۲۶ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۳:۱۸
نجات ۱۳۷۸ نفر از دریا در سال جاری| شماره تماس ۱۵۵۰ برای گزارش هر گونه سانحه دریایی
مدیر کل ایمنی سازمان بنادر و دریانوردی اعلام کرد

نجات ۱۳۷۸ نفر از دریا در سال جاری| شماره تماس ۱۵۵۰ برای گزارش هر گونه سانحه دریایی

پسنده، مدیر کل ایمنی سازمان بنادر و دریانوردی گفت: شماره تماس ۱۵۵۰ جهت هرگونه نیاز امدادی توسط افراد و شناورها در دسترس و ۷ مرکز فرعی و ۱۳ مرکز اصلی مستقر برای هماهنگی سوانح دریایی تعیین شد.

بازار؛ گروه راه و مسکن: نادر پسنده در نشست خبری که با حضور اصحاب رسانه به منظور تشریح اقدامات و برنامه‌های سازمان بنادر و دریانوردی در طرح تسهیل سفرهای دریایی نوروز ۱۴۰۳ برگزار شد، گفت: سفرهای دریایی در تمامی ایام سال با روند افزایشی روبرو است و اداره کل ایمنی و حفاظت دریایی سازمان بنادر و دریانوردی، مسئولیت حفظ ایمنی مسافران را بر عهده دارد.
شماره تماس ۱۵۵۰ جهت هرگونه نیاز امدادی توسط افراد و شناورها در دسترس و ۷ مرکز فرعی و ۱۳ مرکز اصلی در کل کشور مستقر برای هماهنگی سوانح دریایی، تعیین شده است
وی افزود: شماره تماس ۱۵۵۰ جهت هرگونه نیاز امدادی توسط افراد و شناورها در دسترس و ۷ مرکز فرعی و ۱۳ مرکز اصلی در کل کشور مستقر برای هماهنگی سوانح دریایی، تعیین شده است.
مدیر کل ایمنی و حفاظت دریانوردی سازمان بنادر و دریانوردی با بیان اینکه ۲۷ فروند شناور تخصصی جستجو نجات دریایی خدمت‌رسانی خواهند کرد، گفت: ۱۲۳ همیار ناجی تحت پوشش حمایت سازمان بنادر و دریانوردی فعالیت می‌کنند و ۴۸ فروند شناور آتشخوار برای مهار حریق و ارائه خدمات امدادی در نظر گرفته شده است.
پسنده با اشاره به اینکه در سال ۱۴۰۲ معادل ۱۳۷۸ نفر را در دریا نجات دادیم و به ۲۷۶ نفر نیز خدمات درمانی ارائه کردیم، اظهار داشت: سازمان بنادر و دریانوردی به واسطه وظیفه حاکمیتی خود در حوزه خدمات امداد و نجات فرقی بین قایق مجاز و غیرمجاز نمی گذارد اما بیش از ۷۰ درصد امدادها، مربوط به قایق‌های غیرمجاز است.
متناسب با شرایط جوی، ترددهای دریایی متوقف می‌شود اما برخی مردم که به هشدارها توجه نمی کنند از قایق های غیرمجازی که از مبادی غیرمجاز عبور می‌کنند، استفاده کرده و در دریا دچار مشکل می‌شوند
وی افزود: متناسب با شرایط جوی، ترددهای دریایی متوقف می‌شود اما برخی مردم که به هشدارها توجه نمی کنند از قایق های غیرمجازی که از مبادی غیرمجاز عبور می‌کنند، استفاده کرده و در دریا دچار مشکل می‌شوند.
مدیرکل ایمنی و حفاظت دریانوردی سازمان بنادر و دریانوردی با بیان اینکه همچنین گشت‌های پهپادی مدنظر قرار گرفته است، خاطر نشان کرد: طرح ملی جستجو و نجات دریایی کشور فعال شده و با هماهنگی و تعامل ستگاه‌های مختلف و مرتبط در صورت برو سوانح، کمک‌های لازم را ارائه خواهیم کرد.

پسنده اظهار داشت: علاوه بر این ۴۸ فروند شناور آتش‌خوار نیز برای امدادرسانی احتمالی خدمات نوروزی آماده شده و در مجموع در سال جاری برای نجات ۱۳۷۸ نفر از حوادث دریایی عملایت جستجو و نجات در آبهای کشور انجام شده است.

۷۰ درصد سوانح دریایی در سال جاری مربوط به سفرهای غیر مجاز دریایی است

وی با بیان اینکه ۷۰ درصد سوانح دریایی در سال جاری مربوط به سفرهای غیر مجاز دریایی است، افزود: برای امدادرسانی هیچگونه تفاوتی بین شناورهای دریایی وجود ندارد و به محض اطلاع از وضعیت اضطرار شناورها در آب‌های شمالی و جنوبی کشور شناورهای امداد و نجات به سرعت وارد عملیات می‌شوند.

وی یادآورشد: در سال جاری در مجموع به بیش از ۲۷۶ نفر از حوادث دریای امداد رسانی شده است و ۳ پهپاد نیز برای کنترل و نظارت سفرهای دریایی کشور به خدمت گرفته شده است.

کد خبر: ۲۷۸٬۸۹۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha