۱ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۳
هشدار سیلاب در ۳ استان شمالی کشور
سازمان هواشناسی اعلام کرد

هشدار سیلاب در ۳ استان شمالی کشور

کارشناس سازمان هواشناسی ضمن اعلام بارش در بیشتر مناطق کشور نسبت به سیلاب در استان‌های گلستان، خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی هشدار داد.

به گزارش بازار، کبری رفیعی وضعیت جوی کشور را برای امروز اول فروردین ۱۴۰۳ تشریح کرد و گفت: در بیشتر مناطق کشور به جز نیمه جنوبی سیستان و بلوچستان، شرق هرمزگان و جنوب غرب خوزستان در ساعاتی از روز بارندگی همراه با وزش باد پیش بینی شده است که طبق نقشه های هواشناسی در ساعات عصر و به تدریج از میزان بارندگی ها کاسته می‌شود.

کارشناس سازمان هواشناسی نسبت به بارش‌های سیلابی در گلستان، خراسان شمالی و خراسان رضوی هشدار داد و با اعلام اینکه فردا در بیشتر مناطق کشور جوی آرام حاکم است، از ورود سامانه بارشی جدید در جمعه از جنوب غرب به کشور خبر داد و گفت: بارش‌های جمعه در ابتدا استان‌های واقع در جنوب، جنوب غرب و غرب کشور را شامل می‌شود و سپس به سایر مناطق می‌رسد.

وی اضافه کرد: بارش‌های جمعه همراه با رعد و برق در استان‌های کرمان، اصفهان و مناطقی از دامنه‌های جنوبی البرز و استان‌های زنجان، قزوین، تهران و البرز پیش‌بینی شده است.

به گفته وی، شنبه شمال‌غرب و بخش‌هایی از کرمانشاه، همدان، ارتفاعات البرز مرکزی و شمال شرق کشور بارش دارند و از بعد از ظهر شنبه سامانه بارشی از کشور خارج می‌شود.

کارشناس سازمان هواشناسی توضیح داد: آب‌های خلیج فارس تا جمعه، مواج و متلاطم است و آب‌های دریای خزر نیز تا پنجشنبه مواج است.

وی افزود: تهران امروز نیمه ابری همراه با بارش‌های پراکنده است و بعدازظهر وزش باد نیز رخ می‌دهد. بیشینه دمای پایتخت امروز ۱۶ و کمینه دما ۱۰ درجه بالای صفر است.

کد خبر: ۲۷۹٬۳۸۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha