۲۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۳
افزایش جریمه‌های رانندگی ارتباطی به معیشت مردم ندارد
رییس پلیس راه کشور:

افزایش جریمه‌های رانندگی ارتباطی به معیشت مردم ندارد

مومنی، رییس پلیس راه کشور با بیان اینکه افزایش جریمه‌های رانندگی ارتباطی به معیشت مردم ندارد، گفت: بیش از ۹۰ درصد رانندگان قانونمند هستند.

به گزارش بازار، حسن مومنی رییس پلیس راه کشور در آیین آغاز سراسری پویش چشم به راهیم با بیان اینکه اگر فرهنگ سازی کنیم می توانیم در کاهش تصادفات تاثیرگذار باشیم، اظهار کرد: سرعت غیرمجاز، سبقت غیرمجاز، عدم توجه به جلو و خواب‌آلودگی چهار عامل بروز تصادفات است.

وی با بیان اینکه ایمن ترین راههای ما آزادراه‌هاست، افزود: این درحالی است که تعداد فوتی ها در این آزادراه ها بالاست، چراکه سرعت حرکت زیاد است.

رییس پلیس راه کشور گفت: اگر بتوانیم موارد ذکر شده را کنترل کنیم، قطعا می توانیم برای سال آینده روزنه خوبی را برای کاهش تصادفات رانندگی داشته باشم.

وی تاکید کرد: در نوروز گذشته ۱۲۱۷ نفر از هموطنان جان خود را از دست دادند. آمار پزشکی قانونی برای ۱۱ ماه امسال حاکی از تلفات جانی حدود ۱۸ هزار و ۵۰۰ نفر در تصادفات رانندگی است.

وی بیان کرد: تمرکز پلیس روی ۳۰ کیلومتری شهرهاست؛ چراکه اگر پایان سفر باشد خستگی بیشتر است و هم اینکه در۳۰ کیلومتری شهرها تراکم جمعیت بیشتر است.

رئیس پلیس راه با بیان اینکه بیش از ۹۰ درصد رانندگان قانونمند رانندگی می کنند، اضافه کرد: در رانندگی کوچک ترین اشتباه می تواند به آخرین اشتباه تبدیل شود. بنابراین با رانندگان حادثه ساز برخورد شده و از سفر آنها در ایام نوروز جلوگیری به عمل می آوریم.

مومنی در ادامه با بیان اینکه مبلغ جریمه‌های رانندگی بازدارنده نیست، گفت: از وزیر راه و شهرسازی می خواهیم پیگیری های لازم را در این رابطه داشته باشد. افزایش جریمه‌های رانندگی ارتباطی به مباحث مربوط به معیشت مردم ندارد.

کد خبر: ۲۷۹٬۰۲۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha