ساده ایمیل، افزایش امنیت و حریم خصوصی، گزینه‌های سفارشی‌سازی، مقیاس‌پذیری و انطباق با الزامات قانونی را ارائه می‌دهد. کسب و کارها می توانند با ادغام ایمیل مارکتینگ با یک سرور ایمیل، از قدرت اتوماسیون بازاریابی و تجزیه و تحلیل پیشرفته برای به حداکثر رساندن تاثیر کمپین های بازاریابی ایمیلی خود استفاده کنند.

سوالات متداول:

۱. چرا به ایمیل سرور نیاز داریم؟

ایمیل سرور یک سیستم کامپیوتری است که ارسال، دریافت و دخیره ایمیل ها را تسهیل می کند. این برنامه به عنوان یک مرکز برای ارتباطات ایمیل عمل می کند و جریان پیام های بین مشتریان ایمیل مانند Gmail یا Outlook با اینترنت را مدیریت می کند. 

۲. چرا ایمیل سرور برای شرکت ها ضروری است؟

یک ایمیل سازمانی به افراد اجازه می دهد تا بدانند که شما یک کسب و کار ثابت دارید که آن را جدی می گیرید و می تواند ابزار ارزشمندی برای ایجاد آگاهی از برند باشد. همچنین ایمیل سرور امنیت اطلاعات شخصی مشتری را تضمین می کند.

۳. آیا می توانم ایمیل سرور خودم را داشته باشم؟

ایمیل سرور خصوصی یک سیستم سخت افزاری و نرم افزاری کامپیوتری است که برای ارسال، دریافت و ذخیره ایمیل استفاده می شود و توسط یک فرد اداره می شود. کلمه «خصوصی» به این اشاره دارد که شما مالک آن هستید. شما می توانید سخت افزار و نرم افزار ایمیل سرور را در هر تعدادی از فروشگاه های فناوری خریداری کنید.

۴. تفاوت ایمیل سرور و دامنه چیست؟

به بیان ساده، قسمتی از ایمیل آدرس شما که بعد از علامت @ می آید (مانند mail.com, @email.com, @usa.com@ ) دامنه نام دارد. این دامنه مثل یک نام مجازی خیابان عمل می کند که به ایمیل شما اجازه می دهد به آدرس درست تحویل داده شود. هر دامنه ایمیل با سرور یا سرورهای ایمیل خاصی مرتبط است.


 

کد خبر: ۲۸۰٬۰۶۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha