۲۶ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۲:۲۰
نرخ جدید حق بیمه شخص ثالث برای سال ۱۴۰۳ تعیین شد

نرخ جدید حق بیمه شخص ثالث برای سال ۱۴۰۳ تعیین شد

معاون طرح و توسعه بیمه مرکزی گفت: با توجه به افزایش ۳۳.۵ درصدی نرخ ریالی دیه در سال آینده، ‌ نرخ حق بیمه شخص ثالث نیز ۳۵.۵ درصد افزایش یافت.

به گزارش بازار، علی بنیادی نائینی معاون طرح و توسعه بیمه مرکزی در گفت‌وگو با تلویزیون، در مورد حق بیمه شخص ثالث با توجه به افزایش نرخ دیه، گفت: امروز بعد از ابلاغیه رئیس قوه قضائیه مبنی بر تعیین مبلغ ریالی دیه برای سال ۱۴۰۳، شورای عالی بیمه نسبت به تعیین نرخ بیمه شخص ثالث اقدام کرد.

وی افزود: از آنجایی که مبلغ ریالی دیه برای سال آینده ۱۲ میلیارد ریال در ماه‌های غیرحرام تعیین شده و افزایش ۳۳.۵ درصد داشته، شورای عالی بیمه نرخ افزایش بیمه شخص ثالث را ۳۵.۵ درصد افزایش داد.

معاون بیمه گفت: در سال جاری میزان افزایش بیمه شخص ثالث ۳۰ درصد و رشد حق دیه ۵۰ درصد بود که سبب مشکل برای شرکت‌های بیمه شده بود و امسال تصمیم گرفتیم در همان سطح رشد حق دیه، بیمه شخص ثالث را افزایش دهیم.

معاون بیمه مرکزی، با اشاره به قانون صندوق تامین خسارتهای بدنی، ‌یادآور شد کسانی که بیمه نامه جاری تا سال آینده دارند، ‌نیازی به خرید الحاقیه در مورد شخص ثالث ندارند، ‌اما اگر بخواهند سقف تعهد مالی بیمه نامه خود را افزایش دهند، ‌ می‌توانند به کارگزاری یا نمایندگی بیمه مراجعه کنند و سقف تعهد مالی بالاتر (از ۳۰ به ۴۰ میلیون تومان) را خریداری کنند. البته برای تعهدات بدنی نیازی به الحاقیه نیست.

کد خبر: ۲۷۸٬۸۸۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha