۱ فروردین ۱۴۰۳ - ۰۷:۲۱
سرمایه های انسانی کلیدی ترین مجموعه گازی و تامین انرژی ایران را دریابید
یادداشت؛

سرمایه های انسانی کلیدی ترین مجموعه گازی و تامین انرژی ایران را دریابید

بوشهر- مجتمع گاز پارس جنوبی واقع در پایتخت انرژی ایران (عسلویه) در حوزه نیروی انسانی با ضعف‌هایی روبرو است که امید می‌رود نگاه ویژه‌تری از سوی مسؤولان به این مجتمع شود.

بازار؛ گروه استان ها: در دولت سیزدهم توقع این بود که مدیرانی بر منصب های مهم و کلیدی در صنایع نفت ، گاز و پتروشیمی بنشینند که فهم مناسبی از مدیریت منابع انسانی و اصول نگهداشت سرمایه های انسانی با توجه به رقابت شدید برداشت کشورهای حاشیه خلیج فارس از منابع و مخازن هیدروکربنی و اهمیت متخصصان این صنعت مهم ‌و کلیدی، داشته باشند! اما ظاهرا برخورد های سلیقه ای و تغییرات لیستی مدیران عالی و میانی در مجتمع گاز پارس جنوبی، انتصاب برخی مدیران فاقد کارنامه موفق ، بلاسمت کردن جمع کثیری از کارکنان مجتمع در حدود یکسال برخلاف مقررات ‌و رویه های جاری ، سلب اختیار از غالب مدیران ۱۳ پالایشگاه گازی و زیر سوال بردن شان و شخصیت اکثر مدیران پالایشگاه ها ، معاونین مجتمع و کارکنان متخصص در سالی که گذشت، نگرانی بحران منابع انسانی را در این مجموعه عظیم و حیاتی صد چندان کرده است.

کافی است از نیروهای دلسوز بازرسی بخواهید که نامحسوس از بدنه مجتمع گاز پارس جنوبی عسلویه جویای احوال این مجموعه بزرگ شوند و پی به بیماری آن در حوزه مدیریت و منابع انسانی ، بی انگیزگی نگران کننده کارکنان و نارضایتی فزاینده ایشان ، ببرند.

مدیریت کنونی مجتمع با ادراک محدود خود از اصول بدیهی و اولیه مدیریت منابع انسانی ، چه تلاشی برای مدیریت حفظ و نگهداشت منابع انسانی و حفاظت و ارتقای سلامت جسمی و روانی مدیران و کارکنان متخصص خود انجام داده است ؟ آیا با ادبیات طعنه و کنایه به کارکنان و روحیه تحقیر زیردستان می توان این کشتی را به سرمنزل مقصود رساند؟!

از رییس جمهور و وزیر نفت درخواست می‌شود با یک بررسی ساده بازرسان خود، روند فزاینده و خوفناک افزایش درخواست بازنشستگی زودتر از موعد ، مرخصی های بدون حقوق مدیران و کارکنان مجتمع و ترک کارهای بی سابقه را برررسی و در صورت صحت وجود بحران مورد اشاره ، اقدامی عاجل و جهادی کنند.

"فاطمه حیاتی کارشناس حوزه انرژی"

کد خبر: ۲۷۹٬۳۷۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • مصیب ترابب IR ۱۹:۳۴ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۳
      0 0
      ممنون از گزارشتون بماند که در طی سالیان قبل که فاز های پارس جنوبی در مرحله ساخت بود و نیروهای انسانی دقیق مثل برده به کار گرفته میشدند ، در حال حاضر پرسنل حاضر که همگی متخصص در امور کار خود هستند با بدترین شرایط محیطی و حقوقی و عمدتا دور از خانواده در حال کار هستند و صدایشان هیچ وقت شنیده نمی‌شود