۲۴ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۵
قیمت جهانی نفت افزایش یافت
به دلیل تقاضای قوی آمریکا؛

قیمت جهانی نفت افزایش یافت

قیمت جهانی نفت در معاملات امروز بازارهای جهانی به دلیل افزایش انتظارات از تقاضای قوی، ازجمله در بزرگ‌ترین مصرف‌کننده جهان، آمریکا، افزایش یافت.

به گزارش بازار، افزایش قیمت نفت جهانی تحت تأثیر افزایش تقاضا د آمریکا در حالی رخ‌داده است که تورم تا حدی چسبنده آمریکا به‌طور قابل‌توجهی انتظارات مبنی بر اینکه فدرال رزرو ممکن است به‌زودی کاهش نرخ بهره را آغاز کند را تغییر نداده است.

روز چهارشنبه بهای معاملات آتی برنت در ماه می با ۲۸ سنت یا ۰٫۳ درصد افزایش به ۸۲٫۲ دلار در هر بشکه رسید. قرارداد نفت خام وست تگزاس اینترمدیت آمریکا در آوریل با ۲۸ سنت یا ۰٫۴ درصد افزایش به ۷۷٫۸۴ دلار رسید.

سازمان کشورهای صادرکننده نفت، اوپک، به ‌پیش‌بینی خود مبنی بر رشد شدید تقاضای نفت در سطح جهان به میزان ۲٫۲۵ میلیون بشکه در روز در سال ۲۰۲۴ و ۱.۸۵ میلیون بشکه در روز در سال ۲۰۲۵ پایبند بود و پیش‌بینی رشد اقتصادی خود را برای سال جاری را افزایش داد.

به گفته منابع بازار با استناد به آمار موسسه امریکن پترولیوم، ذخایر نفت خام و ذخایر سوخت آمریکا در هفته گذشته کاهش‌یافته است که این نشانه‌ای دیگر از تقاضای سالم در بازار جهانی نفت است.

تحلیلگران هنوز بر این باورند که فدرال رزرو ممکن است باوجود افزایش شدید قیمت‌های مصرف‌کننده در آمریکا در ماه فوریه به دلیل افزایش هزینه‌های بنزین و مسکن، در تابستان شروع به کاهش نرخ‌های بهره کند که نشان از چسبندگی تورم دارد. کاهش نرخ‌های بهره از افزایش تقاضای نفت حمایت می‌کند.

به گفته تحلیلگران، محیط ریسک تا حد زیادی خنثی باقی‌مانده و بر این باور استوار است که قیمت‌گذاری فعلی بازار برای کاهش نرخ بهره در ماه ژوئن قیمت‌ها را افزایش خواهد داد. درعین‌حال کاهش غیرمنتظره ذخایر نفت خام آمریکا و پیش‌بینی رشد قوی اوپک نیز از قیمت‌ها حمایت کرد. تحلیلگران در کپیتال اکونومیکس در یادداشتی به مشتریان گفتند که همچنان پیش‌بینی می‌کنند که فدرال رزرو سیاست کاهشی را در حدود ژوئن آغاز کند.

کد خبر: ۲۷۸٬۵۶۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha