۱ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۴:۰۱
۱۲ هزار مگاوات از تعمیرات نیروگاهی در فروردین اجرایی می‌شود
مدیرعامل شرکت برق حرارتی:

۱۲ هزار مگاوات از تعمیرات نیروگاهی در فروردین اجرایی می‌شود

مدیرعامل شرکت برق حرارتی گفت: ۷۰ درصد از برنامه تعمیراتی امسال آغاز شده و در ایام نوروز تعمیرات ۱۲ هزار مگاوات ظرفیت نیروگاهی انجام می‌شود.

به گزارش بازار، عبدالرسول پیشاهنگ، مدیرعامل شرکت برق حرارتی گفت: ۹۴ درصد برق مورد نیاز کشور توسط نیروگاه‌های حرارتی تامین می‌شود و با توجه به اهمیت فعالیت بی‌وقفه این واحدها، طی دو هفته ابتدایی فروردین‌ حدود ۹ هزار نفر از پرسنل نیروگاه‌های حرارتی خصوصی و دولتی به صورت ۲۴ ساعته در بخش‌های مختلف بهره‌برداری، تعمیرات و پشتیبانی در حال فعالیت هستند تا در ایام نوروز خللی در تولید برق مورد نیاز نقاط مختلف کشور ایجاد نشود.

او با اشاره به اینکه حدود ۱۱۰ هزار مگاوات برنامه تعمیرات نیروگاهی برای پیک تابستان امسال در نظر گرفته شده است، گفت: تاکنون ۷۰ درصد از برنامه پیش‌بینی شده در این بخش شروع و در ایام تعطیلات نوروز نیز ۱۲ هزار مگاوات برنامه تعمیراتی در حال اجرا است.

پیشاهنگ حفظ آمادگی تولید نیروگاه‌های حرارتی را یکی از مهم‌ترین عوامل تامین برق پایدار دوره پیک مصرف تابستان دانست و افزود: امیدواریم بتوانیم برنامه تعمیرات و آماده‌سازی نیروگاه‌های حرارتی را تا نیمه اردیبهشت به پایان رسانده و برق مطمئن و پایداری را برای روزهای اوج مصرف برق کشور تولید کنیم.

کد خبر: ۲۷۹٬۴۰۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha