۳ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۹:۳۸
بارندگی شدید و کولاک در ۱۶ استان و صدور هشدار نارنجی‌ هواشناسی‌

بارندگی شدید و کولاک در ۱۶ استان و صدور هشدار نارنجی‌ هواشناسی‌

روزهای ۵ و ۶ فروردین در ۱۶ استان به دلیل بارندگی شدید، لغزندگی جاده‌ها، اختلال در ناوگان جاده‌ای، ریلی و هوایی، طغیان رودخانه‌ها، احتمال وقوع بهمن و رانش زمین پیش‌بینی می‌شود.

به گزارش بازار، صادق ضیائیان درباره آخرین وضعیت جوی کشور اظهار داشت: روز آینده چهارم فروردین در مناطقی از شمال غرب و غرب کشور، شمال شرق و ارتفاعات البرز مرکزی رگبار پراکنده و وزش باد داریم.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: روز یکشنبه پنجم فروردین با ورود سامانه بارشی به جنوب غرب کشور در غرب و جنوب کشور، مناطقی از کرمان، غرب هرمزگان و اصفهان آسمان ابری و بارانی می‌شود.

وی گفت: در این روز در شمال غرب فارس، کهگیلویه و بویراحمد، شمال بوشهر، جنوب شرق خوزستان، جنوب آذربایجان غربی، غرب کردستان، کرمانشاه و شمال ایلام شدت بارش‌ها بیشتر است.

وی گفت: روز یکشنبه پنجم فروردین در غرب و جنوب غرب و دامنه‌های جنوبی البرز وزش باد شدید داریم و روز دوشنبه در نیمه شرقی کشور و دامنه‌های جنوبی البرز و روز سه‌شنبه در جنوب شرق و دامنه‌های جنوبی البرز وزش باد شدید داریم.

ضیائیان افزود: روز دوشنبه غیر از سیستان و بلوچستان و شرق هرمزگان در اغلب نقاط کشور آسمان ابری و بارانی است، در نیمه جنوبی کشور بارش به صورت رگبار و رعد و برق وزش باد شدید و احتمال تگرگ خواهد بود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی اضافه کرد: روز ششم فروردین در استان‌های کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، فارس، جنوب اصفهان و شرق خوزستان، جنوب ایلام، لرستان و ارتفاعات البرز مرکزی و شرقی بارش‌ها شدت دارد.

وی افزود: روز سه‌شنبه در نوار شرقی کشور رگبار پراکنده داریم و به تدریج در بعد از ظهر مناطقی از شمال غرب به ویژه آذربایجان غربی و کردستان بارش باران خواهیم داشت.

وی درباره وضعیت جوی پایتخت گفت: آسمان تهران روز آینده قسمت ابری گاهی وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود، بیشینه و کمینه دما فردا در پایتخت ۲۱ و ۱۲ درجه خواهد بود.وی افزود: روز آینده شهرکرد با کمینه دمای ۳ درجه زیر صفر و همدان با کمین دمای یک درجه زیر صفر سردترین مراکز استان و بندرعباس با پیشینه دمای ۲۹ درجه بالای صفر گرمترین مرکز استان خواهد بود.

وی با اشاره به صدور هشدار نارنجی از سوی سازمان هواشناسی گفت: روز یک‌شنبه ۱۴۰۳/۰۱/۰۵ تا دوشنبه ۱۴۰۳/۰۱/۰۶، بارندگی شدید، رعدوبرق، وزش باد شدید موقت، در نقاط مستعد تگرگ، در نقاط کوهستانی و سردسیر کولاک برف خواهیم داشت، این شرایط یک‌شنبه در ‌جنوب آذربایجان غربی، کردستان، کرمانشاه، ایلام، غرب و جنوب لرستان، شمال و نیمه شرقی خوزستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، نیمه شمالی بوشهر و شمال و غرب فارس، حاکم است.

ضیائیان اضافه کرد: روز دوشنبه ۱۴۰۳/۰۱/۰۶ این شرایط جوی در نیمه جنوبی همدان، مرکزی، قم، البرز، تهران، غرب و جنوب اصفهان، لرستان، جنوب ایلام، خوزستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، بوشهر و فارس حاکم است.مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی افزود: در این راستا لغزندگی جاده‌ها، کاهش دید، اختلال در ناوگان حمل و نقل جاده‌ای، ریلی و هوایی، آبگرفتگی معابر، جاری شدن روان‌آب، طغیان رودخانه‌ها، سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌ها، در نواحی کوهستانی کولاک برف، احتمال سقوط بهمن در دامنه‌های برف‌گیر، صاعقه، رانش زمین و ریزش سنگ در نواحی کوهستانی، خسارت به سازه‌های موقت بویژه چادرهای مسافرتی و خسارت به صنعت کشاورزی، پیش‌بینی می‌شود.وی اضافه کرد: توصیه می‌شود همراه داشتن تجهیزات لازم و سوخت کافی هنگام سفر با خودرو، عدم اتراق در حاشیه و بستر رودخانه‌ها و مسیل‌ها، پرهیز از فعالیت‌های کوهنوردی، خودداری از چرای دام و عدم تردد عشایر در حاشیه رودخانه‌ها و نواحی مرتفع، اطمینان از استحکام سازه‌های موقت بویژه چادرهای مسافرتی، لایروبی کانال‌ها و آب‌روها در نواحی سردسیر و آمادگی برای برف‌روبی توسط دستگاه‌های مربوطه‌ در دستور کار باشد.

کد خبر: ۲۷۹٬۶۱۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha