۲۴ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۸:۱۹
تخلف بیش از ۲ هزار مدیر از ثبت اطلاعات اموال دولتی در سامانه سادا
معاون مدیریت اموال و دارایی‌های دولتی اعلام کرد

تخلف بیش از ۲ هزار مدیر از ثبت اطلاعات اموال دولتی در سامانه سادا

معاون مدیریت اموال و دارایی‌های دولتی گفت: ۲ هزار و ۲۰۰ نفر از مقامات دستگاه‌های اجرایی هنوز فهرست دارایی‌های دستگاه خود را در سامانه سادا ثبت نکرده اند.

به گزارش بازار، صادق شعبانی معاون کل اداره مدیریت اموال و دارایی‌های دولتی گفت: لیست ۲ هزار و ۲۰۰ دستگاه اجرایی در کشور که هنوز در این سامانه ثبت نام و فعالیت نکرده اند به دستگاه‌های نظارتی همچون دیوان محاسبات و سازمان بازرسی ارسال می‌شود.

شعبانی افزود: وزارت نفت، وزارت کشور، وزارت نیرو، وزارت تعاون، وزارت ورزش، شرکت‌های پتروشیمی، صندوق‌های بازنشستگی، سازمان خبرگزاری، شرکت‌های فرودگاه ها، شرکت آب و فاضلاب، پارک‌های علم و فناوری، دانشگاه پیام نور، دانشگاه خواجه نصیر، دانشگاه علامه طباطبائی، مرکز توسعه تجارت الکترونیک، سازمان بنادر و دریانوردی از جمله دستگاه‌های جامانده از اجرای قانون هستند.

وی خاطر نشان کرد: در کل کشور، حدود ۵ هزار دستگاه شناسایی شده که از این تعداد، ۲ هزار و ۸۰۰ نفر از بالاترین مقام‌های اجرایی تاکنون در این سامانه ثبت نام کردند و فعال هستند. از ابتدای آذر امسال این سامانه شروع به کار کرده و برای این ۲ هزار و ۸۰۰ نفر کلاس‌های آموزشی برگزار شده است.

معاون مدیریت اموال و دارایی‌های دولتی گفت: سامانه جامع اطلاعات اموال دستگاه‌های اجرایی موسوم به سادا مبتنی بر اطلاعات توصیفی و مکانی طراحی شده است و تلاش شده تمام فعالیت‌ها با باقی بانک‌های اطلاعاتی ارتباطی برقرار شود. در حال حاضر حدود ۱ میلیون و ۱۰۰ هزار ملک دولتی در این سامانه به ثبت رسیده است.

شعبانی ادامه داد: با همکاری سازمان ثبت تاکنون توانسته ایم ۷۲۰ هزار سند دولتی را شناسایی کنیم. این آمار از آماری که خود دستگاه‌ها اعلام کرده اند، جداست. جهت ارزش گذاری همه این اموال، به دنبال ارزش گذاری هوشمند هستیم. الگوریتم‌های مورد نیاز طراحی شده و اکنون در حال محاسبات نهایی هستیم و با همکاری سازمان امور مالیاتی به زودی از این سامانه نیز رونمایی می‌کنیم.

وی افزود: برای شناسایی ابتدا باید نوع املاک را شناسایی کنیم و سپس طبقه بندی صورت بگیرد؛ از این منظر که این املاک جز انفال، شرکتی، تملیکی یا اختصاصی دولت هستند. بعد از مشخص شدن نوع املاک، بحث ارزش گذاری مطرح می‌شود. در نهایت هم با استفاده از روش ارزش گذاری هوشمند، به عدد نهایی ارزش آن دارایی خواهیم رسید.

بر اساس برنامه ششم تمام دستگاه‌های اجرایی باید حداکثر ظرف مدت سه ماه از تاریخ ابلاغ این قانون نسبت به ثبت تمام اموال غیرمنقول اعم از اراضی، املاک، ساختمان‌ها و فضاهای اداری در سامانه سادا اقدام می‌کردند که این موضوع تاکنون به صورت کامل عملی نشده است.

کد خبر: ۲۷۸٬۶۱۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha