۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۰
بازدهی ۵۵ درصدی دتولید در عملکرد یکساله

بازدهی ۵۵ درصدی دتولید در عملکرد یکساله

عملکرد دتولید در تابلوی معاملات حکایت از بازدهی ۵۵ درصدی در یک سال گذشته دارد و با توجه به رشد ۶۱ درصدی درآمد سهم در ۱۰ ماهه اخیر  این روند مثبت ادامه دار شده است.

بازار؛ گروه بورس: شرکت داروسازی تولید دارو با نماد دتولید طی عملکرد یک ماهه منتهی به ۳۰ بهمن ۱۴۰۲ مبلغ معادل ۶۱ میلیارد تومان، از محصولات خود را به فروش رسانده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۵ درصد رشد داشته است.
دتولید با سرمایه ثبت شده ۱۲۰ میلیارد تومان طی عملکرد ۱۰ ماهه سال مالی منتهی به ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ مبلغ ۶۵۸.۸ میلیارد تومان درآمد فروش داشته که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۶۱ درصد رشد داشته است.
این شرکت در حال حاضر مجوز افزایش قیمت محصولات از سازمان غذا و دارو را اخذ کرده و همین مسأله می تواند به ادامه رشد سودآوری شرکت کمک کند.
وضعیت تابلوی معاملات شرکت حکایت از این دارد که در سه ماهه بازدهی مثبت ۶ درصدی و در یک ساله بازدهی مثبت ۵۵ درصدی ثبت کرده است. از آنجایی که پی بر ایی سهم بهبود پیدا کرده پیش بینی می شود که این شرکت نسبت به پیش بینی سودسازی ۵۰ تومان به ازای هر سهم در پایان سال مالی فراتر برود. به همین دلیل تقاضا برای خرید سهام این شرکت افزایش یافته است.
در بودجه سال ۱۴۰۳ دولت تصمیم گرفته ارز دارو در سال آینده هم مطابق سال جاری ادامه داشته باشد. این سیاست کمک می کند تا تولیدکنندگان دغدغه چندانی نسبت به تامین مواد اولیه نداشته باشند.
از طرف دیگر نقدینگی در بازار سرمایه به صورت گردشی وارد گروه های مختلف می شود و از آنجایی که گروه خودرو و بانک در روند اصلاحی قرار گرفته اند پیش بینی می شود که پول این گروه ها وارد نمادهای دیگر شود، از این رو گروه دارویی به دلیل افزایش تقاضا برای دارو در فصل زمستان و افزایش درآمدزایی ظرفیت بالایی برای جذب پول های خرد بازار داردعملکرد دتولید در تابلوی معاملات حکایت از بازدهی ۵۵ درصدی در یک سال گذشته دارد و با توجه به رشد ۶۱ درصدی درآمد سهم در ۱۰ ماهه اخیر این روند مثبت ادامه دار شده است.

کد خبر: ۲۷۹٬۰۳۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha