۲۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۹:۰۳
تنوع زیست بومی و فرهنگی در گلستان جذابیت‌های سفر با قطار را دوچندان می‌کند
معاون عمرانی استاندار گلستان:

تنوع زیست بومی و فرهنگی در گلستان جذابیت‌های سفر با قطار را دوچندان می‌کند

گرگان- معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گلستان گفت: تنوع زیست بومی و فرهنگی گلستان و تاکید بر گسترش گردشگری در جوامع محلی، جذابیت‌های سفر با قطار را دوچندان می‌کند.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری گلستان، سید مهدی مهیائی در نشست با مدیران شرکت ریل گردش ایرانیان(فدکس) با اشاره به طرح توسعه حمل و نقل ریلی و جذابیت‌های سرمایه‌گذاری در صنعت ریلی اظهار کرد: راه آهن ایران بلندترین راه آهن و طولانی ترین شبکه ریلی ثبت شده در جهان است ضمن اینکه پنجمین کشور هستیم که راه آهن آن ثبت جهانی می شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار استاندار گلستان افزود: راه‌آهن ایران به دلیل قدمت، گستردگی و خوشنامی آن در این زمینه، در صورت تخصیص سرمایه‌گذاری‌های کافی و ورود بخش خصوصی می‌تواند سهم بزرگی در جذب و جابه‌جایی گردشگران ایفا کند و در حالی که میزان تصادفات جاده‌ای در کشور، ایران را در صدر پرریسک‌ترین کشورهای دنیا در حمل‌ونقل جاده‌ای قرار داده و ناوگان هوایی نیز به دلیل وابستگی آن به تولیدات صنایع هوایی در دیگر کشورها با محدودیت‌های زیادی برای گسترش مواجه است، صنعت ریلی می‌تواند نقشی مهم در این خصوص داشته باشد.

معاون استاندار ضمن برشمردن اهمیت صنعت ریلی کشور با اشاره به سیاست های ابلاغی رهبری(بند ۱۸) گفت: در این حوزه همواره به اولویت بخش ریلی در حوزه ی حمل و نقل تاکید شده است.

وی افزود: از سوی دیگر، تنوع زیست بومی و فرهنگی گلستان و تاکید بر گسترش گردشگری در جوامع محلی، جذابیت‌های سفر با قطار را دوچندان می‌کند و توان بالایی در جلب توجه گردشگران داخلی و خارجی و سفر با استفاده از این وسیله نقلیه خواهد داشت.

به گفته سیدمهدی مهیائی، «راه آهن ایران» اولین راه آهن در غرب آسیا و اولین میراث صنعتی ایران است که به ثبت جهانی رسیده است که از اقوام عرب، لر، فارس، ترک، مازنی و ترکمن و غیره و همچنین از آبهای خلیج فارس تا دریای خزر و ۲ سلسله کوه زاگرس و البرز عبور می کند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار ادامه داد: این طرح ها می تواند مقصد گردشگری قرار گرفته و علاوه بر رونق اشتغال، درآمدزایی ارزی را در کریدور شمال و جنوب کشور فراهم کند.

این مقام مسئول در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع تبصره ۱۸ اشاره کرد و گفت: بند الف تبصره ۱۸، مبین پرداخت تسهیلات کم بهره برای افزایش تولید و اشتغال است.

کد خبر: ۲۷۸٬۹۳۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha