۷ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۵:۴۴
اجرای طرح توسعه ۳ هزار هکتار نخلستان با ارقام تجاری در سیستان و بلوچستان
رئیس جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان خبر داد؛

اجرای طرح توسعه ۳ هزار هکتار نخلستان با ارقام تجاری در سیستان و بلوچستان

زاهدان- سیدحسینی، رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان از اجرای طرح توسعه سه هزار هکتار نخلستان با ارقام تجاری در استان خبر داد.

سیدمحمدرضا سیدحسینی در گفت‌وگو با خبرنگار بازار در خصوص اجرای طرح توسعه سه هزار هکتار نخلستان با ارقام تجاری در استان سیستان و بلوچستان، اظهار داشت: در راستای تحقق طرح توسعه ارقام تجاری در نخلستان‌های استان سیستان و بلوچستان از ابتدای دی ماه سال ۱۴۰۱ تاکنون با مشارکت «گروه کشاورزی آریا»، ۶۰ هزار اصله پاجوش خرمای رقم تجاری «مجول» از خارج کشور وارد استان شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سیستان و بلوچستان ادامه داد: پاجوش‌های وارداتی جهت گذراندن دوران قرنطینه‌ای در مجتمع گلخانه‌ای فارغ التحصیلان بخش کشاورزی شهرستان میرجاوه، نگهداری می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: از ابتدای دولت سیزدهم با استفاده از این پاجوش‌ها بالغ بر یک هزار هکتار نخلستان جدید در شهرستان‌های میرجاوه، خاش و گلشن در حال احداث است.

توسعه گلخـانـه‌هـا و سـایـبان در سطح ۱۸۷ هکتار

سیدحسینی عنوان کرد: کشت در محیط‌های بسته یا گلخانه به ویژه در استان سیستان و بلوچستان، یکی از راهکارهای ضروری است که به دلیل مصرف آب کم و تولید بالا در واحد سطح امروزه مورد توجه قرار دارد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سیستان و بلوچستان ادامه داد: از طرفی مناطق با قابلیت‌های بی‌نظیر در جنوب استان و اقلیم مناســب و وجـــود مخـــازن ذخیـــره و ســـدهای «پیشیــن، زیــــــردان و کهیـــر» و همچنین امکان استفاده از آب دریا به وسیله شیرین‌سازی می‌تواند استان را به کانون تولید محصولات گلخانه‌ای و سبزی و صیفی و محصولات گرمسیری در محیط کنترل شده تبدیل کند.

وی اضافه کرد: در راستـــای اجـــــرای این طــــــرح از ابتدای دولت سیزدهم تاکنــون ۱۸۷ هکتــار سطح گلخانه‌های استان افزایش یافته و سطح کلی گلخانه‌ها به ۵۰۹ هکتار با تولید سالیانه ۹۳ هزار تن رسیده است.

کد خبر: ۲۸۰٬۰۴۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha