۲۴ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۸:۱۹
انقباض پولی در ترکیه ادامه می‌یابد
فیچ:

انقباض پولی در ترکیه ادامه می‌یابد

مدیر آژانس بین المللی رتبه بندی اعتباری فیچ: اولین هدف مقامات در ترکیه کاهش تورم و تغییر سیاست اقتصادی است.

به گزارش بازار، اریک آریسپ مورالس، مدیر آژانس رتبه‌بندی اعتباری بین‌المللی فیچ، گفت که انتظار دارند سیاست انقباض پولی در ترکیه پس از انتخابات محلی در راستای هدف کاهش تورم ادامه یابد.

مورالس توضیح داد که اولین هدف مقامات در ترکیه کاهش تورم است و بانک مرکزی ترکیه با افزایش نرخ بهره به ۴۵ درصد و تشدید شرایط اعتباری به وضوح ثابت کرده است که در سیاست پولی خود مصمم است.

وی اظهار داشت که بانک مرکزی ترکیه در تشدید سیاست‌های پولی فراتر از انتظارات عمل کرده و این نشان می‌دهد که فشارهای تورمی همچنان قوی هستند.

مورالس افزود: با تغییر سیاست پولی، سطح ذخایر خارجی ترکیه بهبود یافت و حجم سپرده‌های حفاظت شده به میزان قابل توجهی کاهش یافت.

مورالس انتظار داشت که بهبود ذخایر خارجی با کاهش کسری حساب جاری و افزایش جریان خارجی ادامه یابد.

وی با اشاره به اینکه تغییر سیاست اقتصادی در ترکیه دسترسی به سرمایه بین المللی را افزایش داده است، خاطرنشان کرد: ترکیه برای اخذ طبقه بندی درجه سرمایه گذاری به زمان نیاز دارد.

آژانس رتبه‌بندی فیچ رتبه ترکیه را از «B» به «B+» افزایش داد و چشم‌انداز آینده این کشور را از «پایدار» به «مثبت» تغییر داد.

این آژانس در بیانیه‌ای توضیح داد که افزایش رتبه اعتباری بدهی بلندمدت ترکیه در شرایطی است که از ژوئن ۲۰۲۳ در سیاست‌های اقتصادی رخ داده است.

کد خبر: ۲۷۸٬۶۱۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha