۵ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۲:۴۵
ورود دادستانی به ماجرای قطع ۴۰۰۰ اصله درخت در جنگل نور

ورود دادستانی به ماجرای قطع ۴۰۰۰ اصله درخت در جنگل نور

دادستان مرکز مازندران به ماجرای قطع چهار هزار اصله درخت در جنگل الیمالات نور ورود کرد.

به گزارش بازار، چند روزی است موضوع قطع بیش از ۴ هزار اصله درخت آن هم برای ساخت پارکینگ طرح گردشگری الیمالات شهرستان نور در فضای مجازی سروصدای زیادی داشته است.

خبرگزاری مهر نیز روز گذشته با انتشار گزارشی با عنوان «جنگل کشی در قلب هیرکان / ‬ قطع هزاران اصله درخت در جنگل نور» به ماجرای قطع درخت و تخریب عرصه‌های طبیعی در نور پرداخته است.

«محمد محمدی» فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی نور در این گزارش در گفت وگو با بیان اینکه گزارش قطع درختان به مسؤولان منابع طبیعی شهرستان و استان اعلام شده است، افزود: آنان در پاسخ اعلام کرده بودند که این مساله هماهنگ شده است.

پس از انتشار این موضوع دادستان مرکز مازندران از منطقه بازدید کرد و در ادامه حکم داد بخش پارکینگ و باجه غیرقانونی دریافت وجه در مجتمع گردشگری الیمالات پلمب و با مسببان قطع درختان برخورد و خسارت وارده گرفته شود.

محمد کریمی گفت: برای عاملان و مدیرانی که در تخریب جنگل و قطع درختان و خاک‌برداری عرصه‌ای حدود ۲.۵ هکتار و انسداد آبراهه‌های طبیعی با فعل و ترک فعل خود موجب تخریب انفال و بروز خسارت به بیت‌المال شدند، پرونده کیفری تشکیل شده که پس از تفهیم اتهام متهمان، پرونده جهت رسیدگی به دادسرای مرکز استان ارسال خواهد شد.

کد خبر: ۲۷۹٬۷۴۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha