۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۲:۱۰
پذیرش اعتراض ۲۷۲ هزار معلم در رتبه‌بندی| معلمان هر سه سال یکبار ارزیابی می‌شوند
معاون وزیر آموزش و پرورش:

پذیرش اعتراض ۲۷۲ هزار معلم در رتبه‌بندی| معلمان هر سه سال یکبار ارزیابی می‌شوند

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه معلمان هر سه سال یکبار ارزیابی می‌شوند، گفت: اعتراض‌های حدود ۲۷۲ هزار معلم در موضوع رتبه‌بندی بررسی و پذیرش شد.

به گزارش بازار، قاسم احمدی لاشکی درباره اصلاح آیین‌نامه رتبه‌بندی معلمان اظهار داشت: رتبه‌بندی طرح بزرگی بود که انجام شد؛ اگر به آذر ۱۳۹۰ برگردیم در سند تحول بنیادین همچنین ماده ۶۳ برنامه ششم توسعه فقط یک واژه از رتبه‌بندی آمده بود اما در عمل اتفاقی نیفتاد.

وی با اشاره به رتبه‌بندی معلمان در درجه‌های پنج‌گانه افزود: برای رتبه‌بندی معلمان قرار بود که یک میلیون معلم در رده‌های آموزشیار معلم، مربی معلم، استادیار معلم، دانشیار معلم و استادیار معلم رتبه بندی شوند.

احمدی لاشکی یادآورشد: براساس چهار شاخص مهم که مهم‌ترین آنها شایستگی‌های عمومی بود و بر مبنای تکلیف قانون‌گذار برای این مرحله ۳۰۰ امتیاز درنظر گرفته شد همچنین برای شایستگی‌های تخصصی ۳۰۰ و اختصاصی۲۶۰ و برای تجربه نیز ۲۴۰ امتیاز قرار داده شد؛ در واقع هر کدام از این موارد زیرشاخه‌هایی را داشت که عددهای آنها جابه‌جا می‌شد.

وی خاطرنشان کرد: اجرای رتبه‌بندی در ظرف زمانی اندک میسر نمی‌شد اما در نهایت رتبه‌بندی اجرایی شد و بی‌شک در این کار ایراداتی هم وجود داشت؛ بنابراین اجازه دادیم که اعتراض‌ها مطرح شود و در این راستا، اعتراض‌های حدود ۲۷۲ هزار نفر بررسی و پذیرش شد و اکنون تعداد چند هزار نفر هم فاقد رتبه هستند که به زودی حل و فصل می‌شوند.

احمدی لاشکی اضافه کرد: اکنون کارهای مربوط به نومعلمان و ورودی‌های سال ۹۸ دانشگاه فرهنگیان را آغاز کردیم، افراد در هیات ممیزه‌ها مشغول به کار شدند و آنها را هم بررسی کردیم.

وی با اشاره به ارزیابی هر سه سال یکبار برای رتبه بندی معلمان تاکید کرد: اکنون برای دور دوم بررسی‌ها درصدد هستیم تا بخش‌هایی از قانون که نیاز به اصلاح دارد از طریق مجلس شورای اسلامی پیگیری شود همچنین مواردی که در آیین‌نامه نیاز به اصلاح دارد نیز با هماهنگی دولت این اصلاح‌ها انجام شود.

معاون وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه رتبه‌بندی باید منجر به کیفیت بخشی، ارتقای جایگاه علم و معلم شود، گفت: زمان بررسی و تصویب آیین‌نامه رتبه‌بندی معلمان هنوز مشخص نیست؛ آیین‌نامه‌ باید از وزارت آموزش و پرورش به دولت ارسال شود تا در کمسیون‌های مختلفی مورد بررسی قرار گیرد و مسیر خود را طی کند.

احمدی لاشکی ادامه داد: یکی از نکات این است که نزدیک به سه هزار نفر از افرادی که شامل رتبه‌بندی نمی‌شوند، کارمندانی هستند که معلم نبودند بنابراین مشمول رتبه‌بندی قرار نگرفته‌اند.

کد خبر: ۲۷۹٬۲۵۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • سجاد IR ۱۰:۳۸ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۹
      0 0
      با سلام من رتبه دو بودم و تنها ۹ امتیاز لازم داشتم به رتبه ۳ برسم اما بعد از بارگزاری مدارک و مستندات و بررسی اعتراضات، رتبه من به یک یعنی آموزشیار معلم تنزل پیدا کرد. حالا فقط ۲ امتیاز لازم دارم تا به رتبه ۲ برسم. کجا باید پیگیر باشم و دوباره اعتراض خود را ثبت کنم؟ لطفاً راهنمایی بفرمایید