۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۱۶
واکنش تتر به کف دامیننس و اصلاح بازار
گزارش و تحلیل بازار ارز دیجیتال

واکنش تتر به کف دامیننس و اصلاح بازار

بازار ارز دیجیتال و بیت کوین بدلیل واکنش مثبت دامیننس تتر به کف و افزایش بیش از حد شاخص طمع، وارد اصلاح و فاز تریدینگ رنج شده است.

هادی بهرامی؛ بازار: ارز های دیجیتال همان پول های دیجیتالی هستند که غیر متمرکز بوده و با استفاده از بلاکچین عملیات پرداخت و کار های روزمره بشر را آسان تر میکنند. پردازش و انتقال سریع اطلاعات، عملیات پرداخت با کارمزد کمتر، خدمات غیر متمرکز بانکداری، سرگرمی و سرمایه گذاری از مهم ترین کاربرد های بازار ارز دیجیتال است. این بازار مدام در حال تغییر بوده و نیاز به تحلیل های زود هنگام دارد تا بتوان به اتفاقات و اخبار جدید آن پی برد. برای تحلیل روند پیش روی بازار علاوه علم تکنیکال میتوان از پارامترهای فاندامنتالی مثل شاخص های معاملات آتی معلق، ترس و طمع، دلار، دامیننس ها، سنتیمنت و برخی اخبار قوی داخل بازار نیز استفاده کرد. در ادامه به گزارش و تحلیل بازار ارز دیجیتال میپردازیم.


تحرکات نقدینگی بازار
بخش معاملات اسپات بازار ارزهای دیجیتال با حجم بازار ۲ هزار و ۵۲۰ میلیارد دلار و حجم معاملات ۲۴ ساعته ۱۳۳ میلیارد دلار هفته گذشته را به پایان رساند. در روز دوشنبه، حجم معاملات قرارداد های آتی فیوچرز به ۴.۸ میلیارد دلار و حجم معاملات قرارداد های آتی پرپچوال به ۱۶۸ میلیارد دلار رسید که ۲۷۶ میلیون دلار از سرمایه معامله گران بازار لیکویید شده و از دست رفت!! در آغاز هفته ای که گذشت، مبلغ ۲۷۰ میلیارد دلار پول از بازار خارج شد که ۱۸ میلیارد دلار آن مربوط به بازار آلت کوین ها میشود.


تحرکات دامیننس ها
با توجه تحلیل دو هفته گذشته، شاخص تسلط بیت کوین از محدوده ۵۲ درصد شروع به رشد کرد و پس از برخورد با مقاومت ۵۵ درصد شروع به ریزش کرد که در حال حاضر با ۲.۳ درصد افت در محدوده ۵۴ درصد قرار دارد. میزان تسلط اتریوم نیز از کف ۱۷.۸ درصدی تا مقاومت ۱۹ درصد رشد را تجربه کرد و پس از افت ۱۰ درصدی، اکنون در ۱۷ درصد قرار دارد. در نهایت، تتر ورود پول ۱ میلیارد و ۴۰۰ میلیون دلاری را تجربه کرده است که میزان تسلط آن با واکنش مثبت به حمایت بلند مدت ۳.۸ درصد شروع به رشد کرد و در حال حاضر در ۴.۲ درصد قرار دارد. حمایت قوی دامیننس بیت کوین ۵۲.۴ درصد، حمایت دامیننس اتریوم ۱۷ درصد و حمایت دامیننس تتر محدوده ۳.۸ درصد میباشد. نواحی مشخص شده مهم را در تحلیل و بررسی بازار مد نظر قرار بدهید؛ زیرا دیتای دامیننس در تحلیل روند حرکتی قیمت و نقدینگی ارز ها کاربرد زیادی دارد.


تاریخ آزاد سازی توکن
ارز دیجیتال ID در ۲ فروردین ماه ۱۴۰۲ به میزان ۱۸ درصد نسبت به کل حجم بازارش آزاد سازی سنگین خواهد داشت که ۱۳۰ میلیون دلار ارزش دارد. رمز ارز imx در ۲ فروردین ماه به ارزش ۹۵ میلیون دلار که ۲.۵ درصد از کل حجم بازارش میشود آزاد سازی دارد. به عنوان سومین رنک برتر در سنگین ترین های آزادسازی توکن میتوانیم به ارز pixel اشاره کنیم که به ارزش ۳۸ میلیون دلار و با نسبت ۷ درصد از حجم بازار آزاد سازی توکن دارد. محدوده ۱.۳ دلار حمایت مهمی برای id، ۲.۶۶ دلار برای imx و ۰.۶۳ دلار برای pixel محسوب میشود که در صورت اثر پذیری منفی از رویداد آزاد سازی توکن این حمایت ها نباید از دست بروند؛ وگرنه ریزش عمیق تری را ممکن است برای قیمت این پروژه ها شاهد باشیم.


بیشترین افزایش قیمت هفتگی
بیشترین افزایش قیمت در ارز ژوپیتر، او ایکس پروتکل، سولانا، آواکس و کانفلاکس به ترتیب با ۹۰، ۴۲، ۳۵، ۳۴ و۲۱ درصد رشد به ثبت رسید.

بیشترین کاهش قیمت هفتگی
بیشترین کاهش قیمت در ارز های بیت کوین اس وی، فلوکی، آپتیمیسم، لیدو دائو، بیت تورنت و مینا به ترتیب با ۳۰، ۲۸، ۲۶، ۲۵، ۲۵ و ۲۴ درصد افت به ثبت رسید.

پر بازدید های این هفته
ارزهای دش، استراکس و پیویکس به ترتیب با قیمت ۳۵، ۱.۶ و ۰.۴ پر بازدید ترین های بازار در هفته گذشته بودند.

تاپ گینر یکماهه
ارزهای دیجیتال دوج وای فات ۶۵۷، په په ۴۷۶، فلوکی ۴۷۳، او ایکس پروتکل ۲۵۳، فچ ۲۳۴ و ژوپیتر ۱۸۳ درصد رشد را در ۳۰ روز اخیر به همراه داشتند.

شاخص ترس و طمع
شاخص ترس و طمع بازار در محدوده ۸۵ قرار دارد که این طمع نسبت به ماه گذشته بسیار افزایش یافته و بنظر می آید هیجانات مثبت در اوج خود قرار دارد؛ اما نسبت به هفته گذشته و عدد ۹۰ کمی کاهش یافته است.


تحلیل تکنیکال کوتاه مدت بیت کوین
قیمت بیت کوین در ۲۸ آبان ماه سال ۱۴۰۱ شروع به رشد کرد و از کف ۱۵ هزار و ۵۰۰ دلار به هدف تاریخی ۷۱ هزار دلار رسید که بازدهی ۳۵۸ درصدی را به ما نشان میدهد. در حال حاضر حمایت کوتاه مدتی بیت کوین ۶۵ هزار دلار است که در صورت از دست رفتن آن میتوان انتظار ریزش بیشتری را برای قیمت متصور بود. حمایت های بعدی ۶۰ و ۵۲ هزار دلار در دسترس خواهند بود که حفظ آن شرط صعود قیمت بیت کوین است.

کد خبر: ۲۷۹٬۲۵۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha