۲ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۲
ساخت و ساز در اراضی کشاورزی در نوروز را گزارش کنید
رییس سازمان امور اراضی کشور:

ساخت و ساز در اراضی کشاورزی در نوروز را گزارش کنید

سازمان امور اراضی کشور از مردم خواست ساخت و سازهای غیرمجاز در اراضی کشاورزی به ویژه در تعطیلات نوروزی را از طریق شماره تلفن ۱۳۱ اطلاع‌رسانی کرده و با ماموران اجرای قانون همراهی کنند.

به گزارش بازار، محسن آشتیانی مدیرکل دفتر حفظ کاربری اراضی کشاورزی سازمان امور اراضی کشور اظهار داشت: تغییر کاربری و ساخت و ساز غیرمجاز در اراضی کشاورزی در ایام نوروز به طور جدی از سوی گشت‌های یگان حفاظت سازمان امور اراضی کشور رصد و با متخلفان برخورد قانونی می‌شود.

آشتیانی افزود: سالانه در ایام نوروز بالغ بر ۵ هزار مورد تخلف ساخت و ساز غیرمجاز در اراضی کشاورزی شناسایی و در مرحله ابتدایی و پی‌کنی، شناسایی و از سوی این سازمان دستور توقف عملیات صادر می‌شود.

وی اظهار داشت: ما در ابتدا برای افراد متخلف اخطاریه توقف عملیات صادر می‌کنیم و در صورت ادامه ساخت و ساز، در اجرای قانون نسبت به قلع و قمع مستحدثات و در صورت تکرار جرم حسب رای محاکم قضایی حکم به قلع و قمع و جزای نقدی تا سه برابر قیمت کارشناسی روز و حبس به مدت ۶ ماه صادر می‌شود.

آشتیانی گفت: از بین رفتن اراضی کشاورزی منجر به کاهش محصولات و تولید و مخاطره امنیت غذایی در کشور و افزایش واردات می‌شود و در نهایت هزینه‌های تامین غذای سالم و کافی را برای مردم بالا می‌برد.

وی در همین حال تصریح کرد: از بین رفتن اراضی کشاورزی با ساخت و سازها و ورود افراد غیربومی به فرهنگ مناطق روستایی آسیب می‌زند و مشکلات اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی را برای جامعه روستایی ایحاد می‌کند.

مدیرکل دفتر حفظ کاربری اراضی کشاورزی سازمان امور اراضی کشور خاطرنشان کرد: سالانه ۶۰ تا ۷۰ هزار مورد شناسایی و خبر تغییر کاربری غیرمجاز در کشور ثبت می‌شود.

کد خبر: ۲۷۹٬۴۸۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha