۲۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۶
زنجان رتبه اول جذب سرمایه گذاری خارجی در کشور را از آن خود کرد
استاندار زنجان:

زنجان رتبه اول جذب سرمایه گذاری خارجی در کشور را از آن خود کرد

زنجان- استاندار زنجان گفت: زنجان در نیمه نخست امسال با ۶۰ میلیون دلار رتبه اول جذب سرمایه گذاری خارجی در کشور را به خود اختصاص داد.

به گزارش خبرنگار بازار، محسن افشارچی روز یکشنبه در شورای اداری استان در محل استانداری زنجان با بیان اینکه امسال ۱۵۰ هزار میلیارد ریال پروانه بهره برداری صنعتی در استان صادر شده است، تاکید کرد: در این زمینه زنجان جزو استان های برتر کشور است.

وی با تاکید بر اینکه هدفگذاری جذب سرمایه گذاری های جدید در استان تا پایان دولت سیزدهم بدون احتساب پروژه پتروشیمی ۴۵۰ میلیارد ریال و با احتساب این پروژه ۶۰۰ هزار میلیارد ریال است، افزود: استان زنجان در نیمه نخست امسال با ۶۰ میلیون دلار رتبه اول را در جذب سرمایه گذاری خارجی در کشور به خود اختصاص داد.

کاهش ۵ درصدی صادرات زنجان

استاندار زنجان به موضوع کاهش حدود پنج درصدی صادرات استان اشاره کرد و یادآور شد: این موضوع بیشتر به وضع عوارض بر صادرات یک عنصر فلزی از استان مربوط می شد که با حل آن، شاهد رشد صادرات استان خواهیم بود.

افشارچی تصریح کرد: امسال ۱۱ کشور مقصد به مقصدهای صادراتی استان و بیش از ۳۰ محصول جدید نیز به کالاهای صادراتی استان اضافه شده است.

وی با بیان اینکه نرخ تورم در استان زنجان کاهش یافته است، گفت: زنجان در سال جاری جزو ۶ استان با نرخ تورم پایین نسبت به سایر استان های کشور بود.

کد خبر: ۲۷۸٬۹۷۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha