۲۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۲
۳۸۰دستگاه کنتور هوشمند بر روی چاه های مجاز زنجان نصب شد
معاون شرکت آب منطقه ای زنجان :

۳۸۰دستگاه کنتور هوشمند بر روی چاه های مجاز زنجان نصب شد

زنجان- معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای زنجان گفت: ۳۸۰ دستگاه کنتور هوشمند بر روی چاه های مجاز در استان نصب شد و مانع از اضافه برداشت منابع آب زیر زمینی شد.

به گزارش بازار و به نقل از شرکت آب و فاضلاب زنجان، بهنام نجفی گفت: مجموع بارش‌ها تا ۲۰ اسفندماه سال آبی ۱۴۰۲ _ ۱۴۰۳ حدود ۱۱۸ میلی متر بوده که این میزان نسبت به سال قبل این موقع که حدود ۱۴۷ میلی متر است حدود ۲۰ درصد کاهش و نسبت به متوسط دوره آماری که حدود ۱۷۲ میلی متر بوده، حدود ۳۱ درصد کاهش را نشان می‌دهد.

معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه‌ای زنجان افزود: بارش‌های امسال که نوع آن نیز از برف به باران تغییر یافته، اکثر ورودی سدهای استان منفی بوده و سد تهم که تأمین کننده آب شرب زنجان است.

نجفی ادامه داد: ۷۳ درصد کاهش ورودی نسبت به سال قبل و حدود ۷۹ درصد نسبت به بلند مدت را دارد و با برنامه‌ریزی که با شرکت آب و فاضلاب استان انجام گرفته، مدیریت آب موجود با همه ظرفیت‌ها در دستور کار قرار گرفته است.

معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای زنجان با بیان اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون ۷۱۹ حلقه چاه غیرمجاز توسط عوامل گشت و نظارت شرکت آب منطقه‌ای زنجان شناسایی و پس از صدور دستور قضائی و با همکاری نیروی انتظامی استان پر و مسلوب المنفعه شده است، گفت: با انسداد این تعداد چاه غیرمجاز حدود ۱۸ میلیون متر مکعب در منابع آب زیرزمینی استان صرفه جویی شده است.

نجفی با بیان اینکه با توجه به اهداف ابلاغی شرکت مدیریت منابع آب ایران جهت انسداد چاه‌های غیرمجاز در سال ۱۴۰۲ برنامه تکلیفی برای این شرکت انسداد ۴۴۰ حلقه چاه غیر مجاز بود، افزود: شرکت در این زمینه از برنامه پیش بینی شده جلو بوده و توانسته تعداد ۷۱۹ حلقه چاه غیرمجاز را مسدود کند که از لحاظ عملکرد ۱۶۳ درصد محقق شده است.

معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای زنجان گفت: ۳۸۰ دستگاه کنتور هوشمند بر روی چاه های مجاز در استان نصب شد و مانع از اضافه برداشت منابع آب زیر زمینی شد.

کد خبر: ۲۷۸٬۹۳۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 2
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • علیرضا IR ۱۹:۵۳ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۸
      0 0
      باید دولت سالی صد میلیون مالیات از صاحبان چاهها بگیرد چون واقعا درامد ده میلیارد تومانی دارند و یارانه برق و سوخت هم دارند ولی محصول را به قیمت جهانی می دهند باید صد میلیون از هر چاه اب مالیات گرفته شود
    • م IR ۲۰:۲۵ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۸
      0 0
      خدارو شکر، به من که چاه غیر مجاز تو روستای رضاآباد بخش نیک پی دارم کاری ندارند۲۴ساعته آب رو از زیر زمین میکشم بیرون??