۲۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۷
افزایش ۲۰۰ تُنی گوشت قرمز در استان تهران عرضه را تسهیل می‌کند
استاندار تهران:

افزایش ۲۰۰ تُنی گوشت قرمز در استان تهران عرضه را تسهیل می‌کند

فخاری، استاندار تهران با اشاره به تفاوت قیمت گوشت قرمز تنظیم بازار و دیگر واحدهای فروش گفت: افزایش ۲۰۰ تّنی گوشت قرمز در استان تهران عرضه را تسهیل می‌کند.

به گزارش بازار، علیرضا فخاری صبح یکشنبه در خصوص موارد مطروحه در جلسه ویدئو کنفرانس ستاد تنظیم بازار کشور که به ریاست معاون اول رئیس‌جمهور برگزار شد، با اشاره به توزیع روزانه ۴۸۰ تن گوشت قرمز در سطح استان تهران اظهار کرد: این رقم در مناسبت‌ها و ایام خاص به ۶۰۰ تن می‌رسد.

وی مابه التفاوت قیمت گوشت قرمز تنظیم بازار با دیگر واحدهای فروش را موجب تشکیل صفوف طولانی در مقابل این غرف دانست و گفت: اگر ۲۰۰ تن به میزان سرانه گوشت قرمز تنظیم بازار تهران افزوده شود، این صف از بین می‌رود و قیمت در بازارهای دیگر نیز روند کاهشی به خود می‌گیرد.

استاندار تهران در ادامه به میزان مصرف مرغ در استان اشاره کرد و افزود: سرانه مصرف مرغ به صورت روزانه ۱۳۵۰ تن می‌باشد و این رقم در مناسبت‌ها به ۱۶۵۰ تن افزایش می‌یابد که ۲۵۰ تن به صورت روزانه به فروشگاه‌ها ارسال می‌شود.

فخاری با اشاره به برخی مسائل در توزیع کالاهای تنظیم بازار خاطرنشان کرد: یکی از مشکلات مبحث حمل و نقل گوشت از کشورهای وارد کننده است که نیازمند تقویت آن برای توزیع سریع‌تر محصول می‌باشد.

وی مشکلات موجود در کالابرگ را از عوامل دیگر طولانی شدن صفوف عنوان کرد و گفت: باید برخی کالابرگ‌ها اصلاح شود.

استاندار با بیان این مطلب که فرآیند بسته بندی گوشت تا توزیع بین ۱۵ تا ۲۰ روز زمان می‌برد، عنوان کرد: در صورتی که این کار به پلتفرم‌های داخلی سپرده شود، زمان بسته بندی تا تحویل کوتاه شده و این موضوع نیز در کوتاه‌تر شدن صف‌ها تأثیر گذار است.

فخای در خصوص عدم اجرای طرح افزایش قیمت نان در استان تهران بیان کرد: در حوزه نانوایی‌ها، افزایش قیمت مصوب در استان‌های دیگر اجرا شده، اما عدم اجرای آن در تهران باعث بروز مشکلاتی شده که نیازمند تصمیم گیری از مراجع بالادستی است تا به یک قیمت واحد در کشور برسیم.

استاندار تهران اظهار کرد: در بخش توزیع دارو توسط شرکت‌های مشخص نیز مسائلی هست که نیازمند تسویه بدهی که عمدتاً از سوی هزینه‌های دولتی است، می‌باشند تا در آینده به مشکلی برخورد نکنیم.

کد خبر: ۲۷۸٬۹۷۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha