۲۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۰:۴۶
گزارش بلومبرگ از رویکرد ایران برای افزایش تولید نفت

گزارش بلومبرگ از رویکرد ایران برای افزایش تولید نفت

بلومبرگ در گزارشی اعلام کرد ایران با اعطای قراردادهایی به شرکت‌های ایرانی قصد دارد تولید نفت خود را افزایش دهد. توسعه میدان‌های نفتی آزادگان و آذر از جمله این قراردادها بوده‌اند.

به گزارش بازار، به نقل از بلومبرگ ایران از چندین پروژه برای افزایش تولید نفت خود در همکاری با شرکت‌های داخلی رونمایی کرده است.

براساس گزارش بلومبرگ، این دومین ابتکار ایران در روزهای اخیر برای اهرم کردن منابع داخلی در جهت توسعه بخش انرژی بوده است. طی روز یکشنبه (۲۷ اسفند)، قراردادهایی به ارزش بیش از ۱۳ میلیارد دلار با شرکت‌های ایرانی امضا می‌شود تا میزان تولید نفت در شش میدان نفتی تا ۳۵۰ هزار بشکه در هر روز افزایش یابد.

این پروژه‌ها شامل توسعه میدان نفتی عظیم آزادگان - که میزان ذخایر نفت آن ۳۲ میلیارد بشکه تخمین زده می‌شود - و میدان نفتی آذر است.

طبق اعلام بلومبرگ، روی آوردن ایران به شرکت‌های داخلی در سال ۲۰۱۸ سرعت گرفت، یعنی زمانی که شرکت‌های چندملیتی به دلیل خروج دونالد ترامپ - رئیس‌جمهور وقت آمریکا - از توافق هسته‌ای با ایران و اعمال مجدد تحریم‌ها علیه تهران، بازار انرژی ایران را ترک کردند.

این قراردادهای جدید، بزرگ‌ترین قراردادهای نفتی ایران در یک دهه اخیر محسوب می‌شوند. در سال ۲۰۲۲، کنسرسیومی متشکل از شرکت‌ها و بانک‌های داخلی ایران مأموریت یافت تا با سرمایه‌گذاری لازم به مبلغ ۷ میلیارد دلار، توسعه میدان نفتی آزادگان را انجام دهد.

ایران همچنین هفته گذشته اعلام کرد با اعطای قراردادهایی به شرکت‌های داخلی به ارزش ۲۰ میلیارد دلار و در رقابت با قطر، تولید در میدان گازی پارس جنوبی را افزایش خواهد دهد.

کد خبر: ۲۷۹٬۰۸۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 6
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 5
    • ناشناس IR ۰۹:۱۱ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۹
      2 10
      خدایی این دولت سیزدهم دست شیطون روازپشت بسته آخه چراانقدردروع میگید چه نفتی ،،فقط چین داره نصف قیمت جهانی ازتون نفت می‌خره که تازه به جای پولشم کالای درجه ۵یا۶بهتون میده ،،بس کنید تورو خدا ایران زمانی که روحانی برجام رو امضا کرد فقط تونست روزی ۳نیم میلیون بشکه نفت استخراج کنه که پولشم تاثیردرسبدکالاهای خانوارداشت همچی ارزون بود ،،فراوانی بود ،،تازه داشت بهت میشد که امسال آقایان که الان کشور رو به ته چاه انداختند نداشتند که روزهای خوب را ببینتیم،،، میگن ترامپ از توافق امدبیرون ولی نمیگن که چرا اومدبیرون ،،بخاطر اینکه سپاه ،،موشک پرانی هارو شروع کرد،،وکارهای دیگه ،،که جلوی توافق روبگیره وترامپ هم همین رو بهانه کرد وازتوافق خارج شد بزرگترین شرکت‌های روز دنیا آمدن درایران ولی افرادی چشم دیدن رونداشتند و آخرش هم کارشون رو تمام کردن همون توتال که باایران قراردادبسته بود ،،الان داره گاز قطر را ۲۰برابر بیشترازایران استخراج میکنه همون شرکت فرانسوی خودرو که ایران رفت الان درترکیه قطب خودروسازی خاورمیانه شده
      • IR ۱۳:۲۶ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۹
        7 2
        چرند ننویس..
      • سعید IR ۰۳:۳۱ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۲
        0 0
        خیلی ساده لوحی، این حرفارو به یه آدم با کمترین سواد سیاسی بگی بهت میخنده!!!
    • NL ۱۲:۳۷ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۹
      5 1
      استقلال در عصر حاضر یعنی یک کشور بتوند حداقل نود درصد لز مشکلات ومسائل داخلیش را خود حل وفصل نماید .ایرانی باهوش .قدرتمند و اماده به کار است .فقط مسئول وطن پرست میخوا۶د که هیانت ودزدی نکند وبه کارایی جوانان کشور اعتماد کرده برای پیشرفت کشور کمربند دینیش را محکم نماید .
    • شبغم IR ۱۶:۵۰ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۹
      1 2
      همش شعار ه اگه راست بعد ۴۰ سال چرا اقتصاد درست نشده اینا یک پیمانکاری داخلی قراداد میبند بعد اون پیمانکار با چینی ا می‌بندد
    • رضا IR ۱۵:۲۲ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۲
      0 0
      دروغ افت ممالک و ملتها است.