۱۵ تیر ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۵
 ۳۷ مشکل حوزه صنعت زنجان احصاء شد
رئیس دانشگاه آزاد زنجان:

۳۷ مشکل حوزه صنعت زنجان احصاء شد

زنجان- فیروز فر، رئیس دانشگاه آزاد زنجان گفت:۳۷ مشکل حوزه صنعت استان احصاء و برای رفع این مشکلات راهکارهای مورد نظر به استانداری ارائه شده است.

علیرضا فیروز فر در گفتگو با خبرنگار بازار، به ارتباط بین صنعت و دانشگاه اشاره کرد و گفت: این موضوع از دیرباز مطرح بوده و آن‌طور که باید محقق نشده است.

وی اظهار کرد: برنامه مشخصی در کشور برای ارتباط بین صنعت و دانشگاه وجود ندارد و دانشگاه‌ها باید توسط مسائل پژوهشی تغذیه و تامین شوند.

رئیس دانشگاه آزاد واحد زنجان گفت: کافی است یک نگاه اولیه به بودجه پژوهشی کشور داشته باشیم، خواهیم دید که به امر پژوهش هم بها داده نمی‌شود و اگر توجه به این موضوع بیشتر شود، آن وقت می‌توانیم ادعا کنیم در نقطه‌ای قرار گرفته‌ایم که دنیا در آن مسیر در حال حرکت کردن است و نمی‌توانیم ادعا کنیم که به دانشگاه‌های نسل سوم و چهارم رسیده‌ایم. 

فیروز فر تاکید کرد: امروز ما به دنبال قرار دادن دانشگاه در مسیر تبدیل شدن به دانشگاه‌های کارآفرین و فناور هستیم که تحقق این امر یک توجه همه جانبه می‌خواهد. 

وی با بیان اینکه ۳۷  مشکل حوزه صنعت استان زنجان احصاء و برای رفع این مشکلات راهکارهای مورد نظر به استانداری زنجان ارائه شده است، ابراز داشت: در سال جهش تولید ارتباط بین صنعت و دانشگاه تقویت می شود.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی زنجان، تصریح کرد: این دانشگاه برای ارتباط با صنعت، برنامه‌های ویژه‌ای دارد و طرحی به نام طرح «صدک» را ارائه داد که قرار بود اسفندماه سال گذشته در دانشگاه زنجان به اجرا گذاشته شود ولی به علت ویروس کرونا این طرح اجرا نشد.

فیروز افزود: «طرح صدک» صنعت، دانشگاه و کارآفرینی است و در این رویداد صنایع با حضور در دانشگاه به دانشجویان و دانشجویان مستعد به صنایع معرفی شده و تعامل فی ما بین انجام می‌شود.

کد خبر: ۲۷٬۹۲۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha