۲۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۸
رونق مجدد کشت پنبه در سیستان و بلوچستان
رئیس جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان خبر داد؛

رونق مجدد کشت پنبه در سیستان و بلوچستان

زاهدان- سیدحسینی، رئیس جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: بعد از پنج دهه ممنوعیت کشت، در برنامه سال جاری توسعه گشت پنبه تا سطح یک هزار هکتار در شهرستان های ایرانشهر، دلگان و بمپور پیش بینی و اجرا شد.

سیدمحمدرضا سیدحسینی در گفت‌وگو با خبرنگار بازار با اشاره به اجرای طرح توسعـه کشـت قـراردادی پنـبه در سال جاری در استان سیستان و بلوچستان اظهار داشت: کشت پنبه در استان قدمت دیرینه دارد و در این راستا بعد از پنج دهه که کشت پنبه به دلیل آفت «کرم سرخ پنبه» در استان سیستان و بلوچستان ممنوع شده بود، با پیگیری انجام شده از سوی سازمان جهاد کشاورزی استان و اخذ مجوز از سازمان حفظ نباتات کشور، کشت مجدد پنبه رونق دوباره گرفت.

رئیس جهاد کشاورزی استان سیستان و بلوچستان افزود: در برنامه اجرایی سال جاری توسعه گشت پنبه تا سطح یک هزار هکتار در شهرستان های ایرانشهر، دلگان و بمپور پیش بینی و اجرا شد.

وی خاطرنشان کرد: با راه اندازی مجدد کارخانه «بافت بلوچ» ایرانشهر و نیاز مبرم این کارخانه به پنبه، فرصت ممتازی برای توسعه کشت پنبه در منطقه فراهم شد.

سیدحسینی ادامه داد: در سال جاری با ایجاد تفاهم نامه مابین شرکت بافت بلوچ و سازمان جهاد کشاورزی استان پنبه تولیدی کشاورزان به صورت تضمینی و قراردادی از کشاورزان توسط شرکت بافت بلوچ خریداری و مورد استفاده قرار گرفت.

کد خبر: ۲۷۸٬۷۸۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha