۲۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۷
اشتغالزایی بیش از ۶۰ هزار نفر با توسعه میدان‌های مشترک آزادگان و آذر
وزیر نفت اعلام کرد

اشتغالزایی بیش از ۶۰ هزار نفر با توسعه میدان‌های مشترک آزادگان و آذر

اوجی، وزیر نفت از امضای قراردادهای توسعه میدان‌های مشترک آزادگان و آذر به ارزش ۱۳ میلیار دلار و افزایش تولید روزانه ۴۰۰ هزار بشکه‌ای نفت خبر داد.

به گزارش بازار، جواد اوجی امروز (یکشنبه، ۲۷ اسفندماه) در حاشیه آیین امضای قراردادهای توسعه ۶ میدان نفتی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه همزمان با ملی شدن صنعت نفت شاهد یکی دیگر از دستاوردها در حوزه نفت و گاز کشور هستیم، گفت: امروز قراردادهای توسعه میدان‌های مشترک آزادگان و آذر به ارزش ۱۳ میلیارد دلار و با افزایش تولید روزانه ۴۰۰ هزار بشکه‌ای نفت امضا شد که برآورد مالی سالانه این قراردادها ۱۵ میلیارد دلار است که سبب اشتغال‌زایی بیش از ۶۰ هزار نفر می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در اسفندماه امسال به‌منظور استفاده از ظرفیت داخلی ۳۳ میلیارد دلار قرارداد با شرکت‌های توانمند ایرانی و بخش بومی کشور امضا شد، افزود: افزون بر آن در آغاز سال ۱۴۰۳ شاهد گشایش پنج مجتمع پتروشیمی با افزایش ظرفیت سالانه ۸ میلیون تن در کشور خواهیم بود.

وزیر نفت ادامه داد: وزارت نفت در سال ۱۴۰۲ توانست به رشد اقتصادی بیش از ۲۰ درصد در کشور دست‌ یابد که در رشد اقتصادی کل کشور بسیار مؤثر است.

اوجی با اشاره به قراردادهای مسئولیت اجتماعی تصریح کرد: وزارت نفت در دولت سیزدهم تاکنون ۴۰ همت برای پروژه‌های پایین‌دستی و بالادستی، سفرهای استانی و پروژه‌های عام‌المنفعه تعریف کرده و در همه پروژه‌ها بخشی از هزینه‌های پروژه‌ها به بحث مسئولیت‌های اجتماعی اختصاص داده شده است.

وی تأکید کرد: ۲۵۰ میلیون دلار از ۱۳ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری انجام‌شده سهم مناطقی است که در کنار این پروژه‌ها هستند.

کد خبر: ۲۷۹٬۰۱۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha