۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۷
نقدینگی و سودسازی ضعیف بانک قرض الحسنه رسالت| آیا فروش شعب به داد بانک رسالت رسیده است؟
تحلیل تکنیکال و بنیادی سهم وسالت

نقدینگی و سودسازی ضعیف بانک قرض الحسنه رسالت| آیا فروش شعب به داد بانک رسالت رسیده است؟

بانک قرض الحسنه رسالت، وضعیت عجیب و غریبی دارد؛ زیرا نرخ سودسازی کمی رشد داشته اما وضعیت نقدینگی و فعالیت های نا مطلوبی دارد.

هادی بهرامی؛ بازار: بانک نهادی است که کسی را که میخواهد پس انداز کند به کسی را که میخواهد قرض کند وصل میکند و وظایفی چون تجهیز و توزیع اعتبارات، عملیات اعتباری، عملیات مالی، خرید و فروش ارزها، نقل و انتقال وجوه، وصول مطالبات اسنادی و سود سهام مشتریان، پرداخت بدهی مشتریان، نگهداری سهام و اوراق بهادار و اشیای قیمتی مشتریان، قبول امانات و انجام وکالت خرید و فروش ها را بر عهده دارد. صنعت بانکداری بزرگ ترین مرکز نقل و انتقال پول و یکی از پایه های اساسی اقتصاد کشور میباشد. به همین دلیل باید وضعیت آنرا در دوره های حداقل سالانه به صورت کامل بررسی کرد و در اختیار عموم مردم و سرمایه گذاران قرار داد تا به وضعیت واقعی شرکت ها پی ببرند. در ادامه به تحلیل بنیادی و تکنیکال سهام بانک قرض الحسنه رسالت خواهیم پرداخت.


معرفی شرکت
این بانک با اعطای وام‌ های قرض ‌الحسنه یعنی در واقع وام بدون سود و همچنین ارایهٔ خدمات بانکی در زمینه اعطای وام و دیگر خدمات مالی فعالیت میکند. تمامی فعالیت‌ های بانکی، افتتاح حساب، صدور کارت و دیگر موارد در این بانک به صورت برخط انجام میشود. بانک رسالت اولین بانک دیجیتال ایران است که اقدام به ارائهٔ افتتاح حساب آنلاین و ارائه خدمات آنلاین بانکی کرده ‌است.

جایگاه شرکت
بانک قرض‌ الحسنه رسالت در گروه بانک ‌های غیر دولتی قرض‌ الحسنه دسته بندی میشود. رتبه نماد از نظر ارزش بازار ۱۷۰ و رتبه حجم معاملات سهم در بازار ۴۹۵ میباشد. ارزش بازار بانک قرض الحسنه در بورس، مبلغ ۷ هزار و ۹۲۰ میلیارد تومان است که در حال حاضر ۸۰۰ میلیون تومان ارزش معاملات دارد.


ترکیب سهامداران
شرکت غدیر گستر کریم کریمان با مالکیت ۵۹۹ میلیون سهم و با ۸ درصد بزرگ ترین سهامداران بانک قرض الحسنه است. پس از آن، شرکت سامان نگار صنعت ماهان با مالکیت ۵۷۹ میلیون سهم و با ۷.۷ درصد دومین سهامدار بزرگ شرکت میباشد که در رده سوم نیز شرکت شهاب نگار گستر ایرانیان با مالکیت ۵۵۶ میلیون سهم قرار دارد. شرکت مبین توسعه زراوند کریمان هم با مالکیت ۵۴۷ میلیون سهم و با ۷.۴ درصد در رتبه چهارمین سهامدار بزرگ بانک قرض الحسنه قرار دارد.


صورت وضعیت مالی
نسبت جاری یکی از انواع نسبت ‌های نقدینگی در بورس است که به آن نسبت سرمایه در گردش نیز گفته میشود و با تقسیم دارایی‌ های جاری به بدهی‌ های جاری، نسبت جاری به دست می‌آید. نسبت نقدینگی جاری یکسال گذشته بانک قرض الحسنه ۰.۸۲ است که وضعیت خیلی خوبی ندارد و نشان دهنده کمبود دارایی جاری کوتاه مدت و نقد شونده جهت پرداخت هزینه های فوری آن است. جمع دارایی های ثابت شرکت به مبلغ ۱۸ هزار و ۵۹۶ میلیارد تومان و جمع بدهی های غیر جاری ۰ میباشد. نسبت نقدینگی جاری در ۹ ماهه سال ۱۴۰۲، ۰.۷۶ میباشد که وضعیت بدتری نسبت به سال گذشته دارد. نسبت های نقدینگی بین تمامی کشور ها بیشتر برای موسسات اعتباری به کار میرود؛ زیرا با گردش نقدینگی و اعتبارات و تسهیلات پولی سر و کار دارد و باید این نسبت نزدیک به عدد ۱.۵ باشد تا بتوانیم بگوییم که موسسه توان مالی خوبی جهت پرداخت بدهی های کوتاه مدتی دارد و کمتر از آن را وضعیت نابسامان نقدینگی تلقی میکنیم. با توجه به نمودار زیر، نسبت نقدینگی ۵ ساله بانک وضعیتی خنثی داشته است؛ اما در سال ۱۴۰۲ طبق برآورد جمع دارایی و بدهی یکساله، نسبت نقدینگی جاری رو به افت است و نشانگر میل بانک به سمت ناتوانی مالی است.

نقدینگی و سودسازی ضعیف بانک قرض الحسنه رسالت| آیا فروش شعب به داد بانک رسالت رسیده است؟

نسبت نقدینگی جاری یکسال گذشته بانک قرض الحسنه ۰.۸۲ است که وضعیت خیلی خوبی ندارد و نشان دهنده کمبود دارایی جاری کوتاه مدت و نقد شونده جهت پرداخت هزینه های فوری آن است. نسبت نقدینگی ۵ ساله بانک وضعیتی خنثی داشته است؛ اما در سال ۱۴۰۲ طبق برآورد جمع دارایی و بدهی یکساله، نسبت نقدینگی جاری رو به افت بنظر میرسد که نشانگر میل بانک به سمت ناتوانی مالی است.


تحلیل صورت سود و زیان
سود تسهیلات اعطایی بانک در پایان سال ۱۴۰۱ به مبلغ ۳ هزار و ۷۷ میلیارد تومان، سود حاصل از سپرده گذاری و سرمایه گذاری ها ۰ تومان و در نهایت جمع درآمد ‌های غیر مشاع بانک با سود ۱ هزار و ۶۶۱ میلیارد تومان همراه میباشد. هزینه‌ های عمومی و اداری شرکت به مبلغ ۱ هزار و ۹۱۷ میلیارد تومان میباشد که نسبت به سال گذشته اش افزایش ۴۴ درصدی را تجربه کرده است. سود خالص شرکت در پایان سال ۱۴۰۱، به مبلغ ۱ هزار و ۷۲۷ میلیارد تومان میباشد که نسبت به سال گذشته ۲۱ درصد و نسبت به دو سال گذشته ۱۲۶۰ درصد افزایش یافته است که نرخ سودسازی با رشد خوبی همراه بوده است.
با توجه به صورت های مالی ۹ ماهه امسال، سود تسهیلات اعطایی و سود حاصل از سرمایه گذاریها و سپرده گذاریهای شرکت (مشاع) با افزایش ۱۰۱ درصدی به مبلغ ۴ هزار و ۹۵۰ میلیارد تومان، هزینه های عمومی و اداری شرکت با افزایش ۷۱ درصدی ۲ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان و سود خالص با افزایش ۳۱ درصدی نسبت به دوره مشابه سال قبل به مبلغ ۲ هزار و ۵۰ میلیارد تومان میباشد که نشانگر رشد نرخ سودسازی نسبت به دوره مالی ۹ ماهه مشابه سال قبل است. طبق تجزیه و تحلیل های صورت گرفته، تا پایان سال ۱۴۰۲ هزینه های اداری و عمومی با افزایش ۵۱ درصدی نسبت به سال گذشته به مبلغ ۲ هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان و سود خالص شرکت با افزایش ۳۰ درصدی به مبلغ ۲ هزار و ۲۴۵ میلیارد تومان برآورد میشود. سودسازی شرکت نسبت به سالهای گذشته نرخ رشد مثبتی دارد؛ اما درصد چشمگیری نیست که بتوان آنرا به عنوان وضعیت عالی توصیف کرد.

سود خالص شرکت در پایان سال ۱۴۰۱، به مبلغ ۱ هزار و ۷۲۷ میلیارد تومان میباشد که نسبت به سال گذشته ۲۱ درصد و نسبت به دو سال گذشته ۱۲۶۰ درصد افزایش یافته است که نرخ سودسازی با رشد خوبی همراه بوده است. با توجه به صورت های مالی ۹ ماهه امسال، سود خالص با افزایش ۳۱ درصدی نسبت به دوره مشابه سال قبل به مبلغ ۲ هزار و ۵۰ میلیارد تومان میباشد. طبق تجزیه و تحلیل های صورت گرفته، تا پایان سال ۱۴۰۲ سود خالص شرکت با افزایش ۳۰ درصدی به مبلغ ۲ هزار و ۲۴۵ میلیارد تومان برآورد میشود.


نسبت قیمت به درآمد
بانک قرض الحسنه رسالت در پایان سال ۱۴۰۱ به ازای هر سهم ۲۳۱ تومان سود خالص را برای سهامداران به همراه داشته است و P/E TTM سالانه نیز در سال جاری ۳.۶ میباشد که در مقایسه با گروه، p/e خوب و تقریبا یکسانی دارد. سود خالص شرکت به ازای هر سهم در سال ۱۴۰۰ مبلغ ۱۹۰ تومان، در سال ۱۴۰۱ مبلغ ۲۳۱ تومان و در ۹ ماهه ۱۴۰۲ مبلغ ۲۷۴ تومان است که نشانگر وضعیت نسبتا مناسب شرکت در سال جاری است. با در نظر گرفتن ۳۰ درصد نرخ افزایش حقوق و دستمزد و بیش از ۸۰ درصد نرخ واقعی تورم در سال ۱۴۰۲ و همچنین میانگین دلار ۶۰ هزار تومانی در این سال، eps forward در تحلیل بنیادی سهم وسالت ۱۸۷ تومان برآورد میشود.


تحلیل تکنیکال
قیمت سهم در اسفند ماه ۱۴۰۱ شروع به رشد ۵۰ درصدی کرد و مجدد تمام بازدهی خود را از سهامداران گرفت و با افت ۳۴ درصدی همراه شد. قیمت سهم وسالت نمودار درست و حسابی ندارد؛ اما با این وجود در حال حاضر حمایت ۶۷۰ تومان را از دست داده است و برای صعود مجدد قیمت باید این حمایت از دست رفته را پس بگیرد. با عبور از مقاومت استاتیک ماژور ۷۵۰ تومان، میتوان به رشد بیشتر قیمت امیدوار بود؛ در غیر اینصورت باید شاهد ریزش بیشتر قیمت سهم و افزایش زیان سهامداران همانند قبل باشیم. به لحاظ تجربی، ساختار نمودار سهم یا پروژه ای که قیمت آن مداوم رشد و یا افت میکند جای نگرانی و تردید دارد؛ زیرا نقشه هایی برای انتقال پول از جیب سهامداران خرد به جیب حقوقی (نهنگ بازار) ها و عوامل وجود دارد. نمودار سالم به نموداری گفته میشود که فراز و نشیب های قیمتی زیادی داشته و بازدهی تزریق و تخلیه نقدینگی در دوره های مختلف وجود داشته باشد که به آن ROI سالم نیز میگویم.

قیمت سهم وسالت در حال حاضر حمایت ۶۷۰ تومان را از دست داده است و برای صعود مجدد قیمت باید این حمایت از دست رفته را پس بگیرد. با عبور از مقاومت استاتیک ماژور ۷۵۰ تومان، میتوان به رشد بیشتر قیمت امیدوار بود؛ در غیر اینصورت باید شاهد ریزش بیشتر قیمت سهم و افزایش زیان سهامداران همانند قبل باشیم.


نظر کارشناسان دیگر
عده ای از فعالان بازار سرمایه معتقدند که افزایش درآمد های عملیاتی شرکت مربوط به فروش اکثر شعب بانک بوده و سود آوری شرکت تغییر محسوسی نداشته است. همچنین از نظر برخی کارشناسان، این نماد به سفته بازی مشکوک بوده و بنا بر شایعات حتی در پرونده تحقیق و تفحص فولاد مبارکه، شرکت فولاد مبارکه مبلغ هنگفتی به این بانک پرداخته ‌است و رد پای این بانک در این پرونده نیز دیده شده که وجهه منفی نسبت به بانک ایجاد میکند. نگارنده با نظر کارشناسان در رابطه با بنیاد شرکت موافق بوده و سود سازی بانک فعلا با نرخ رشد نسبتا بهتری به سمت جلو حرکت میکند؛ اما برخی موارد منفی مثل فروش شعب بانکی، ارتباط بافعالیت های مشکوک مالی در فولاد مبارکه و نسبت ضعیف نقدینگی موقعیت بانک را در معرض زیان و حواشی منفی قرار میدهد که باید فکری به حال آن کرد.


دیدگاه کاربران
در مقابل کاربران نظرات دیگری دارند و معتقدند طی دو سال آینده بانک رسالت و مهر موجب ورشکستگی بانک های دیگر خواهند شد؛ زیرا اکثر افراد جامعه در بانک رسالت با هدف دریافت وام و امتیاز و... سپرده گذاری می کنند، از طرفی بانک داری الکترونیکی و نبود نیاز به شعبه ی فیزیکی باعث این شده که هزینه های بانک به شدت کاهش پیدا کند لذا این قیمت ها برای این سهم شوخی بیش نخواهد بود!


سخن پایانی
در تحلیل بنیادی و فرایند ارزش گذاری سهام، متریک ها و نرخ های بسیاری وجود دارد که نوشتن تمامی آنها خارج از حوصله مخاطبان است؛ پس سعی بر آن بوده است که خلاصه تحلیل های مهم و نتیجه گیری ها نوشته شود. علاوه بر شاخص ها و مطالبی که داخل مقاله نوشتیم میتوانیم از طریق سایر نسبت های نقدینگی و کفایت سرمایه، خالص ارزش دارایی ها NAV، طرح های توسعه ای، بازدهی (HC ROI) و عوامل نیروی انسانی و... وضعیت و آینده پیش روی شرکت را تحلیل کنیم. برای تحلیل جامع وضعیت بنیادی شرکت های بانکی باید به میزان دارایی ها، کیفیت و میزان ارائه خدمات، درآمد های عملیاتی، سیاست های دولتی و سایر موارد توجه کرد. با افزایش نرخ تورم و مشکلات اقتصادی موجود، درآمد برخی از شرکت ها به دلایل مختلف کاهش میابد که در صنعت بانکداری ممکن است به کل اقتصاد و بازار بورس نیز آسیب بزند. پس باید نظارت ها بیشتر شده و نقدینگی موسسات مالی به خوبی مدیریت شود تا سود سازی بیشتر شده و هزینه های اضافی کمتر شود.

کد خبر: ۲۷۹٬۲۲۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 43
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 5
    • محمد IR ۲۳:۵۳ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۹
      13 24
      بانک رسالت بانکی که کارمنداش حوصله جواب دادن به ارباب رجوع رو ندارن
      • Mohammad IR ۰۵:۲۱ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۲
        2 4
        داداش الان چون جوابتو نداده اشغال ترین بانک هستش اگه چای میذاشت جلوت بهترین بودش بعدشم رفته بودی هواخوری نرفته بودی ۱۰۰ میلیون حساب وا کنی بانک رسالت داداش من احتیاج به نظر دادن تو نیستش اونیکه باید بشناسه خودش میدونه رسالت چطوریاست دیگه جای نظر نده افتاد?
    • علی IR ۰۱:۴۹ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۱
      32 5
      بهترین بانک برای رفع نیاز کسانی که احتیاج مبرم به وام دارند/ دمتون گرم / خسته نباشید
      • mohsen IR ۰۱:۱۲ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۳
        1 3
        بهترین بانک؟ اگر بدترین نباشه قطعا بهترین هم نیست... ببینید مردم چقدر راحت بی کرامت می‌کنند اینها... سوال اینجاست این بانک از جیب چه کسانی ب مردم و کارمندانش وام میده جواب اینجاست( از مردم از جیب های مبارک من و شما) چرا در شرایطی ک بانک ایکس با آن همه ابهت فقط سالی 30تومن کارمزد پیامک کم میکنه بانک رسالت هر سه ماه یکبار مبالغی از 40 هزار به بالا از حساب بنده کم میکنه( با نام مبارک هزینه پیامک بر اساس گردش حساب اونم برای حداکثر 60 پیامک در ماه که چیزی حدود 140 هزار تومان در سال از حساب بنده کسر کردن) بماند ک برای وام پول بایستی بلوکه بمونه و هم بی ارزش بشه و هم ریالی بهت سود نمیده بلکه از حسابت کارمزد های گوناگون کسر میکنه( کارمزد رمز دوم کارت، رمز اول کارت، کارمزد تغییر رمز اینترنت بانک و همراه بانک و.... چیزی ک سایر بانک با خود پر ازشون بصورت رایگان انجام ميدند)
    • شاهین IR ۱۰:۵۵ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۱
      9 36
      اشغال ترین بانک جهان بانک رسالت
    • US ۱۱:۱۳ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۱
      35 5
      بانک های قرض‌الحسنه رسالت و مهر ایران بهترین بانکهای ایران هستند زیرا سود حاصل از سپرده گذاری جیب خود مشتریان می رود نه کارمندان بانک، ثانیا سهولت گرفتن وام در این بانکها ستودنی است و هیچ بانکی مثل این دو بانک به راحتی و بدون اذیت وام نمی دهد.
    • مریم IR ۱۲:۲۲ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۱
      38 6
      خیلی هم بانک خوبیس با این چرت و پرت ها نمیتونید نظر مارو عوض کنید اونایی که مومنند دراین بانک پول میزارند
    • مرتضی IR ۱۳:۱۸ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۱
      24 4
      سلام.بانک رسالت بدلیل فرایند تمام الکترونیکی بودن ومزایای همچون فروش اوراق به نفرات دیگر و حذف شعب رتبه یک داراست در بخش پرداخت تسهیلات ..اگر یک طرح تشویق بزاره واسه مشتریان خوش حساب و زمان باز پرداخت هیچ بانکی قادر بهرقابت با این نهاد نیست
    • حسین IR ۱۴:۴۰ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۱
      22 4
      سلام ودرود به ریاست محترم بانکهای مهر ورسالت بهترین بانکهای پس از انقلاب این دوتا بانک هستند خداوند بزرگ حامیشون باشه .
    • IR ۱۵:۴۸ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۱
      23 1
      بسیار بانک خوب و عالی که به راحتی تسهیلات ۲درصد پرداخت میکند. همه مردم را ترغیب به انتقال حسابهایشان به این بانک میکنم
    • کاظم یداللهی IR ۱۶:۳۲ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۱
      19 2
      باسلام خدمت عزیزان در بانک رسالت به نظرم بهتر ین بانک در ایران بانک رسالت است که بدون پارتی بازی به واجدین شرایط وام می دهد خسته نباشید عزیزان ممنون
    • ... IR ۱۹:۵۵ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۱
      20 1
      بهترین بانک الکترونیکی و خدمات برتر به مشتریان ظرف کمتر از یک هفته بدون مراجعه به شما وام پرداخت میکند . حالا برید تو صف بانکهایی مثل ملی و ملت و صادرات اونم به نرخ ۳۰ درصد ‌. اینا هم شایعات برای صربه زدن به این بانک چون خدماتش برای مردم . نه پولداران و رانتداران ...
    • آخی IR ۲۰:۰۹ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۱
      23 1
      به نظر میاد تو این شرایط بانک‌های قوی و البته با نفوذ میخوان این مجموعه رو تخریب کنن .
    • بی نام IR ۲۰:۲۵ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۱
      9 2
      واقعن بانک خوبیه توصیه میکنم اونجا سرمایه گذاری کنید
    • رضا IR ۲۱:۱۲ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۱
      15 1
      بانک رسالت بهترین بانک برای قشر ضعیف جامعه، تشکر از آقای حمزه ای بانک رسالت کرمان که با صبوری ودر کمال خوشروئی جواب ارباب رجوع رو می‌دهند.
    • علی IR ۲۱:۴۸ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۱
      2 0
      بانک خوبیه منم ازش راضیم اگه نزنن خرایش کنن
    • Iman IR ۲۲:۰۰ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۱
      3 0
      سلام و درود انصافا اگر همه بانک ها مثل رسالت عمل کنند قطعا رفاه مردم بیشتر خواهد شد بهترین بانک اسلامی ایران است درود بر بنیان گذاران
    • رضا IR ۲۲:۰۶ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۱
      2 0
      بنده تا کنون با سپرده گذاری از بانک مهر و رسالت هر کدام سه مرتبه وام گرفته ام ، البته بانک مهر از رسالت بهتر است ، به هر حال سایر بانکها از وجوه موجود در حساب وامی نمی دهند توصیه می کنم حتما در این دو بانک بویژه قرض الحسنه مهر حتما حساب داشته باشید و از وجوه هتان با میانگین گیری وام چهار درصد دریافت کنید.
    • صدیقه IR ۲۳:۱۷ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۱
      3 0
      عالی ترین بانک رسالت هست که تمامی مراحل گرفتن وام و افتتاح حساب غیر حضوری هست و حساب شده واگر یک بار وام گرفتی و با مراحل ان اشنا شدی خیلی راحت میشه برای وام های بعدی اقدام کرد اگر بانک خوبی نبود در طی امسال اکثر بانک ها روش بانک رسالت را به عناوین مختلف در دستور کار قرلر نمی دادند مثل طرح مهربانی بانک ملی و ....
    • معلم IR ۲۳:۲۹ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۱
      3 0
      من در عمربیش از ۵۰ ساله ام که از تمام بانکها و صندوق های قرض الحسنه وام های متفاوتی گرفته ام.تنها جایی که اذیت نشدم و یک هفته ای وام گرفتم همین بانک رسالت بود.دهها نفر را هم تشویق کردم تو این بانک حساب باز کنند.بقیه بانکها باید هفت جد و آبا خودت را ببینی تا با منت و مثل یه گدا بهت وام بدن
    • بایرام نارنجی IR ۲۳:۴۵ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۱
      1 8
      بیست وپنج میلیون وام گرفتم دوساله چهل پنج میلیون باید برگردانم سود ۴۰درصد میکشند روش
    • IR ۲۳:۴۹ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۱
      0 0
      تا وقتی که بانک‌ها هستند مردم اونجا میروند از بانک مهر و رسالت وام می گیرند می روند توی بانک دیگر سرمایه گذاری می کنند
    • جهانگیر IR ۰۰:۳۶ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۲
      2 0
      من توسعه تعاون، تجارت و کشاورزی همه رو بستم رفتم رسالت راحت وام میده همه چیز تکی موبایله از همه مهمتر نزول هم نمیدی
    • محمد CH ۰۱:۲۳ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۲
      2 0
      بهترین بانک ایران بانک رسالت
    • موسی شمس IR ۰۳:۳۴ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۲
      1 0
      باسلام و قبولی طاعات و عبادات و تبریک به مناسبت عید نوروز ، فقط خواستم از آقای محبی که در بانک رسالت خرم آباد فعالیت میکند تشکر و قدردانی کنم که فرد بسیار زحمتکش و مردمدار و خوش برخوردی می‌باشند ،شمس
    • فرامرز GB ۰۴:۵۲ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۲
      2 0
      من به هر بانکی مراجعه کردم التماس کردم فقط ۵۰میلیون تومن وام ضروری به من بدین میخام هزینه دارو بیمارم پرداخت کنم واقعاً گیر بودم هیچ بانکی نه دولتی نه خصوصی به بنده ونیاز بنده ارزش قائل نشد انگار بانک‌ها ی دولتی وخصوصی همه ملک شخصی هستند اما دمشون گرم بانک قرض‌الحسنه رسالت خیلی خیلی آسان ۱۰۰میلیون تومن وام۴درصد به بنده پرداخت کرد.حتی۴درصد وام ۱۰۰میلیونی رسالت خیلی کمتر از بانکهای دولتی محاسبه شد نمی دانم شاید شانس بنده بوده از نگاه من وام گیرنده از رسالت نه نیاز به سپرده ودریافت میانگین هست نه۱۸و۳۰درصد فقط ۴درصد.اینهم بانک اسلامی دارن ورشکسته اش می کنند.شک نکنید بانک‌های خصوصی دارن زیرآب شو میزنن.چون اجازه نمیدن یک بانک حلال یک وام حلال یک فعالیت اقتصادی حلال که هر کی گیر کرد پناهگاهی مانند رسالت داشته باشد.این نظر شخصی بنده هست که بانک رسالت کار منو انجام داد راضی هستم حق خودمو بهش ادا کردم.یاعلی
    • محمد IR ۰۵:۱۶ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۲
      2 0
      بابا خدایش زشته بانک رسالت ترکونده ایران و بیخیال چون بانک‌های دیگه به این راحتی وام نمیدن ۲۳تا ضامن میخوان بعدشم ۳۰۰میلیون داره وام میده واسه همون واسه بعضیا فشار داره میاد خوبه خوبه شما نترسید برشکست نمیشه اگرم شد چون گیر بودیم کارمونو راه انداخت ما هم کارشو راه میندازیم آره آره اینجوریاست داداش??
    • جواد IR ۰۶:۳۹ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۲
      3 0
      بانک رسالت بهترین بانک قرض الحسنه جهان هستش، بانکداری بدون ربا ، کاملا دیجیتالی شده، داخل خونه یا محل کار میتونید تمام کارهای بانکی اهم از افتتاح حساب تا واریز وام رو انجام بدین بدون مراجعه به بانک، تشکیل پرونده و خرید سفته الکترونیکی، فقط اینترنتی، تازه یکبار تشکیل پرونده اینترنتی انجام بدین دیگه مادام‌العمر میتونی با همین پرونده وام بگیری فقط باید خوش حساب باشی، دم همشون گرم خدا حفظشون کنه
    • امید IR ۰۸:۵۸ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۲
      2 0
      با سلام وعرض ادب خدمت عوامل بانک رسالت ومهر ایران واقعا این بانک برای اقشار ضعیف و کم درآمد بسیار عالی هست وهیچ گونه پارتی بازی و دور زدن مشتری دخیل نیست درآینده نچندان دور باعث رو آوردن بیشتر مردم عزیز ایران به این بانک رسالت ومهر ایران می‌شود بانک‌های دیگر از ترس از دست دادن مشتریانشان می خواهند با این تبلیغات ترس در دل مشتریان این بانک بندازند . من می خواستم از بانک تجارت وام بگیرم دم روز عید بود برای ۲۰ میلیون تومان خیلی اذیت کردن ومنصرف شدم از گرفتنش خیلی راحت بی دردسر از بانک رسالت رفتم وامم رو گرفتم باتشکر از عوامل بانک رسالت ومهر
    • حسین IR ۰۹:۱۵ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۲
      4 0
      به نظر من تنها بانک اسلامی ایران هستش. کاش همه بانک‌ها هم که خودشون در کشور عامل تورم هستند از سیستم رسالت استفاده کنند. کدوم بانک به این راحتی و بدون مراجعه خدمات میده.
    • مهدی DE ۱۰:۲۰ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۲
      3 3
      من بالای ۱۵ ساله مشتری شون هستم ،قبلا خیلی خوب بود ولی جدیدا به تکنیکی ترین شکل ممکن وام دادن رو به تاخیر میندازه وپوستت میکنه تا وام به دستت برسه،اگه بخوای حساب کنی سود پولی که اونجا میخوابونی وزمان تشریفات وام دهی رو بخوای حساب کنی سودش خیلی بالاتر از بانک های دیگه حساب میشه
    • آرزو IR ۱۱:۳۴ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۲
      1 7
      سلام.. عیدتون مبارک. بنده۲۰میلیون تومان وام گرفتم سفته۷۵۰میلیون تومان گرفتم.پاسداررسمی بردم . واقعااصلابانک خوبی نیست هرکی هم میگه دروغ میگه.
    • یازهرا. IR ۱۱:۴۳ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۲
      1 6
      سلام.. به قرآن بانک نوبی نیست .فقط اذیت میکنن.ازکارت پول میکشن .بنده ازابن بانک وام ۲۰میلیون برداشتم به تک تک آیه هاقسم میدم شما اشتباه منونگین .هربا کارت میکشن .واسه ۲۰میلیون تومان وام به غیرازماشین کرایه۸۰۰هزارتومان خرج کردم واسه افتتاح بانک پول به خودشون برمیدارن .ان شاالله جمع میکنن .مردم بیچاره اونایی هم که نظرمثبت میدن حتما ازکارمندان بانک هستند.من که ازمردم عادی هستم.
    • تاجیک IR ۱۵:۰۲ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۲
      4 0
      بنام خدا بانک رسالت بانکی که نه نزول میده و نه نزول میگیره به همین خاطر وامش هم پر خیر وبرکته و هم اقساطش به راحتی فراهم میشه وقتی به بانکی اجازه میدن به سپرده شما سود 30 درصدی بده یعنی قراره تورم 60 درصدی بشه و دود اون تو چشم تمام مردم کشور میره چیزی که سالهاست شاهد اونیم
    • مرادی IR ۱۵:۱۶ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۲
      4 0
      بانک رسالت واقعا دمشون گرم خیلی راحت وام میدن در ابنجا جا دارد از آقای زانیار سالم در بانک رسالت شعبه مریوان تشکر کنم
    • محمد IR ۰۱:۰۷ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۳
      0 0
      بانک رسالت وام قرضه الحسنه پرداخت میکند اما با مکانیسم جدید که شعباتش را جمع کرده، وام ها را میفروشد، و اگر قیمت خرید وام را حساب کنیم سودش وام حتی بیشتر از ۲۰ درصد درمیاد.
    • IR ۱۱:۰۳ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۳
      1 0
      باسلام بانک رسالت واقعا حامی وپشتیبانی مردم است خدایش برای وام فرزنداوری کلی اذیت شدم اخرش که واریز کردن ده میلیون بابت تسهیلات کم کردن اونم بانک ملی بیست تاضامن اوروم قبول نکردن بانک رسالت چهارتا وام صدمیلیون گرفتم بدون دردسر نیازهای زندگیمو تاحدودی برطرف کرد حقیقت روشنیه اگه بانکهای دیگه عرضه چنین کاری ندارن جمع کنن باعث تخریب این بانک نشن بذارین مردم گره ای ازاین مشکلاتشون برطرف کنن باتشکر
    • IR ۱۷:۳۲ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۳
      0 0
      این بانک خودش باعث تورم میشه اگر وامی بخواهی باید امتیاز بخری اگر این وام حداقل به همه تعلق می‌گرفت بهتر بود
    • حجت یوسفی IR ۰۱:۰۴ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۶
      0 0
      با سلام و احترام تبریک سال نو بانک رسالت واقعا بانکی عالیه بنده تا حالا چند مرتبه وام گرفتم خیلی راحت و همچنین وامش چون ربا ندارد پربرکت هم هست ظاهراً مطالب اعلامی در این مقاله سعی در تخریب بانک رسالت دارد پس چطور بانک های دیگه بعد از این همه مدت یادشان افتاده وام دو درصد بدهند چون خودشان را در حال ورشکستگی دیدند
    • علی IR ۰۱:۵۶ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۶
      0 0
      کاملا مشخصه بدجوری دارین میسوزین ک همچین دروغی برای بانک رسالت نوشتی . خدارو شکر معلومه داره خیلی خوب کارشو انجام میده ک شما سوزتون گرفته آره درست گفتی تا یه سال دیگ همه بانکای ربا خوار دولتی باید جمع کنن
    • حمید IR ۰۲:۳۰ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۶
      1 0
      به نظرمن این بانک کاملا اسلامیست وفقط بدنبال رفع مشکلات مردم کم درآمد هست شاید هم خیلی کاری باسرمایه دارا نداره اونا ناراحتن ،ضمنا حواستون باشه بامطرح کردن این مسائل میخواهند اعتماد مردم به این مجموعه خوب رو از بین ببرند تا شاید جذب خوب سرمایه این بانک رو جلویش را بگیرند فکر کنید اگه این کار بشه چه سرمایه ای میره تو بانک‌های دیگه؟؟؟؟؟!!!!
    • حامد IR ۰۹:۳۸ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۶
      1 0
      سلام به نظر من بانکی خوبی هست راحت از تو خونه درخواست میدید فردا وام تو حسابته ن
    • سمیه IR ۱۲:۳۱ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۶
      1 0
      خدا خیرشون بده. من دوبار وام گرفتم خیلی راحت و سریع. هیچ بانکی رو جز رسالت قبول ندارم.