۲۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۵
شرکت های کره جنوبی در حال خروج از بازار چین؛  هیوندای استیل فعالیت خود را در چین مجددا سامان می دهد
بازار بررسی می کند؛

شرکت های کره جنوبی در حال خروج از بازار چین؛ هیوندای استیل فعالیت خود را در چین مجددا سامان می دهد

شرکت های کره ای از جمله هیوندای موتور در حال کاهش فعالیت های تجاری خود در چین است و به تبع آن هیوندای استیل، تامین کننده ورق های فولادی خودرو نیز در حال سازماندهی مجدد فعالیت های خود در چین است.

بازار؛ گروه صنعت: جدیدترین گزارش «استیل رادار» حاکی از این است که در چند وقت اخیر، شرکت های بزرگ کره جنوبی به دلایل مختلفی مانند عدم قطعیت تجاری، رقابت شدید و کاهش سودآوری شروع به ترک بازار چین کرده اند. عواملی مانند افزایش نظارت دولت ایالات متحده در مورد چین و تغییرات سیاستی توسط دولت چین این روند را تسریع کرده است.

هیوندای استیل در حال کاهش فعالیت های خود در چین

بر اساس این گزارش، این تغییر به ویژه در صنعت خودرو سازی کره قابل توجه است، جایی که شرکت ‌هایی مانند هیوندای موتور با فروش کارخانه‌ ها و کاهش فعالیت ‌های خود در حال کاهش حضور خود در چین هستند. سایر شرکت‌ های کره‌ای که قطعات بخش خودرو را تامین می ‌کنند نیز همین روند را دنبال می ‌کنند.

در واقع کارشناسان می گویند: این اتفاق به این معنی است که هیوندای موتور در حال کاهش فعالیت های تجاری خود در چین است و در نتیجه، هیوندای استیل، تامین کننده ورق های فولادی خودرو نیز در حال سازماندهی مجدد فعالیت های خود در چین است. ضمن اینکه سایر شرکت ‌های کره ‌ای نیز در واکنش به این وضعیت شروع به ایجاد تغییرات مشابه کرده ‌اند.

به زبان ساده تر، HL Mando در حال تعطیل کردن تاسیسات خود در زمینه ساخت ترمز و سیستم تعلیق در چونگ کینگ است و هیوندای گلاویس به همکاری خود با Changzhou Group، یک شرکت چینی برجسته در فروش خودرو و تدارکات پایان داد.

البته به گفته تحلیلگران، بازسازی به این شرکت ها محدود نمی شود، زیرا حتی صنعت باتری کره ای در چین نیز تحت تأثیر قرار گرفته است. به طوری که LG Energy Solution تصمیم گرفت مالکیت خود را در Jiangxi VL Battery بفروشد، سرمایه گذاری مشترکی که عملکرد خوبی نداشت. این سرمایه گذاری مشترک در سال ۲۰۲۰ توسط LG Chem و Becken Technology چین ایجاد شد، اما به دلیل مشکلات در عملیات، LG Energy Solution تصمیم گرفت سهام خود را در سال ۲۰۲۳ بفروشد.

تاثیر خروج شرکت های کره ای از چین بر شرکت های جهانی و چند ملیتی

طبق این گزارش، این قسمت روندی را مورد بحث قرار می دهد که نه تنها بر شرکت های کره ای بلکه بر شرکت های جهانی و چند ملیتی نیز تأثیر می گذارد. در این گزارش آمده است که سرمایه گذاری مستقیم خارجی (FDI) در چین در سال ۲۰۲۳ کاهش شدیدی را تجربه کرد و ۸۲ درصد نسبت به سال قبل کاهش یافت و به ۳۳ میلیارد دلار رسید که پایین ترین سطح در سه دهه گذشته است.

این در شرایطی است که کاهش قابل توجه سرمایه گذاری خارجی در چین، تغییرات قابل توجهی را در پویایی اقتصاد جهانی و روابط تجاری نشان می دهد. در نتیجه، به شرکت‌ ها توصیه می ‌شود در پاسخ به این تغییرات، با احتیاط و انعطاف ‌پذیری بیشتری به تصمیم‌ گیری استراتژیک خود نزدیک شوند.

کد خبر: ۲۷۸٬۹۵۰

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha